Ang. Kattebakker
Fra : Mia Warming

Dato : 19-02-05 12:22

Jeg har siddet og undret mig over hvordan pokker et mennesker kan nøjes med
at tømme bakken en gang i ugen.. Vi tømmer vores kasse mindst 3 gange om
dagen fordi de små render derude hele tiden... Jeg ved ikke om det er fordi
de har haft lidt nervøs mave oven på flytningen men de rendte på kassen for
at tisse og lave hele tiden.. Især Lille My og hvis andre katte går i kassen
lige så tit så er den da fyldt når der er gået en dag... Så hvordan han
undgår at katten skider rundt om i hjemmet er mig en gåde.

Mia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-02-05 12:26

Mia Warming wrote:
> Jeg har siddet og undret mig over hvordan pokker et mennesker kan
> nøjes med at tømme bakken en gang i ugen.. Vi tømmer vores kasse
> mindst 3 gange om dagen fordi de små render derude hele tiden...

hej Mia..

som tidligere ejer af udekatte kan jeg godt sætte mig ind i hvordan det kan
lade sig gøre*G* men når man udelukkende har indekatte, og måske endda flere
af slagsen, så er det en umulighed.....

jeg havde engang katte der primært besørgede ude, og kun lejlighedsvis
tissede inde i bakken..... så selvom jeg tjekkede dagligt, så var der
sjældent noget at komme efter... efterhåndne nedskalerede jeg så*G* så jeg
kun tømte bakke hver 2-3 dag...... og der var det alligevel ikke så meget
der lå i bakken...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 13:53

"Mia Warming" <mtune79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige så tit så er den da fyldt når der er gået en dag... Så hvordan han
> undgår at katten skider rundt om i hjemmet er mig en gåde.

Hej Mia !

Vi har 4 katte og tre kattebakker, der tømmes mindst en gang daglig.
Vi startede ud med 2 killinger og en bakke. Fik dog hurtigt skaffet en bakke
mere, da vores katte hele tiden skulle sidde på bakken samtidig og den blev
også hurtigt fyldt, så vi skulle tømme flere gange dagligt.
Da vi fik kat nummer tre og fire havde vi først 4 bakker, men er nu gået ned
til tre, da den ene bakke bliver brugt mere end de to andre.

Har hørt fra andre, at killinger render flere gange på bakken end voksne
katte og det lyder meget rigtigt. Vores katte render ikke konstant på bakken
mere. De er 10 og 11 mdr. gamle nu.

At kun tømme bakken hver femte dag, vil dog være urealistisk også selvom man
kun har en kat i huset. Tror dog også, at det høre til sjældenhederne, at
man ikke tømmer oftere, medmindre at katten(e) gør sig rene udenfor.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-02-05 14:24

Mia Warming wrote:
> [...]
> lige så tit så er den da fyldt når der er gået en dag... Så hvordan han
> undgår at katten skider rundt om i hjemmet er mig en gåde.

Vi har et par herlige indemisser, og bruger sådan noget
silikat-grus i bakken, lorte tømmes naturligvis væk dagligt, og
gruset skiftes hver 14 dage eller sådan, 7 liter af gangen.

Det virker sådan set udemærket.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons