Blev frarådet at købe den vare forr
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-02-05 16:30

Jeg oplevede noget underligt idag. - En ansat i en TDC forretning
frarådede mig at købe hans vare. Og anbefalede mig at købe noget andet.!
Dog stadig TDC.

Det må der være en årsag til. Sikkert bedre fortjeneste på det han
anbefalede.

Jeg tror dog han tager fejl. Jeg er ikke typisk kunde, og vil bruge
telefonen sjældent. Max. 30 minutter/år.
(Jeg fortalte ham intet om mit forventede forbrug)

Jeg ville købe MobilTid.
Han anbefalede mig at købe Mixit via Internet istedet.

Det var noget med 3 kr. contra 75 øre/minut. Så det kan enhver jo se.
MEN jeg er i tvivl.

Har han ret.?
Er der noget skjult som man skal læse teksten grundigt for at finde.?

Jeg kan bla. se at man skal angive køn når man tilmelder sig Mixit. Det
tyder på selektiv reklame.
(Jeg har ingen planer om tillæg til basisfunktionen. Favorit nr. o.l.)

Jeg har ikke kunnet finde indlæg om dette i gruppen. Og er først nu
begyndt at tygge mig gennem dokumentationen for de 2 typer abonnement.

VIGTIGT:
Han mente at med Mixit sker der heller ingen registrering hos TDC. Dvs.
jeg kan slippe for div. reklameforsendelser o.l.:

TDC's hjemmeside siger flg:
Citat start.
Jeg giver hermed mit samtykke til at TDC Mobil kan behandle mine
eksisterende og fremtidige opkalds- og regningsdata til brug for
markedsføring og kunderådgivning inden for mobiltelefoni hos TDC Mobil*
Citat slut

Overholder de det.?

Tilsyneladende er den store prisforskel ikke noget man diskuterer.? Jeg
har ikke kunne finde emnet i de seneste måneders diskussion i gruppen.

(Jeg er novice indenfor mobiltlf. Så det er sikkert "dumme spørgsmål"
jeg stiller.)

Hvis nogen vil anbefale mig at prøve Tele2 istedet:
Det har jeg prøvet. Siden ca. 10/1 har jeg forsøgt at blive kunde der.
Men de er vist ikke interesserede i nye telefonkunder.

Mvh. Jørgen

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 19-02-05 17:20

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det har jeg prøvet. Siden ca. 10/1 har jeg forsøgt at blive kunde der. Men
> de er vist ikke interesserede i nye telefonkunder.

Hvis du bare skal have en telefon for at ringe lidt i ny og næ, så ville
jeg gå efter f.eks. Telmore. Du vil dog være registreret, men får ingen
reklame el.l. Tank op via nettet. Hvis du ikke snakker for 50,- i de sidste
3 mdr. så er der et adm. gebyr på 7,50 kr pr måned. Det kører fint
og uden problemer. Har selv været kunde der i flere år nu. Godt nok er
der kommet nogle nye udbydere, men jeg har endnu ikke hørt hvordan de
kører og hvorledes deres kundeservice fungerer.
Just my 2 cent.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-02-05 21:08

Andersen (3650) wrote:

> [...]
> der kommet nogle nye udbydere, men jeg har endnu ikke hørt hvordan de
> kører og hvorledes deres kundeservice fungerer.

Tak for kommentaren. Det vil jeg overveje.

Det er vel ikke et af de firmaer der er opkøbt af TDC.?

Iøvrigt kan jeg se at jeg skal oplyse personnummer for at blive kunde
til Mixit.! Det gør at jeg fravælger dem.

Hvordan kan man drive et firma der kræver personnummer fra kunder der
vil købe en vare for bare 100 kr. ? - Det forstår jeg ikke.

Er konkurrenterne meget dårligere, eller hvorfor har TDC så mange kunder.?

Mvh. Jørgen

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-02-05 21:47

Jørgen Rasmussen skrev:

> Det er vel ikke et af de firmaer der er opkøbt af TDC.?

Dét er det.

www.unotel.dk er ikke - og er samtidig billigere.
Hans

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-02-05 22:50

Hans Paulin wrote:

[snak om Telmore]
> www.unotel.dk er ikke - og er samtidig billigere.

Nej, de er 50 % *DYRE* end Telmore.

Telmore 10,00 DKK pr. MB ved GPRS
unotel 15,00 DKK pr. MB ved GPRS

Ivar Madsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-02-05 18:18

Som spørgeren skrev:

"Jeg er ikke typisk kunde, og vil bruge
telefonen sjældent. Max. 30 minutter/år."

Du mener, at han vil bruge de max. 30 minutter/år på GPRS?
Hans

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 19-02-05 21:53

> [...]
> købe en vare for bare 100 kr. ? - Det forstår jeg ikke.
>
> Er konkurrenterne meget dårligere, eller hvorfor har TDC så mange kunder.?

Telmore er et af de firmaer som TDC har købt. Dog uden man oplever
det i hverdagen. Jo måske er det derfor minutprisen ikke falder mere

Telmore er også begyndt med CPR.nr. men jeg er ikke klar over om
det er et krav. Jeg har aldrig oplyst mit.

Der er jo mange måder at tælle sine kunder på. En af dem kunne være at
tælle Telmore med Telmore har jo også altid brugt TDC's net.

Fra : Calle.

