Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Having Words!
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-02-05 21:24

Jeg synes lige, at jeg ville dele det her billede med jer:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-388

Eksponeringen røg lidt under, så derfor er der en smule støj i fjerdragten, og
vingespidserne røg udenfor billedet.
Billedet er fullframe.

EXIF er flg.

Skudt gennem en thermorude med min Nikon D70 med Sigma 500/4,5 på blænde
f/7,1, lukkertid 1/1000 på ISO 400.
Der er brugt polfilter for at reducere reflektioner i vinduesglasset

Der er brugt USM (0,5/79) Saturation 23% i konverteringen og rettet lidt til i
efterbehandlingen lidt tint (+1) (Shadow/Highlights +1/+13%) og så lidt
kontrast (5%)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-02-05 22:07

On Thu, 17 Feb 2005 21:24:05 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-388
>
> Eksponeringen røg lidt under, så derfor er der en smule støj i fjerdragten, og

Rigtig fin situation du har fanget der Jesper. Ser også lidt uskarpt ud i
mine øjne, men termoruden tager jo også noget.

Lidt træt af jeg ikke får taget nogle de næste par uger. Jeg har lige
indleveret mit 300d til rep., for jeg synes at focus svinger meget fra
front focus til back focus. Men nu får vi se hvad PW/Canon siger til det.
Der bliver jo helt sikkert dårligt vejr, så jeg alligevel ikke kan tage
nogle.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Kurt Sorensen

Dato : 18-02-05 09:20

> [...]
>front focus til back focus. Men nu får vi se hvad PW/Canon siger til det.
>Der bliver jo helt sikkert dårligt vejr, så jeg alligevel ikke kan tage

Har lige haft mit eget 300D sendt ind med akkurat samme skavank. Fik
det tilbage efter 10 dage, hvor de havde skiftet spejl & guide og
repareret sub-spejl. Er dog ikke ikke klar ovar hvad de mener med
guide og sub-spejl.

Fik det lavet på garantien.

Venlig hilsen

Kurt Sørensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-02-05 09:25

On Fri, 18 Feb 2005 09:19:40 +0100, Kurt Sorensen wrote:

> [...]
> det tilbage efter 10 dage, hvor de havde skiftet spejl & guide og
> repareret sub-spejl. Er dog ikke ikke klar ovar hvad de mener med

Dejlig at høre og det regner jeg også med, at de gør. Også rart at der er
andre der har oplevet det samme. Godt der ikke er bedre vejr.

Glæder mig til at få det tilbage.

Fra : uh

Dato : 17-02-05 22:15

"Frodo Nifinger" skrev i en meddelelse >
Jeg synes lige, at jeg ville dele det her billede med jer:

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-388

SK Ø Ø Ø N T billede - tak!

Mvh uh

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-02-05 22:19

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
>
> Eksponeringen røg lidt under, så derfor er der en smule støj i
> fjerdragten, og vingespidserne røg udenfor billedet.
Sure fugle! Fint. Lidt kontrastfattigt, men med undereksponering følger det
jo næsten med. :)

> EXIF er flg.
>
> Skudt gennem en thermorude med min Nikon D70 med Sigma 500/4,5 på
> blænde f/7,1, lukkertid 1/1000 på ISO 400.
> Der er brugt polfilter for at reducere reflektioner i vinduesglasset
Meget avanceret EXIF, at det indeholder rudetypen som billedet er skudt
gennem. :)

Er du glad for den Sigma? Sig nu ja, for jeg har selv lige været ude og
hente en til mit 20D. :) Ikke at jeg havde råd, men sådan er der jo så
meget. Jeg må bare lade være med at spise det næste halve års tid.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Faktum er, at UseNet er anerkistisk medie, hvor der ikke er nogen
enkeltperson, som kan gøre sig til dommer over og bestemme, hvad der

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-02-05 22:37

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Meget avanceret EXIF, at det indeholder rudetypen som billedet er skudt
> gennem. :)

Ja, det kan din Canon sq ikke slå

spøg til side - Det har jo nogen betydning, at man fotograferer gennem en
thermorude.
Jeg overvejer at fjerne vinduet og sætte flamengoplader op med et passende hul
i, så jg kan skyde ubemærket uden den generende rude.

Det er helt vildt så besøgt mit fodersted er.
Jeg har set og fotograferet flg. arter i går og i dag:

Skovspurv, grønirisk, grønsisken, dompap (både han og hun), silkehale,
kernebider, bogfinke, Rødkælk/rødhals, kvækerfinke og solsort bare ved mit
fodersted på jorden 2 mter fra et buskads 3 meter fra huset.

> Er du glad for den Sigma? Sig nu ja, for jeg har selv lige været ude og
> hente en til mit 20D. :) Ikke at jeg havde råd, men sådan er der jo så
> meget. Jeg må bare lade være med at spise det næste halve års tid.

Den er osse meget bedre end mad
Den er efter min mening en af de allerbedste 500 mm teler, der er.
Dels pga vægten og vægtfordelingen og prisen, men ikke mindst pga kvaliteten
og lysstyrken.
Den har nærmest et perfekt vægt-pris-kvalitetsforhold.
En Canon 500/4,0 er lækker, men alt for dyr og tung i forhold til.
Se bare, hvor få billeder Max efterhånden skyder med 500/4,0'eren.
Før skød han aldrig med andet end Sigma 500/4,5.

Det er et dejligt objektiv, jeg sover med min om natten
Den sidder i alle tilfælde på mit kamera i 99 % af tiden.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-02-05 22:46

Frodo Nifinger wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan din Canon sq ikke slå
Jo for den da, mit laver spektralanalyse af glasset.

> spøg til side - Det har jo nogen betydning, at man fotograferer
> gennem en thermorude.
Ja, især hvis man ikke har vasket den længe. :)

> Jeg overvejer at fjerne vinduet og sætte flamengoplader op med et
> passende hul i, så jg kan skyde ubemærket uden den generende rude.
> Det er helt vildt så besøgt mit fodersted er.
God idé - men du bør nok tænke lidt på kulde/varme-forskellen ved sådan en
konstruktion. Kondens er en kedelig ting i et kamera/objektiv.

> [...]
> kernebider, bogfinke, Rødkælk/rødhals, kvækerfinke og solsort bare
> ved mit fodersted på jorden 2 mter fra et buskads 3 meter fra huset.
Der er nogen der kan - hér på Vesterbro kan jeg vælge mellem måger og duer.
:)

> [...]

> Det er et dejligt objektiv, jeg sover med min om natten
> Den sidder i alle tilfælde på mit kamera i 99 % af tiden.

He. Jamen, jeg glæder mig også voldsomt til at solen står op igen - det
burde slet ikke være tilladt at handle objektiver efter mørkets frembrud,
det er nærmest depressionsfremkaldende. Argh, jeg skal også ud og have en ny
taske. Har du nogen ideer?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Photo Gallery DK - har stor fordel af dot.com krisen. Hvis ideen var
lanceret før krisen, så ville der straks ha' været nogle meget store

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-02-05 23:01

On Thu, 17 Feb 2005 22:46:06 +0100, Morten Wartou wrote:

> [...]
> det er nærmest depressionsfremkaldende. Argh, jeg skal også ud og have en ny

Jespers eget design. Haglöfs Tight L. Se Message-ID:
<41d9215c$0$83793$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> fra den 3. januar
og hele tråden. Rygsækken er meget flot. Jeg så den for nogle uger siden i
Århus. Jeg går i kraftige planer om at lave en selv. Jeg tror han gerne
vil have haft rygsækker i XL eller XXL så han kunne få plads til
modlysblænden.

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-02-05 23:20

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> siden i Århus. Jeg går i kraftige planer om at lave en selv. Jeg tror
> han gerne vil have haft rygsækker i XL eller XXL så han kunne få

Okay. Det har jeg ikke mod på. :) Jeg har været glad for min Lowepro S&F
Rower AW, især er dens udtrækkelige regnbeskyttelsespose genial. Og den
egnede sig fint til mit udstyr da min største tele var Canon 100-400. Nå,
jeg må ud og lede. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-02-05 23:19

> [...]
> det er nærmest depressionsfremkaldende. Argh, jeg skal også ud og have en ny

Ja da, hvis du skal spare penge så:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-303

En Haglöfs Tight Large eller XL, et liggeunderlag, 1½ meter bævernylon,8 brede
velcrostrips og passende tråd, og du er kørende, hvis du har adgang til en
symaskine.
Det tager en aften at lave indmaden.
Tasken er perfekt til trekking.

Jeg købte min Haglöfs Tight Large over Ebay og gav 39 Euro totalt incl
forsendelse.

Gutten, jeg handlede med, sælger Stadig Haglöfs Tight rygsække over Ebay.Lige
nu dog kun Medium:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=26155&item=5165375168&rd=1&ssPageName=WDVW
Måske han har flere Large på lager?
Hans Email er u.suessner@GIRAFgmx.de Fjern giraffen
Han er 100% reel at handle med.

alternativt skal du op i en Löwe Pro Trekker AW II, eler super Trekker AW II,
Phototrekker AW II eller lenstrekker 600 AW.
Tamrac har oxo en, der passer, men priserne kender du vist allerede.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-02-05 23:24

Frodo Nifinger wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da, hvis du skal spare penge så:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-303
Den ser nu lækker ud!

> [...]
> Trekker AW II, Phototrekker AW II eller lenstrekker 600 AW.
> Tamrac har oxo en, der passer, men priserne kender du vist allerede.
Som nævnt i svar til Stadsgaard, har jeg ikke rigtigt mod på at gå i gang
med sådan et selvbyggerprojekt (læs: det ville gå fuldstændigt galt, jeg
ville få syet indersiderne udenpå og sat skillerummene på rygstropperne), så
det bliver nok en Lowepro af en slags. Jeg vil se nærmere på de nævnte,
takker.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-02-05 23:27

Frodo Nifinger wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da, hvis du skal spare penge så:
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-303

Forresten - når jeg skal se billeder på din side, skal jeg altid slå min
Norton Firewall fra. Skummelt!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det er heller ikke normen, at jeg eller andre laver "støj" p.g.a. af
indkøbsspørgsmål, det er faktisk sådan, at denne gruppes gamle faste

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-02-05 00:02

> Forresten - når jeg skal se billeder på din side, skal jeg altid slå min
> Norton Firewall fra. Skummelt!

