CS igen igen
Fra : Steffen Denize

Dato : 17-02-05 16:15

Hey,

Jeg har været lidt ude af CS miljøet og vil egentligt gerne tilbage
igen. Men så kommer det store forkromede spg:

CS:S ~ CS:Source, ik, det spilles som mod til HL2

Er det meget forskelligt fra CS til HL1? Ikke kun grafikmæssigt, men
også spilmæssigt. Nye baner, våben og alt det der...

/Steffen

Fra : Ivan [7100]

Dato : 17-02-05 18:23

CS:S følger med, når du køber HL2.

> Er det meget forskelligt fra CS til HL1? Ikke kun grafikmæssigt, men
> også spilmæssigt. Nye baner, våben og alt det der...

Mange af de gamle baner findes også til CS:S....men de er helt anderledes.
Proportioner og Størrelser er anderledes. Nye krybegang i nogle baner.
supermange nye detaljer som flasker, murbrokker osv.

Men grafikken er klart det største plus. En gang CS:S og så var det for mit
vedkommende slut med 1.6.

Våbene er de samme, men de skal jo "læres" igen.

Fra : BuFFerz

Dato : 17-02-05 20:14

> Mange af de gamle baner findes også til CS:S....men de er helt anderledes.

Ja de er blevet flottere med mange flere detaljer

> Nye krybegang i nogle baner.

Hvilke ?

> Men grafikken er klart det største plus. En gang CS:S og så var det for
> mit
> vedkommende slut med 1.6.

Samme her - kommer aldrig til at spille 1.6 igen

Cs source er for nice!
Jeg har lidt billeder af det på min side:
http://yoo.dk/?page=css.htm

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Ivan [7100]

Dato : 20-02-05 15:46

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse

> Ja de er blevet flottere med mange flere detaljer

> Hvilke ?

Assault

Fra : BuFFerz

Dato : 20-02-05 16:39

> Assault

Assault er ikke udgivet officielt til cs source endnu

men ja der har altid været mange sjove versioner af det map - også til de
andre versioner af cs.

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Mathias

Dato : 20-02-05 17:14

BuFFerz wrote:

> Assault er ikke udgivet officielt til cs source endnu

Og jeg håber heller ikke at den bliver det, medmindre de putter
kameraerne tilbage.
Det er (for mig) et stort minus ved den nye Source'd Assault :(.
--
Mvh. Mathias
Mail er invalid, erstat "nntp" med "mathias" for direkte mail.

Fra : BuFFerz

Dato : 20-02-05 20:27

> Og jeg håber heller ikke at den bliver det, medmindre de putter kameraerne
> tilbage.

De ? hvem ? .. Valve har ikke fjernet nogle kameraer.. for de har jo ikke
lavet banen til source endnu !?
Hvis du endelig vil spille et Source Assault map - så kan jeg vamt anbefale
den version der hedder:
cs_assault_tank

Virkelig flot version - med kameraer...
find den i steams server browser via filter

> Det er (for mig) et stort minus ved den nye Source'd Assault :(.

Der er ikke kun 1 version af banen - der er mange forskellige versioner.
Dog tror jeg den officielle bliver bedst... hvis den da kommer.

Der skal nok dukke flere officielle maps op med tiden.
Ind til da må vi nøjes med dem folk selv laver og udgiver - nogle bedere end
andre

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Mathias

Dato : 19-02-05 19:38

Steffen Denize wrote:
> Hey,
Hey hey

> Jeg har været lidt ude af CS miljøet og vil egentligt gerne tilbage
> igen.
Velkommen tilbage :)

> Men så kommer det store forkromede spg:
>
> CS:S ~ CS:Source, ik, det spilles som mod til HL2
Ja. Når du køber HL2, både over Steam og i butikkerne, kommer CS:S med
(er med både i HL2 Bronze, Silver og Gold).

> Er det meget forskelligt fra CS til HL1? Ikke kun grafikmæssigt, men
> også spilmæssigt. Nye baner, våben og alt det der...
Nej. Det er kun grafikken der er lavet om, da den gamle HL1 engine var
designet til en 600-700 MHz processor, var dén grafik ikke særlig god i
forhold til den nye HL2 engine, hvor Valve (eller hvem det nu er) har
sørget for nye og mere avancerede algoritmer, der gør, at man kan lave
mange flere detaljer.

Selve gameplay'et er ikke lavet om. Der er vist kun 3 nye maps (så vidt
jeg husker), men nogle af de gamle er desværre taget ud, f.eks. Inferno,
Mansion og Militia. Dette gør dog ikke spor, da de originale
mapdesignere har lagt en Source'et version af mappet ud på nettet.

Hvis du ikke har set Counter-strike: Condition Zero, så er der også
kommet 2 våben, og meget avancerede bots med. De to nye våben er
Terrorist-only våbnet "Galil", der koster en smule under AK-47'eren og
har 35 skud pr. klip.
Det andet våben er CT-only "Famas", som koster et stykke under Colt
M4A1, har 25 skud pr. magasin og har en valgfri tre-skud-på-en-gang
funktion ligesom Glock'ens.

De nye bots har Valve importeret fra Condition Zero.
Bot'sne har en laaang liste lyd-filer som de bruger til voice
communication, og de er også udviklet, så de kun hører hvad de kan høre,
og kun ser hvad de kan se. F.eks. har de lavere chance for at lægge
mærke til en fjende jo længere han er væk, og gemmer fjenden sig bag et
hegn er der også mindre chance. Det er nogle solide bots der er i CS:S.

Den nye grafik er et stooort plus. Valve har udviklet en utrolig
virkelighedstro engine, så når man går ind i en tønde falder den ned, og
triller til den rigtige side. Og hvis der er en cylinder formet ting,
ruller den rundt i en cirkel, ligesom i virkeligheden.

For at gøre en lang historie kort:
Jeg kan kun anbefale at købe CS:S. Det er fantastisk.

Fra : Steffen Denize

Dato : 20-02-05 18:35

Mathias wrote:

> For at gøre en lang historie kort:
> Jeg kan kun anbefale at købe CS:S. Det er fantastisk.

Det bliver købt mandag, takker for de gode svar

/Steffen