hvilken japaner?
Fra : Line Mikkelsen

Dato : 17-02-05 18:31

Hej med jer

Jeg er på udkig efter en ny (brugt) bil.

Pris max 125.000.

Det skal være en japaner (hellere en solid bil end en smart!) og ikke mere
end 6 år gammel.

Jeg har kig på Mazda 323F 1.8i, Nissan Almera 1.8, Toyota Avensis 1,8.

Det skal helst være mindst 1.8, jeg har kørt 1,4 og 1,5 og de er trods alt
en tand for sløve.

Er der nogen som har erfaringer med de omtalte biler... og kan råde en
billøs pige?

Line

Fra : Frank

Dato : 17-02-05 19:23

"Line Mikkelsen" <fjernmikkelsen_line@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en tand for sløve.
>
> Er der nogen som har erfaringer med de omtalte biler... og kan råde en

Hej Line

Der er du nok lige ramt ind i 3 biler der nok er i lige god kvalitet, så det
må jo være en smagssag. Jeg kører selv Mazda på 10´ ende år og er yderst
tilfreds.
Held og lykke med valget.

Mvh:
Frank

Mazda 626 2,5i -V6

Fra : Nicolai

Dato : 17-02-05 19:24

Toyota er det bedste valg..!!

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 21:23

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse
> Toyota er det bedste valg..!!

Sikke du slår om dig med begrundelser....

> Nicolai

Lars B

Som selv kører Mazdaratti - dog af nyere dato...

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-02-05 20:10

"Line Mikkelsen" <fjernmikkelsen_line@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har kig på Mazda 323F 1.8i, Nissan Almera 1.8, Toyota Avensis 1,8.

For at gøre forvirringen større, vil jeg anbefale.........Nissan´en. Primært
for Nissan´ens gode moment (1.8), sekundært at der ikke er udgifter til
tandrem, da den har kæde.

Mazda´en har nok en smule mere støj i kabinen, men ikke noget, der ville
afholde mig fra at købe den. Hvis du har adgang til FDM´s blad "Motor", kan
du se en brugttest af Avensis. Den har trods 112%´s kvalitet haft en del
børnesygdomme, som dog burde være rettet.

Uden at have checket det op, vil jeg tro, at du får mest Nissan for pengene,
da de af en eller anden grund ikke er helt så attraktive på brugtmarkedet
som de andre mærker.

/Caspersen

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-02-05 20:41

> [...]
> en tand for sløve.
>
> Er der nogen som har erfaringer med de omtalte biler... og kan råde en

Nu har jeg selv en Honda Civic årgang 2001, den nye model. 80000 km uden et
eneste problem, mere kabineplads end nogen af de biler du nævner her. Kun
1.6-motor, men med 110 hk til kun 1125kg går det nu fint. 13-14 km/l. Den
bør kunne findes til 125000 kr privat, en forhandler vil nok have 150000 kr.
Min er til salg hvis det skulle være:
http://www.autocom.dk/consumer/v.do?carid=279151

MVH Leo

Fra : Claus

Dato : 17-02-05 20:28

> [...]
> en tand for sløve.
>
> Er der nogen som har erfaringer med de omtalte biler... og kan råde en

Da du jo går lidt op i motorstørrelse ville jeg vælge Mazdaen. Avensis
kommer på et tidspunkt med 129 hk i 1,8 men den får du nok ikke for 125k.
Nissan lider lidt af et svagt drejningsmoment.

Men det er fine biler alle 3, i sær hvis du kan finde en som har fået
supplerende rustbeskyttelse.

Vh. Claus

Fra : Line Mikkelsen

Dato : 17-02-05 20:46

hej claus

caspersen siger i et andet svar at nissan'en netop skal vælges pga.
drejningsmomentet... nu er jeg forvirret?

mvh
line

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-02-05 22:38

> caspersen siger i et andet svar at nissan'en netop skal vælges pga.
> drejningsmomentet... nu er jeg forvirret?

Se mit svar til Claus

/Caspersen

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-02-05 22:37

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Nissan lider lidt af et svagt drejningsmoment.

Der kom en ny 1.8´er i midten af 2002 (ca. tror jeg). Den har et moment på
163 Nm ved 4000 omdrejninger

Men modellen før fik 4 af 5 stjerner i FDM`s campingtrækkertest. I tilgift
et moment på 158 Nm allerede ved 2800 omdrejninger vil jeg ikke kalde svagt
for en benzinmotor!

Mazdaen har så vidt jeg lige kunne finde et moment på 160 Nm - men ved 4000
omdrejninger.

Toyota Avensis 1.8 årg. 1998 har et moment på 155 Nm ved 2800 omdrejninger,
så den er lige et hestehoved bag Nissan´en.

...så uanset hvad, har mazdaen det svageste moment

/Caspersen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-02-05 21:32

On Thu, 17 Feb 2005 18:30:40 +0100, "Line Mikkelsen"
> [...]

>en tand for sløve.
>
>Er der nogen som har erfaringer med de omtalte biler... og kan råde en

Hej Line.

Min anbefaling bliver en Nissan, men i stedet for en Almera ville jeg
kigge efter en Primera 2.0

Jeg har haft 3 af slagsen, og de har alle 3 været helt uden problemer,
bortset fra den midterste. Den sprang en forlygtepære ved 46.500 km.
*LOL*

Desuden kører Nissan med kæde i stedet for tandrem, hvilket sparer dig
for mange udgifter og bekymringer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Olesen

Dato : 17-02-05 21:49

> Desuden kører Nissan med kæde i stedet for tandrem, hvilket sparer dig
> for mange udgifter og bekymringer.

"mange" udgifter..

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-05 09:08

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Jeg har haft 3 af slagsen, og de har alle 3 været helt uden problemer,
> bortset fra den midterste. Den sprang en forlygtepære ved 46.500 km.

Hvis du har nået at ha 3 og kun skiftet een pære så
a) har de mest holdt parkeret eller
b) du har kørt rundt uden lys eller
c) du havde dem ikke så længe.

Hvor langt og hvor længe havde du dem?

> Desuden kører Nissan med kæde i stedet for tandrem, hvilket sparer dig
> for mange udgifter og bekymringer.

Ja det skulle da være den sidste grund til at vælge en Nissan.

Jeg vil sige en Toyota er et godt bud.

Mvh
Roberto

Fra : Snusken

Dato : 18-02-05 07:46

Hvis du kan leve med lidt diesellyd, 20 km/l og 220 Nm,
er 323F DITD (eller 626 DITD) en mulighed..

mvh eric

Fra : Line Mikkelsen

Dato : 18-02-05 16:45

kan den fås for 125? det er absoulut max.

Line

Fra : Liquid

Dato : 18-02-05 21:15

> [...]
> end 6 år gammel.
>
> Jeg har kig på Mazda 323F 1.8i, Nissan Almera 1.8, Toyota Avensis 1,8.

Hvis du siger Toyota Avensis bør du også kigge på Nissan Primera. Kig på
modellen fra 97-'00 og hvis du vil have at den skal være lidt kvik kan du gå
efter GT modellen der har 150HK... den kan du nemlig også få for det budget
du har sat dig.

Her kan du se nogle billeder af den model jeg hentyder til

http://www.nissanklubben.dk/forum/index.php?showtopic=14362

- Martin