Nokia 5140 GPS Cover
Fra : anders majland

Dato : 17-02-05 13:27

Nu har jeg haft det et par dage og nået at bruge den lidt som
speedometer/triptæller.Hovedkonklusionen er at det fungerer upåklageligt.

(Min reference er en Garmin Etrex)

Den er rimelig hurtig til at få et fix på satelitterne efter opstart. Det er
dog stadig sådan at det kan gå et par minutter fra man starter GPS'en til
den er kørende

Displayet kan vise 2,4 eller 6 oplsyninger, såsom aktuel hastighed,
gennemsnitshastighed osv. Umiddelbart mangler jeg et ur. Ja måske basalt,
men jeg har mere brug fro at vide hvad klokken er end hvor længe det er
siden jeg kørte hjemmefra. Skærmen er selv med 2 felter lidt lille - Men det
skyldes priært at applikationen ikke grafisk sørger for at udnytte pladsen
ordenligt. Jeg synes f.eks at det er spild af plads at skrive "hastighed"
som undertekst på et felt der også er enhed på. Står der 100 km/t kræver det
ikke det store at huske at det er en hastighed. Til maks hastighed kunne en
lille markør til højre for teksten have gjort det, istedet for at tage plads
i højden.

Jeg laver en opfølgning når jeg kommer videre

fut dk.teknik.satellit.navigation
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk