loppepiller
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-05-01 22:10

Godaften.

Først vil jeg takke for alle de gode svar der er giver på mit sidste
spørgsmål "total umulig". selvom han stadig får sine "ture", er det allerede
blevet meget bedre. Og især efter at vi i tirsdags var til et foredrag om
hundekropsprog, og kommunikation, via hundeakadamiet hvor vi går til træning
med Nicki.

Nå, med det er faktist ikke det mit spørgsmål går på denne gang. Denne gang
er det om loppepiller.
Her på min aftentur med Nicki, mødte vi en meget rar mand, som ligesom mange
andre lige måtte hilse på Nicki. Vi snakkede lidt frem og tilbage, og han
sagde at jeg skulle huske at gi' Nicki loppepiller. Alt det med at putte
noget i nakke på han virkede ikke fortalte han, kun loppepiller er det
rigtige. Er det rigtigt?, og hvornår skal man starte på det? ( han er jo
lidt over 3 måneder nu ).

Hvor er det egentlig sjovt, der er bare så mange ting der pludselig dukker
op, som man ikke ved som første gangs hundeejer, men så er det jo godt man
kan spørge, og kan lære af det .

Nå, men det var vist alt for denne gang

på forhånd tak

Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 24-05-01 22:28

Thu, 24 May 2001 23:09:42 +0200, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
>noget i nakke på han virkede ikke fortalte han, kun loppepiller er det
>rigtige. Er det rigtigt?, og hvornår skal man starte på det? ( han er jo

Det bedste middel er Frontline. Det kan købes som spray og pipette
Jeg bruger spray på hundene og pipette på min kat!

>Hvor er det egentlig sjovt, der er bare så mange ting der pludselig dukker
>op, som man ikke ved som første gangs hundeejer, men så er det jo godt man
>kan spørge, og kan lære af det .

Jamen det er da dét, vi er her for.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Lina Kugge

Dato : 25-05-01 18:51

Øjle bruger X-Spot i pipetter - og har aldrig lopper. Valget faldt for dette
mærke, da hendes mor er loppe-allergiker og desuden ikke tåler de fleste
mærker anti-lop', men hun tåler netop X-Spot. Og så er det tilmed billigt (6
stk. for ca. 100 kr.)

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 25-05-01 21:16

Hej Bolette

Loppemidler kan være meget godt, men hvis hunden ikke er i kontakt med alt
for mange hunde, kan du godt undlade at give loppepille. Jeg selv giver
først ved mistanke om loppe. Men husk altid at sprøjte omgivelserne. I
øvrigt findes der alternativ til piller/spray. Der findes en pasta lavet på
hvidløg som faktisk virker lige så godt som alt andet, men det er jo smag og
behag (jeg kan desværre ikke huske navnet på firmaet).

Hilsen

Jesper

Fra : J:o\)hn

Dato : 26-05-01 00:43

"Bolette Nielsen" <bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse
> Godaften.

Hej Bolette.

Jeg bruger loppemidlet Advantage Vet til min hund Basse ca. hver 3 måned.
Det er meget effektivt.

http://www.vet.bayer.dk/loppefri/index.html

Nathygge
Jhn.