Alarm med startspærre, hvilken er bedst, h~
Fra : NikonPro.dk

Dato : 18-02-05 07:00

Jeg vil have min nuværende "rene" startspærre udskiftet med en alarm med
startspærre som samtidig kan betjene centrallåse i min Audi A6 2,6 V6.

Hvilken er pt. den bedste både som alarm og startspærre og som det er muligt
at få reservedele til i fremtiden, hvis noget skulle gå i stykker?

Jeg har en Ungo 6900 liggende, men mit værksted fraråder montage, da der
ikke mere kan skaffes reservedele (siger de), så hvad er jeres råd, er der
noget som er bedre????????

Håber på gode råd, for jeg er meget i vildrede

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-05 07:22

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> Håber på gode råd, for jeg er meget i vildrede

Kommer an på, hvad du vil have alarmen skal kunne...
http://www.cf-offroad.dk/alarm/Alarm_sammenligning.pdf

Men jeg tror at denne vil opfylde dine krav...
http://www.cf-offroad.dk/alarm/vision_vae_318-2600.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Paw Jensen

Dato : 18-02-05 07:26

> [...]
> noget som er bedre????????
>
> Håber på gode råd, for jeg er meget i vildrede

Hej Bjarne.

Hvornår er din Audi A6 fra ?

Mener ikke at der er lavet nogle A6 uden startspærre, og så kan du jo nøjes
med en alarm ?

Hvis dette er tilfældet, så vil jeg klart anbefale een med pager f.eks.
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-007-00000825

Alternativt, hvis du vil have en alarm med startspærre
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-001-03182600

Paw
UNIQ-Import

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-02-05 07:36

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget som er bedre????????
>
> Håber på gode råd, for jeg er meget i vildrede

Hejsa

Lindgaard Pedersen (www.lpas.dk) kan sagtens reparere Ungo'er
(såfremt den er under garanti) og man kan også købe nye fjernbetjeninger
osv. - ingen problemos

Ungo er da langt at foretrække, sammenlignet med mange andre "pop-alarmer"

mon ikke bare værkstedet gerne vil sælge deres egne alarmer istedet ?????

Hygge
Jesp.

Fra : Paw Jensen

Dato : 18-02-05 09:33

> [...]
>
> mon ikke bare værkstedet gerne vil sælge deres egne alarmer istedet ?????

Nu ved jeg ikke hvad en "popalarm" er ?

Men din udtalelse bygger vel på at du har monteret adskillige UNGO alarmer,
samt en del "popalarmer", og også selv har benyttet begge typer i
dagligdagen, siden du har dette sammenligningsgrundlag ?

Jeg kan dårligt forestille mig at der findes flere UNGO alarmer på markedet,
med garanti fra LP, da disse ophørte med at sælge dem for flere år siden.

Paw
UNIQ-Import

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-02-05 09:47

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
markedet,
> med garanti fra LP, da disse ophørte med at sælge dem for flere år siden.

Hejsa Paw

Ja, jeg har monteret en del alarmer - også Ungo

Og ja - jeg har brugt mange forskellige alarmer i dagligdagen - også Ungo

Husk nu lige på at Ungo blev solgt med 10 års garanti - så der findes skam
masser af Ungo'er med garanti

Mvh.
Jesp

Fra : Paw Jensen

Dato : 18-02-05 10:21

> Ja, jeg har monteret en del alarmer - også Ungo

Så ved du også hvor mange problemer der er/har været.
Bevars, den har mange lækre detaljer og features, men vi har godt nok pillet
mange ud pga. div. fejl og problemer.

> ja - jeg har brugt mange forskellige alarmer i dagligdagen - også Ungo

Så må du da også indrømme at fjernstart og pager er meget lækre features.

>usk nu lige på at Ungo blev solgt med 10 års garanti - så der findes skam
masser af Ungo'er med garanti

Damn, det havde jeg lige glemt

Paw

Fra : N/A

Dato : 18-02-05 10:59

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-02-05 10:59

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> Paw Jensen skrev følgende

> Salg af UNGO stoppede juni 1993, så det er vist meget begrænset med det...
> og de 10års garanti gælder kun dem der var monteret af autoriseret
> forhandler

Hej Tuesen

Det passer altså ikke - jeg købte én i 1998 og den har siddet i bilen siden
uden nogen form for problemer.

Eneste grund til at jeg netop har skiftet, er at jeg ville have en i
varevognen
og jeg ville kunne bruge samme fjernbetjening til begge biler (på hver sin
knap)
derfor blev der monteret 2 stk. ELPAS 205 (Ungo's afløser)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Tuesen v/København

Dato : 18-02-05 12:25

Brian S Jensen skrev følgende

> Det passer altså ikke - jeg købte én i 1998 og den har siddet i bilen
> siden uden nogen form for problemer.

Jep der har ligget nogle stykker på hylderne rundt omkring, men forhandlerne
kunne ikke købe nye fra juni 93... derfor skrev jeg også at det var
begrænset hvor mange der stadigvæk eksisterede med garanti.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-02-05 13:24

> [...]
> kunne ikke købe nye fra juni 93... derfor skrev jeg også at det var
> begrænset hvor mange der stadigvæk eksisterede med garanti.

Det passer altså stadig ikke - jeg købte min (som forhandler) direkte hos
LP i 98

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Paw Jensen

Dato : 19-02-05 08:41

> Det passer altså stadig ikke - jeg købte min (som forhandler) direkte hos
> LP i 98

Vi skal helt frem til 2000-2001 før salget ophørte hos LP.

Paw

Fra : Tuesen v/København

Dato : 18-02-05 10:14

Jesper Hansen skrev følgende

Fra : NikonPro.dk

Dato : 18-02-05 15:41

Jeg siger tak til jer alle for svar.

Min forvirring er opstået, fordi jeg købte Audi A6 hvor i der sidder en defa
startspærre, men det har ikke været muligt for mig at få pinkode til den fra
forhandleren, da tidligere ejer ikke havde afleveret den.
Derfor købte så brugt en komplet Ungo 6900, da jeg i tidligere bil havde
haft en ungo jeg var glad for. Jeg er ikke selv i stand til at montere den
og kan slet ikke finde ud af at fjerne defa-startspærren, så derfor gik jeg
til lokalt værksted for at få den hurtigt installeret, og fik der advarslen
mod at installere.

Alt andet lige tror jeg, at jeg i forbindelse med installation af fartpilot
på værksted samtidig vil lade dem installere Ungo´en, for de har tilbudt det
uden bemærkning.

Er jeg forvirret????? Ja, jeg er, jeg vil bare gerne have den bedste
løsning...........så et hvert forslag - indlæg modtages med glæde.

God weekend

--

med venlig hilsen
Bjarne