hvad skal man være opmærksom på ved privat~
Fra : mullerman

Dato : 18-02-05 21:25

Hej Ng

Jeg skal købe bil privat. Hvad skal man særligt være opmærksom på?

Martin

Fra : Brian

Dato : 18-02-05 21:34

Hejsa!

mullerman tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Jeg skal købe bil privat. Hvad skal man særligt være opmærksom på?

Kigge lidt tilbage i gruppen, og se en gut der har købt en bil med restgæld!
Ring til Bilbogen og hør efter evt. restgæld

Alle aftaler bør også skrives i en slutseddel.

/Brian

Fra : mullerman

Dato : 18-02-05 22:30

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> restgæld!
> Ring til Bilbogen og hør efter evt. restgæld
>
> Alle aftaler bør også skrives i en slutseddel.

Ok. Ved at der ikke er restgæld i bilen.
Er der nogen der har et link til en salgskontrakt, eller er det slutsedlen?

Martin

Fra : Brian

Dato : 18-02-05 22:37

Hejsa!

mullerman tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Ok. Ved at der ikke er restgæld i bilen.

Har du tjekket ?
Better safe than sorry....

> Er der nogen der har et link til en salgskontrakt, eller er det
> slutsedlen?

http://kortlink.dk/mmd

/Brian

Fra : mullerman

Dato : 18-02-05 23:19

> http://kortlink.dk/mmd
>
> /Brian

Tak :)

Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 18-02-05 23:26

> http://kortlink.dk/mmd
>
> /Brian

Kortlink.dk ?! Genialt, kendte den ikke.

Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 18-02-05 23:23

Udover det der er svaret allerede:

1. Tjek servicebogen, især vedr. tandremsudskiftning.
2. At bilen bliver omregistreret på motorkontoret inden 3 uger. Husk et
forsikringebevis og den originale registreringsattest.

Jeg kan anbefale FDM's slutseddel.

Rune

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-02-05 22:15

On Fri, 18 Feb 2005 21:25:06 +0100, "mullerman"
<billetter2003@yahoo.com> wrote:

>Hej Ng
>
>Jeg skal købe bil privat. Hvad skal man særligt være opmærksom på?
kig i dk.videnskab.jura der har dette været oppe at vende, ofte for
folk det har gået galt for.
Et par hint, købelov, reklamationsret, garanti, restgæld.
Så er der jo også alt omkring den specifikke bil, det er straks lidt
svære/omfattende.

/Hans