Dato : 19-02-05 23:23

Jørgen Rasmussen wrote:
> Iøvrigt kan jeg se at jeg skal oplyse personnummer for at blive kunde
> til Mixit.! Det gør at jeg fravælger dem.

de er da nød til at sikre sig, at de har en til at betale for det forbrug
der blir brugt. Og da det er inet oprettelse så tjekker de navn CPR inden de
sender kortet ud, for at sikre sig at det ikke er en tilfeldig person der
har oprettet det
--
Calle.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-02-05 10:27

Calle. wrote:

> [...]
> sender kortet ud, for at sikre sig at det ikke er en tilfeldig person der

Er det din spøg.? Det formoder jeg.

Hvor ofte afleverer man cpr-nr når man køber billetter på nettet,
reserverer eller bestiller flybilletter, hotel osv.?

Jeg har aldrig gjort det.

Navn og adresse skulle vel være nok. Det fungerer da for alle andre der
vil sælge en vare.

Og iøvrigt har jeg aldrig før set internetsider hvor man skulle afgive
cpr-nr.

Tak for kommentarerne til alle.

Jeg vil nok holde mig til Mobil Tid. Eller evt. finde et andet firma.

Mvh. Jørgen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-02-05 23:36

On Sat, 19 Feb 2005 17:19:50 +0100, "Andersen \(3650\)"
<virkerikke@nospam.dk> wrote:

> [...]
>der kommet nogle nye udbydere, men jeg har endnu ikke hørt hvordan de
>kører og hvorledes deres kundeservice fungerer.

Manden skriver, at han kun skal bruge telefonen max 30 minutter pr. år
- det betyder, at han kommer til at betale 90 kr. om året i
administrationsgebyr hos Telmore. Så er der 10 kroner tilbage at købe
tale tid for svarende til godt 12 minutter.
Et taletidskort til 100 kr. indeholder trods den høje minutpris 33,3
minutters taletid. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.....

Just my 1 cent!

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 20-02-05 07:09

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et taletidskort til 100 kr. indeholder trods den høje minutpris 33,3
> minutters taletid. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.....

Hvor lang tid virker et taletidskort til 100,- ???

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-02-05 10:22

Andersen (3650) wrote:
> <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lang tid virker et taletidskort til 100,- ???

Såvidt jeg kan se af TDC's hjemmeside 360 dage.
Så det er fint til mig.

Mvh. Jørgen

Fra : Fischer

Dato : 20-02-05 11:37

> Såvidt jeg kan se af TDC's hjemmeside 360 dage.

Ja, og man kan nøjes med at indsætte 50 kr. pr. 360 dage.
Gælder både Mixit Kontant og MobilTid.

*Fischer

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-02-05 15:37

Fischer wrote:

> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.

NEJ!!

Jeg vil ikke sende dig en mail. Men tak for tilbuddet.

Hvis du forsøger at lave en signatur, så kig her hvordan:

Mvh. Jørgen

Fra : Fischer

Dato : 20-02-05 16:46

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev:
> NEJ!! Jeg vil ikke sende dig en mail.

Så lad være. Men det er næppe noget at skrige op om!

> Hvis du forsøger at lave en signatur, så kig her hvordan:
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Du skulle spare lidt på sherry'en sådan en søndag eftermiddag.

*Fischer

Fra : N_B_DK

Dato : 24-02-05 14:06

Jørgen Rasmussen wrote:
> Hvis du forsøger at lave en signatur, så kig her hvordan:
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
>

> Mvh. Jørgen

Siger du som heller ikke selv har en normal signatur adskiller.... FLOT

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Calle.

Dato : 19-02-05 23:19

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> Det har jeg prøvet. Siden ca. 10/1 har jeg forsøgt at blive kunde der.
> Men de er vist ikke interesserede i nye telefonkunder.

Har sel 3 mixit abb. og har kørt med det siden det kom frem. Virker ganske
fint, og der er ingen rekame fis som du nævner.tror bare de bruger køn til
statistik, sat til at kontrollere at cpr er rigtigt opgivet
--
Calle.

Fra : Fischer

Dato : 20-02-05 08:41

> Jeg oplevede noget underligt idag. - En ansat i en TDC forretning
> frarådede mig at købe hans vare. Og anbefalede mig at købe noget andet.!
> Dog stadig TDC.

Ja, manden har fuldstændig ret.

Der er reelt kun 2 forskelle på MobilTid og Mixit Kontant.

1. Minut- og SMS-prisen.
MobilTid: 2,60/0,75
Mixit Kontant: 0,95/0,20

2. Opfyldningsmetode.
MobilTid: Kun via skrabekort.
Mixit Kontant: Kun via internettet.

Hvis du har internet og et brugbart betalingskort, så er Mixit Kontant det
bedste valg af de to. Og med dit forbrug klart bedre end Telmore.

*Fischer

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-02-05 16:18

On Sun, 20 Feb 2005 08:41:08 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Der er reelt kun 2 forskelle på MobilTid og Mixit Kontant.

passer overhovedet ikke

> [...]
>
>Hvis du har internet og et brugbart betalingskort, så er Mixit Kontant det
>bedste valg af de to. Og med dit forbrug klart bedre end Telmore.

Hvad med prisen på oprettelse? Mixit 99 kr. Mobiltid 0 kr.

Og minimumsforbruget? Mixit Kontant koster mindst 30 kr. pr. måned,
der opkræves som det faktiske forbrug, hvis man ikke har ringet for 30
kr.
Mobiltids minimumsforbrug er NUL kroner - og bruger man ikke hele
taletidskortet har man faktisk ret til at få det overskydende beløb
udbetalt.

Så Mixit Kontant er da absolut ikke det bedste valg, hvis man har et
årsforbrug på 30 minutter.....

PS: Hvordan får du i øvrigt Mixit Kontant til at være et bedre valg
end Telmore, der både har lavere samtalepris og lavere krav om
minimumsforbrug?