Hvorfor kun den ene vej ?
Fra : Mikkel Lønborg Friis

Dato : 18-02-05 01:49

Hej - er lidt grøn i netværkssammenhæng. Håber, I kan hjælpe mig med dette:

Har 3 PC´er koblet sammen i en 10 MB hub, den ene med ISDN modem, sådan her:

PC1------ I======I
I I
PC2------ I HUB I
I I
PC3 ----- I====== I
ISDN

Der er WINXPHome på alle maskiner, incl SP2. PÅ PC1 og PC2 er det vistnok
samme installationsCD (FY *ss*)

PC1 og PC2 snakker fint sammen, kan læse shared docs fra hinanden og de
mapper, der iøvrigt markeres til fildeling.

PC3 kan fint læse shared docs. på PC1 og PC2 og viser også egne Shared docs,
hvortil der er adgang fra den selv, men ikke fra de andre to PC´er !

Forbindelsen må være ok, for såvel PC1 som PC2 kører internet ok via PC3 !
Dette bekræftes af ukompliceret ping til PC 3

Hver gang jeg fra PC1 eller PC2 prøver at læse på PC3, får jeg
fejlmeddelelse, at jeg ikke har adgang og skal kontakte administratoren.

På PC3 er installeret Ad-aware, Spybot og Norman virus Control, ligesom
Firewall fra SP2 er aktiveret.

Jeg har prøvet alle kombinationer af tændte og slukkede hhv on/off-loggede
maskine samt logon med/uden administrator rettigheder.

Hvad gør jeg ?

Mvh Mikkel

Fra : Madsen

Dato : 18-02-05 02:07

Mikkel Lønborg Friis wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet alle kombinationer af tændte og slukkede hhv
> on/off-loggede maskine samt logon med/uden administrator rettigheder.

1.Har du prøvet at slå din firewall på pc3 fra?
2.Jeg troer at der skal laves en undtagelse i firewallen for at dine PC1 og
2 kan se PC3.
I egenskaber for LAN-forbindelse -> Avanceret -> indstillinger ->
undtagelser ->Windows peer-til-peer-gruppering ( jeg kan ikke huske hvor
ellers det kan vælges).

Prøv med 1. først hvis det hjælper er du på rette vej, så kan det være at
det er 2. der skal til.

--
Madsen