Besynderligt!

Det er bare et coppermine gallery!

Iøvrigt er det Jens Bruun's server.
Jeg har bare nasset mig til lidt serverplads, da jeg ikke selv har en server
stående.

Jeg har forresten ingen problemre med min firewall (Zonealarm)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 18-02-05 09:14

"Morten Wartou" skrev i en meddelelse
> [...]
Hvor har du fået fat i den Morten? Hvad måtte du give for den? - Sådan en
kunne jeg såmænd også godt tænke mig... Lov mig at spørge mig først hvis du
vil sælge den fordi du skifter tilbage til Nikon.

Ja og husk nu at spare på store dyre ting som f.eks et premium Membership på
PhotoSig

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-05 09:28

Erik W. wrote:
> [...]
> Sådan en kunne jeg såmænd også godt tænke mig... Lov mig at spørge
> mig først hvis du vil sælge den fordi du skifter tilbage til Nikon.
Hæhæ, jeg tror ikke lige jeg skifter system igen foreløbig, men jeg skal nok
prøve at huske dig hvis jeg af en eller anden årsag (f.eks. alvorlig sult)
skal af med den. ;) Prisen var vist absolut rimelig. Jeg var hård, og fik
den for 13.500 inkl. Sigma 1.4x EX telekonverter, og jeg er ret sikker på
jeg kan få mere for den når jeg sælger den. Den er købt igennem DBA.

> Ja og husk nu at spare på store dyre ting som f.eks et premium
> Membership på PhotoSig
Jeg havde på fornemmelsen den kom når du læste om mit nye legetøj. :) Der
var faktisk kommet lidt mere eller mindre uventede penge ind, så det kan
også være der bliver til et premium membership hvis jeg synes det er det
værd.

Sol, kom nu frem!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 18-02-05 09:42

> [...]
> den for 13.500 inkl. Sigma 1.4x EX telekonverter, og jeg er ret sikker på
> jeg kan få mere for den når jeg sælger den. Den er købt igennem DBA.

Jeg har ikke set den på DBA, jeg tjekker ellers hveranden dag for at se om
der er noget spændende jeg plejer at søge på "canon" og "mm" eller
"objektiver" og manden har lige præcis undgået at bruge de ord i annoncen

Men hvad pokker - jeg kan godt unde dig optikken og man må sige at du har
fået den til en absolut rimelig pris. Helt sikkert en fornuftig investering
Morten - tillykke med den. Har du haft tid til at teste den?

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-05 09:52

Erik W. wrote:
> [...]
> se om der er noget spændende jeg plejer at søge på "canon" og "mm"
> eller "objektiver" og manden har lige præcis undgået at bruge de ord
Jeg laver ofte denne søgning:
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=20300&Fritekst=canon&Medbillede=0&AntalDage=1&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0
Det gav pote. Jeg væbnede mig med tålmodighed og håb nogle dage og regnede
med at kunne blødgøre ham - det lykkedes. ;) Den stod til 16.000.

> [...]
> har fået den til en absolut rimelig pris. Helt sikkert en fornuftig
> investering Morten - tillykke med den. Har du haft tid til at teste
Ja, men der kommer ikke noget godt ud af dette lys. Men skarp, det er den
sgu', selv ved f/4,5, og kontrasterne ser fine ud. Jeg må ud lidt senere i
dag når der forhåbentlig kommer lidt mere lys, selvom det ligner gråvejr
hele dagen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg er jo ikke ansat til at undervise i denne gruppe, men hvis du
over en længre periode viser, at du bidrager til denne gruppe med

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-02-05 12:08

Erik W. wrote:
> [...]
> der er noget spændende jeg plejer at søge på "canon" og "mm" eller
> "objektiver" og manden har lige præcis undgået at bruge de ord i annoncen

Måske du skulle søge på 500mm i stedet

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

"Støjende og mudderkastende usenet brugere
hører hjemme i dit killfilter "

Fra : Søren Koch

Dato : 17-02-05 23:44

Der findes også en Canon 500mm 4.5 L som vejer det samme som sigmas 500mm
4.5 den er uden IS men stadig en utrolig lækker tele.

Søren Koch

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-05 09:31

Søren Koch wrote:
> Der findes også en Canon 500mm 4.5 L som vejer det samme som sigmas
> 500mm 4.5 den er uden IS men stadig en utrolig lækker tele.
Jeps, men også noget dyrere. Man finder ikke en Canon inkl. 1.4x
telekonverter til den pris jeg har givet. :) Desuden er den vist omkring 5
cm længere.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou