Internet gennem en anden PC ?
Fra : Morten

Dato : 18-02-05 10:36

Hej

Jeg har 2 PC'er

1)
LAN netkort
Trådløst netkort (med forbindelse til internettet)

2)
LAN netkort

Jeg ville gerne forbinde PC 1 og PC 2 med kabel og så gøre så PC 2 også kan
bruge internettet ... er dette muligt?

/Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-02-05 10:49

On Fri, 18 Feb 2005 10:35:58 +0100, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> Jeg ville gerne forbinde PC 1 og PC 2 med kabel og så gøre så PC 2
> også kan bruge internettet ... er dette muligt?

Ja.

-A

Fra : Morten

Dato : 18-02-05 10:54

> Ja.

Kunne du ulejlige dig med at fortælle mig hvordan?

Fra : Gunnar

Dato : 18-02-05 11:19

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Kunne du ulejlige dig med at fortælle mig hvordan?

Hej
Du skal bruge en router, der sætter du Internettet i og så er der 2 eller 4
porte til PC.
Gunnar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-05 11:55

Gunnar wrote:

> Du skal bruge en router, der sætter du Internettet i og så er der 2

Læs nu lige Mortens spørgsmål, ikk'?

Fra : EH-Fniller

Dato : 18-02-05 11:20

Morten wrote:
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Kunne du ulejlige dig med at fortælle mig hvordan?

Det kræver ligesom at du fortæller hvordan du i forvejen er koblet
op, hos hvem, OS type etc.

EH

Fra : Calle.

Dato : 18-02-05 22:15

EH-Fniller wrote:

> Det kræver ligesom at du fortæller hvordan du i forvejen er koblet
> op, hos hvem, OS type etc.

hvorfor, det er da nok med OS
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 18-02-05 22:15

Morten wrote:
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Kunne du ulejlige dig med at fortælle mig hvordan?

for XP, der er link til de andre versioner på siden
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
--
Calle.

Fra : Michael Thrane

Dato : 18-02-05 11:30

> [...]
>
> 2)
> LAN netkort
>

> Jeg ville gerne forbinde PC 1 og PC 2 med kabel og så gøre så PC 2 også

Nu ville det jo hjælpe at vide hvilket styresystem du bruger. Men her er et
bud hvis du bruger XP eller win 2000.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/
Det er så et krydset kabel du skal bruge mellem dine 2 netkort.

mvh
Michael

Fra : NoOne

Dato : 18-02-05 11:32

ja .... du kan bruge dette program fra Analog X

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

sæt "pc 2"'s default gateway til ip-adressen på pc1 ... så skulle det
virke :)

RaZoR :)

Fra : Morten

Dato : 18-02-05 11:53

Det lykkedes, jeg takker alle for hjælpen !

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-05 11:59

Morten wrote:

> Jeg ville gerne forbinde PC 1 og PC 2 med kabel og så gøre så PC 2
> også kan bruge internettet ... er dette muligt?

Ja, det er det. Hvis du anvender XP eller 2000 skal du bruge ICS
(Internet Connection Sharing). Det er indbygget i Windows.

Jeg vil dog råde dig til at suse ud i Bilka/A-Z og købe dig en Topcom
BR604 router til 350,-

På den måde kan du tillade dig at sænke paraderne lidt på dine maskiner
og du er ikke afhængig af at PC 1 skal være tændt for at PC 2 kan komme
på nettet.

Fra : Morten

Dato : 18-02-05 15:10

> [...]
>
> På den måde kan du tillade dig at sænke paraderne lidt på dine maskiner
> og du er ikke afhængig af at PC 1 skal være tændt for at PC 2 kan komme

Det ville selvfølgeligt have været den fortrukne løsning, men jeg har kun
internetforbindelsen trådløst, så i givet fald skal jeg også bruge en
AccessPoint der kan køre Client ...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-05 16:15

Morten skrev:

> Det ville selvfølgeligt have været den fortrukne løsning, men jeg har
> kun internetforbindelsen trådløst, så i givet fald skal jeg også

Trådløst?

Forklar venligst...

Fra : Michael Thrane

Dato : 18-02-05 16:37

> Trådløst?
>
> Forklar venligst...
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493

Mon ikke han bor tilpas tæt på et TDC hotspot, eller bruger
http://www.intercitynet.dk/

mvh
Michael

Fra : Morten

Dato : 18-02-05 17:54

"Michael Thrane" <herning26@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke han bor tilpas tæt på et TDC hotspot, eller bruger
> http://www.intercitynet.dk/

Ikke helt .. deler bare internet med en som levere den trådløst til mig - og
det er ikke lige til at trække kabler...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-05 20:38

Morten skrev:

> Ikke helt .. deler bare internet med en som levere den trådløst til
> mig - og det er ikke lige til at trække kabler...

Hmmm... Måske har de et clue i dk.edb.netvaerk.traadloest

Fra : Bent Nielsen

Dato : 19-02-05 18:52

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
> (Internet Connection Sharing). Det er indbygget i Windows.
>
> Jeg vil dog råde dig til at suse ud i Bilka/A-Z og købe dig en Topcom

Hvem laver så den router??

Det er hvis ikke dem selv??

Der er ikke nyere firmware til den, selv om den har været ude i lang tid.

Er det en berygtet D-Link Express EtherNetwork DI-604 i ny indpakning?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-05 19:03

Bent Nielsen wrote:
> Er det en berygtet D-Link Express EtherNetwork DI-604 i ny indpakning?

Næppe - Topcon er betydelig bedre end D-Link - faktisk en OK router til en
billig pris.

At der ikke er en nyere firmware ude betyder vel bare, at den, der findes er
OK - hvorfor lave nye versioner af noget, der virker OK ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-02-05 19:28

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote:

>Næppe - Topcon er betydelig bedre end D-Link - faktisk en OK router til en
>billig pris.

Man skal se sig lidt for med Topcom.

Så vidt jeg kan gennemskue er det et handelsselskab: De producerer ikke
selv men køber OEM produkter. Og det er ikke altid kvaliteten er god nok

Jeg er godt tilfreds med min nuværende Topcom WBR-654 bredbåndsrouter.
Men jeg har tidligere haft et Topcom accesspoint (SkyLanRacer 500 tror
jeg), det var det værste lort jeg nogensinde har brugt penge på....

<mlr>

Fra : Calle.

Dato : 19-02-05 22:59

Michael Rasmussen wrote:
> Jeg er godt tilfreds med min nuværende Topcom WBR-654 bredbåndsrouter.
kører også perfekt her

--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-02-05 16:19

Michael Rasmussen skrev:

> Så vidt jeg kan gennemskue er det et handelsselskab: De producerer
> ikke selv men køber OEM produkter. Og det er ikke altid kvaliteten er

OBH er også et handelsselskab...

> god nok

Der kan altid være smuttere, men generelt er kvaliteten god