Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 7 "dyreportræt" indkomne bi~
Fra : Carina

Dato : 17-02-05 12:44

Ugens emne er "Dyreportræt" et billede af et husdyr.

Husk at skrive dit navn ind i subject/emnelinien istedet for "skriv navn
her", og husk at skrive kritik til alle billederne, der deltager i stafetten
inden
for den angivne tidsfrist.

Og sidst men ikke mindst: Det er vigtigere at lære, end at vinde stafetten!

Man kan poste billeder indtil søndag formiddag så man har det halve af
weekenden til at taget et godt billede.

Billederne kan postes på egne servere, på www.fotostafetten.dk ell.
www.fotokritik.dk og lignende.

/Carina
www.aussies.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-02-05 13:12

Carina wrote:
> Ugens emne er "Dyreportræt"

Igen?!?!?!

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

"Støjende og mudderkastende usenet brugere
hører hjemme i dit killfilter "

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 15:06

"Thomas Schreiber" skrev i en meddelelse

> Igen?!?!?!

Ja Carina har gjort sådan, som vi jo plejer at gøre: Først fortæller hun
emnet og torsdagen 10 dage efter starter hun en emnetråd. Så det er nu du
skal poste et billede af dit jordegern Så udråber Carina dig
forhåbentlig som vinder på Søndag.

Der kører hele tiden to emner, der overlapper hinanden og det kan være lidt
svært for nye deltagere at forstå. Derfor kunne jeg godt tænke mig at
forenkle det. Men det må vente til stafetten har en pause på et eller andet
tidspunkt.

mvh Erik

Fra : Finn Krogh

Dato : 17-02-05 15:30

> Man kan poste billeder indtil søndag formiddag så man
> har det halve af weekenden til at taget et godt billede.

Ja, ja, ja .... min normale fremkaldelse af billeder tager 3-4 hverdage.

"..... and where does that leave me on a Friday with my new high speed
connection?"

Fotostafetten er med de skrevne regler overvejende en digital fotostafet.
Ikke desto mindre har jeg tænkt mig at samle handsken op og deltage en af de
nærmeste gange.
Jeg vil gerne vise at et godt 25 år gammelt kamera stadig kan tage billeder.

Mvh:
Finn Krogh Jørgensen.

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 16:13

"Finn Krogh" <d.f.f@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> connection?"
>
> Fotostafetten er med de skrevne regler overvejende en digital fotostafet.

Faktisk har Carina offentliggjort emnet for 10 dage siden i meddelelsen
newsHNd.38$m74.33@news.get2net.dk
Så der har været fjorten dage til at samle billeder og fremkalde både med
kemikalier og digitalt. På samme måde er emnet til næste søndag allerede
offentliggjort: Landskabsbillede i Sort/hvid. så der har du ti dage til at
tage et godt billede.

> [...]
de
> nærmeste gange.
> Jeg vil gerne vise at et godt 25 år gammelt kamera stadig kan tage

Det kunne være dejligt! - Der har ikke været nogen analogfotografer med
endnu såvidt jeg ved. Hvad er det for et kamera du bruger?

Mvh Erik

Fra : Finn Krogh

Dato : 17-02-05 19:37

> [...]
> offentliggjort: Landskabsbillede i Sort/hvid. så der har du ti dage til at

Jamen 'reglerne' siger:
"Billedet _skal_ være taget i ugens løb - altså ingen brug af billeder fra
jeres gemmer".

Så ja - der er en uge, men med min normal-fremkaldelse, skal jeg jo tage
billederne mandag eller tirsdag.
Altså fortrinsvis for jer digital-fotografer.

> Det kunne være dejligt! - Der har ikke været nogen analogfotografer med
> endnu såvidt jeg ved. Hvad er det for et kamera du bruger?

Det er et ældgammelt Canon A1.
Mine favorit-objektiver er 28mm/2.8 og 100mm/2.0.

Mvh:
Finn Krogh Jørgensen.

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 19:56

> [...]
> billederne mandag eller tirsdag.
> Altså fortrinsvis for jer digital-fotografer.

Nej det er to uger. Citatet med "ugens løb" er en formuleringsfejl. Der
menes blot at billedet skal være taget fra emnet er offentligt gjort indtil
emnet skal postes.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 16:29

"Carina" skrev i news:5s%Qd.418$T21.230@news.get2net.dk...
> Ugens emne er "Dyreportræt" et billede af et husdyr.

Jamen her er så mit bidrag:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-28
Titlen er "Familiens overhovede"

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-05 10:42

Erik W. wrote:
> "Carina" skrev i news:5s%Qd.418$T21.230@news.get2net.dk...
>
> Jamen her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-28
> Titlen er "Familiens overhovede"

Rammen/udskæringen bryder jeg mig ikke spor om, men ellers et fint billede
af et grimt dyr. Det må næsten være taget ret tæt på med en vidvinkel, eller
har sådan et bæst bare et stort hoved? Det virker fint.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik W.

Dato : 18-02-05 21:44

"Morten Wartou" skrev i news:aOiRd.215$tH4.121@news.get2net.dk...

> [...]
eller
> har sådan et bæst bare et stort hoved? Det virker fint.

Mange tak Morten. Du har ret i´at det er taget meget tæt på med 24mmeren på
blænde 1.8
5-10 centimeters afstand vil jeg tro. Det har gjort hovedet meget stort
hvilket får det til at ligne en børnetegning af et menneske: Et hoved på to
ben.
Jeg morede mig kosteligt, mens jeg færdigbehandlede billedet - rammen og
titlen er et forsøg på at understrege humoren i det hele.

Mvh Erik

Fra : Erik JP

Dato : 18-02-05 19:02

Pænt billede, men er det ikke skåret lige tæt nok på dyret. Eller er det for
at undgå rodede sider?

--
Erik JP

Fra : Erik W.

Dato : 18-02-05 21:34

"Erik JP" skrev i news:42162daa$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...

> Pænt billede, men er det ikke skåret lige tæt nok på dyret. Eller er det
for
> at undgå rodede sider?

Tak for kritikken Erik

Jeg valgte ramme og beskæring for at det skulle være en parodi på et
gammeldags familieportræt, hvilket jeg også søgte at understrege med titlen.
Jeg syntes også det kunne være sjovt at portrættere et marsvin, det er jo
ikke det dyr vi oftest ser billeder af her i gruppen Det er rigtigt at
det skulle beskæres tæt pga. det grimme bur, men jeg kunne sagtens have
beskåret meget mere skånsomt.

Mvh Erik

Fra : Erik JP

Dato : 19-02-05 14:36

Taqkker for forklaringen. Ser det i et lidt andet lys nu. Humoren var der
godt nok første gang med titlen og motivet. Marsvin kan have lidt sjove
ideer til tider er min erfaring.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 12:38

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Carina" skrev i news:5s%Qd.418$T21.230@news.get2net.dk...
>
> Jamen her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-28
> Titlen er "Familiens overhovede"

God kontakt til et nysgerrigt dyr, men du har altså skambeskåret det arme kræ.
En lidt mildere beskæring ville altså gøre sig.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 13:32

"Frodo Nifinger"

> [...]
> >
> God kontakt til et nysgerrigt dyr, men du har altså skambeskåret det arme kræ.
> En lidt mildere beskæring ville altså gøre sig.

Dejligt billede - men syns du ikke effekterne er lige lowlig
overvældende.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-02-05 20:12

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Man kan poste billeder indtil søndag formiddag så man har det halve af

Og jeg har min hund Bibi klar i kulissen her:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-384

Bibi elsker at bære på sin paraply på vej hjem fra sine daglige gåture.
Huj hjælper også med at bære varer ind fra bilen osv. Alt vi kan finde på at
betro hende.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-02-05 10:01

Frodo Nifinger wrote:
> Og jeg har min hund Bibi klar i kulissen her:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-384

Jeg synes personligt at dyreportrætter hvor man ikke har øjenkontakt
med dyret er triste... :o/ det ville klart være bedre hvis du havde
haft opmærksomheden og Bibi havde kigget ind i kameraet.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 12:44

> Jeg synes personligt at dyreportrætter hvor man ikke har øjenkontakt
> med dyret er triste... :o/ det ville klart være bedre hvis du havde
> haft opmærksomheden og Bibi havde kigget ind i kameraet.

Jeg er ikke helt enig, da hunde som bekendt er langsnudede.
For at snuden ikke skal være altdominerende, skal man enten fotografere på
afstand eller få hunden til at sænke snuden, og derved får den automatisk et
underdanigt udtryk.
Et portræt af en hund med brystbeskæring er næsten nødt til at være i profil
eller næsten.

Det går langt lettere med kortsnudede dyr som f.eks. katte, der tilmed har
større mere fremadrettede øjne end hunde.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-05 10:46

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
>
> Bibi elsker at bære på sin paraply på vej hjem fra sine daglige
> gåture. Huj hjælper også med at bære varer ind fra bilen osv. Alt vi kan
Bibi virker som en hjælpsom vovse. Labrador med et skvæt et eller andet i?

Lidt øjenkontakt havde gjort godt, og baggrunden synes jeg er lidt for
rodet, især hegnet forstyrrer. Ellers fint.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg er jo ikke ansat til at undervise i denne gruppe, men hvis du
over en længre periode viser, at du bidrager til denne gruppe med

Fra : Erik W.

Dato : 18-02-05 21:54

"Frodo Nifinger" skrev i en meddelelse news:4214ec87$0$12712>
> [...]
>
> Bibi elsker at bære på sin paraply på vej hjem fra sine daglige gåture.
> Huj hjælper også med at bære varer ind fra bilen osv. Alt vi kan finde på

Det er et dejligt billede af hund med en lidt speciel personlighed - jeg har
jo haft den fornøjelse at møde hende Det jeg godt kan lide i billedet er
den effekt som paraplyen har i kombination med posituren. Jeg synes ikke det
gøår så meget at der ikke er øjenkontakt.
Hvis jeg skulle komme med forslag til forbedringer så ville det være at gå
lidt ned i knæ så du kommer i øjenhøjde. Desuden så synes jeg det er meget
vigtigt at fokus ligger på øjet. Her står snuden knivskarpt mens øjet er
lidt blødt. Godt billede.

Mvh Erik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 13:18

Frodo Nifinger wrote:

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-384

Jeg ville have beskåret, så hunden så ud i det største rum. Der er ikke
behov for alt det kuft bag hundens nakke.
Og så synes jeg du skulle have tørret det slim af, der sidder ved øjet,
inden du tog portrættet.

Det virker lidt som et almindeligt lejlighedsfoto og ikke et portræt.

Men ellers er labber jo dejlige emner at arbejde med - men IMHO faktisk også
lidt svære. Der er så meget sort.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-02-05 09:59

Tøsse-missen, hun er altid hyggelig at fotografere..

Jeg synes godt nok de sidste fotos jeg tog af hende var bedre, men
den situation opstod også mere spontant end denne

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-02/2005-02-18/CRW_4614.jpg

(Der ligger flere billeder i serien, men det er kun dette der er indleveret)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-02-05 10:26

On 18 Feb 2005 08:59:18 GMT, Hans Joergensen wrote:

> [...]
>
> Jeg synes godt nok de sidste fotos jeg tog af hende var bedre, men
> den situation opstod også mere spontant end denne

Det bedste billede at indtil nu synes jeg. Øjnene er dejligt skarpe. Man
kan næsten føle at den ligger og gør sig til foran en og man får lyst til
at lege med den. Og så skal det siges at jeg ikke kan lide katte.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Finn Krogh

Dato : 18-02-05 10:30

> Tøsse-missen, hun er altid hyggelig at fotografere..

Jeg er enig med Jens. Klart det bedste billede indtil nu.

Mvh:
Finn Krogh Jørgensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-05 10:39

Hans Joergensen wrote:
> [...]
>
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-02/2005-02-18/CRW_4614.jpg
>
> (Der ligger flere billeder i serien, men det er kun dette der er

Ualmindeligt godt kattebillede. Bunden er måske lidt forstyrrende, jeg synes
det hjælper en del med beskæring helt op til kattens venstre øre.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : Erik JP

Dato : 18-02-05 19:01

Et rigtig godt billede. Viser nærvær og lidt af kattens natur.

--
Erik JP

Fra : Erik W.

Dato : 18-02-05 22:13

"Hans Joergensen" skrev i news:slrnd1bbj6.os0.haj@enterprise-server.dk...
> [...]
>
> Jeg synes godt nok de sidste fotos jeg tog af hende var bedre, men
> den situation opstod også mere spontant end denne

Det er et suverænt billede Hans. Den meget lavvandede DOF og lyset arbejder
perfekt sammen her. Du må have haft objektivet helt nede i samme niveau som
kattens øjne og det fungerer perfekt, man føler man er helt tæt på.
Knurhårerne og det ombukkede øre og kattens nysgerrige udtryk er bare
skidegodt. Hvordan har du fået det fantastiske lys? - Har du brugt en form
for softbox?

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-02-05 20:05

Erik W. wrote:
> [...]
> Knurhårerne og det ombukkede øre og kattens nysgerrige udtryk er bare
> skidegodt. Hvordan har du fået det fantastiske lys? - Har du brugt en form

Først brugte jeg ca. 10 minutter på at gøre hende rigtig kælen og få
hende til at te' sig helt tosset, så er det bare et spørgsmål om
skiftevis at nusse bag ørene og fotografere, så er hun et nemt motiv

Lyset består af en halogen-spot fra den ene side og en up-light
standerlampe.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 12:47

> [...]
>
> (Der ligger flere billeder i serien, men det er kun dette der er indleveret)

Kanon godt billede af en sød hunkat, der gør sig til!
Det får man sq aldrig en hankat til at gøre med åbne øjne. (ØV, jeg har kun
hankatte)

Lækkert lys!

Fortæl os, hvordan du bar dig ad.

Et det en studieflash eller lys gennem et ovenlysvindue? Fortæl fortæl!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 12:48

Hans Joergensen wrote:

> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-02/2005-02-18/CRW_4614.jpg

Jeg kan rigtig godt lide den usædvanlige vinkel. Knurhårerne trækken en flot
diagonal. En lillebitte anke: Det øverste øje (SIC) er en lille smule
uskarpt foroven. Det havde jeg nok givet en smule partiel USM (hvilket vil
virke godt, fordi kontrasterne er gode i området).
Men et godt billede.

vh
jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-02-05 18:56

Carina wrote:
> Ugens emne er "Dyreportræt" et billede af et husdyr.

Konen nægtede at lade sig fotografere, så I må nøjes med det her:

http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm

vh

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-02-05 20:38

Jan Bøgh wrote:
> Konen nægtede at lade sig fotografere, så I må nøjes med det her:

LOL

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 19-02-05 09:47

"Jan Bøgh" skrev i news:42162c20$0$93834$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Konen nægtede at lade sig fotografere, så I må nøjes med det her:
>
> http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm

Er det et fullsize billede du har lagt ind?

Fint billede af et får, skarpt og med gode farver Men når nu emnet er
portræt synes jeg godt at vi som beskuere kunne have lidt mere kontakt med
dyret. Hvad har du brugt af sharpening?

Mvh Erik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 12:44

Erik W. wrote:

> Er det et fullsize billede du har lagt ind?

Nææ-ææ-ææ-æhhh!
Det er vel cirkus halvdelen af det oprindelige billedareal.

> Fint billede af et får, skarpt og med gode farver Men når nu emnet er
> portræt synes jeg godt at vi som beskuere kunne have lidt mere
> kontakt med dyret.

Det var sgu ikke let at komme i kontakt med kræet. Billedet blev taget i en
kommunal skov, hvor fårerne er ansat som naturplejemaskiner. I virkeligheden
var jeg ude og lege med min 300 mm, men der var for lidt lys til næsten alt.
Kræet er taget med 1/320 sek F/2.8 og som sagt 300 mm.

>Hvad har du brugt af sharpening?

Øhhh - hvem der nu bare kunne huske tallene. Men workflow har nogenlunde
været:
RAW-konvertering + 1/2 blænde og lidt varmere WB (ca. 5000K), beskæring og
konvertering til JPG.
PS CS: Lidt USM over hele billedet og derefter lidt mere USM omkring øjnene.

vh
Jan, der snart er træt af at solen kun skinner, når jeg er på arbejde.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 13:25

"Jan Bøgh" >

> [...]
>
> vh
> Jan, der snart er træt af at solen kun skinner, når jeg er på arbejde.

Jeg kan li det..! Men formatet og proportionerne i billedet kunne være bedre -
benet til venstre og øret til højre tiltrækker opmærksomhed så man (jeg) blir
skeløjet - er ikke sikker på hvad der skal til, men mon lidt off center (mere ben tv)
kunne hjælpe.. Hvorfor er højlysende udbrændte..?? -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 14:09

-max- wrote:

> [...]
> (jeg) blir skeløjet - er ikke sikker på hvad der skal til, men mon
> lidt off center (mere ben tv) kunne hjælpe.. Hvorfor er højlysende

Øhhh - ben! Hvor er det lige, du kan se ben på dette billede? Og øret th?

vh
jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 14:17

> Øhhh - ben! Hvor er det lige, du kan se ben på dette billede? Og øret th?
>
> vh
> jan

Tjae går ud fra vi kigger på det samme billede:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-02/2005-02-18/CRW_4614.jpg
Ben i baggrunden og øre ja det kan du vel selv se til højre.. Så træt tror jeg heller
ikke jeg er, hehe.. -max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-02-05 14:50

On Sat, 19 Feb 2005 18:46:36 +0530, -max- wrote:

> [...]
> Ben i baggrunden og øre ja det kan du vel selv se til højre.. Så træt tror jeg heller

Hører til en anden tråd af Hans Jørgensen. Se

Fra : Erik W.

Dato : 19-02-05 14:55

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ben i baggrunden og øre ja det kan du vel selv se til højre.. Så træt tror

Jeg ved sgu ikke rigtigt hvor træt du er Max - Eller om det er din
nyhedslæser eller server der gør knuder.
Vi snakker on Jans billede af et får, - det er der ingen ben i!
http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm

Hvis du vil give kritik til Hans' billede så skal du svare på meddelelse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 15:04

> [...]
> http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm
>
> Hvis du vil give kritik til Hans' billede så skal du svare på meddelelse

Ja jeg ved sku heller ikke hva der sker, men alle postne er
blandet sammen og Mææææh billedet vil ikke loade, vi har
jo ikke verdens hurgtigste linier her nede.. Sorry for forvirringen..
)-max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 15:08

> [...]
> http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm
>
> Hvis du vil give kritik til Hans' billede så skal du svare på meddelelse

Nårh nu dukkede fåret op - FLOT - lækkert lys og kontrast,
lidt for tæt beskåret imo.. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 18:27

-max- wrote:

> lidt for tæt beskåret imo..

Ha, - det siger du kun, fordi du ikke kan se, hvad der er skåret væk!
Bjærge af ufokuseret uld som det nederst i venstre hjørne, der ikke havde
fået lov til at overleve, hvis ikke manipulation var forbudt i konkurrencen.
Ellers var ulden blevet erstattet af et rustikt stykke træbås!
Men den tegner nu meget godt så'n en 300mm F/2.8 - ikk'?
Jeg har engang tidligere spurgt dig om du havde din tele svejset fast på
huset. Jeg kan egentligt godt forstå, hvorfor du er faldet for det
perspektivkomprimerede billed, der kommer af personfotografering med teler -
det skaber koncentration om motivet.

vh
Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-02-05 20:02

-max- wrote:
> [...]
> skeløjet - er ikke sikker på hvad der skal til, men mon lidt off center (mere ben tv)
> kunne hjælpe.. Hvorfor er højlysende udbrændte..?? -max-

Jeg havde lidt problemer med at ramme den kontrakst jeg ville have
uden at brænde højlysene..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 16:34

> Konen nægtede at lade sig fotografere, så I må nøjes med det her:
>
> http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm
>
> vh

Dejligt lys, kontrastrigt billede og lækre faver, men lidt lidt kontakt med
dyret og er der brugt lidt rigeligt med USM?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 18:28

Frodo Nifinger wrote:

> Dejligt lys, kontrastrigt billede og lækre faver, men lidt lidt
> kontakt med dyret og er der brugt lidt rigeligt med USM?

Du har ret - jeg synes på en eller anden måde også USM'en er mere udtalt,
når det ses i browseren i stedet for på min skærm.

vh
Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-02-05 20:00

Jan Bøgh wrote:
> Konen nægtede at lade sig fotografere, så I må nøjes med det her:
> http://jan.boegh.net/adhoc/adhoc.htm

Kontrasten og farver er som sådan meget herligt (jeg synes
ihvertfald det ser fint ud).. men som andre har sagt synes jeg der
mangler kontakt.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Henrik Manley

Dato : 19-02-05 11:04

http://bends.dk/temp/Kat.htm

Min kones kat.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Erik W.

Dato : 19-02-05 12:25

"Henrik Manley"skrev i en meddelelse news:DKZOJpmFFHA.6036@gud.bends.dk...
> http://bends.dk/temp/Kat.htm
>
> Min kones kat.

Spændende billede!
Du vil nok komme til at høre noget for, at kattens ansigt er halvt gemt bag
urtepotten, men det er jo et portræt af en kat der er blind og det at den
"gemmer" sig er jo en den af historien bag billedet.
Til gengæld synes jeg nok at potten fylder for meget i billedet, hvis du
beskar ind fra venstre så billedet bliver kvadratisk så burde den være der.

Mvh Erik W.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 12:45

Henrik Manley wrote:
> http://bends.dk/temp/Kat.htm
>
> Min kones kat.

Det synes jeg er et herligt billede. Katten er rigtigt på lur. Et godt
eksempel på det rigtige motiv i det rette øjeblik.

vh
Jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 14:01

"Henrik Manley"
> http://bends.dk/temp/Kat.htm
>
> Min kones kat.
>
> --
> Henrik Manley
> email m@nley.dk http://bends.dk

Med en bedre beskæring ville det være et næsten kanon fedt
billede - nej jeg vil ikke komme med foreslag, syns du skal have
lov til at lege lidt med beskæring - det kan blive rigtigt fedt..-max-

Fra : Erik JP

Dato : 19-02-05 14:42

Det er godt nok en rød urtepotte.... )

Sød kat der er på lur. Det fortæller en god lille historie.

--
Erik JP

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 16:39

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> http://bends.dk/temp/Kat.htm
>
> Min kones kat.

Dejligt billede af en gråmis. Jeg ville dog skære ind fra venstre, så potten
ikke bliver så dominerende.
Ellers dejligt billede.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-02-05 20:08

Henrik Manley wrote:
> http://bends.dk/temp/Kat.htm
> Min kones kat.

Det er faktisk ganske hyggeligt :) blikket er lige tilpas
dovenkatte-'jeg er da ligeglad'-agtigt.. men dog kunne jeg faktisk
godt have tænkt mig at se det andet øje også. DoF'en er som den skal
være :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Henrik Manley

Dato : 20-02-05 01:26

I har nok ret, især når i nu ikke kender katten. Jeg har selvfølgelig prøvet
at beskære fra venstre og har også taget billedet fra en anden vinkle så der
ikke var så meget potte med. Men så ligner det ikke hendes kat mere..... Man
skal nok kende den, blinde katte er meget anderledes end normale katte.

Der også en anden grund til jeg har taget så meget potte med på det billede.
Det er godt som baggunds billede på min kone computer med plads til alle
genveje på det røde. Men stadig det ligner hendes kat på en prik.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 20-02-05 01:35

> Der også en anden grund til jeg har taget så meget potte med på det
> billede. Det er godt som baggunds billede på min kone computer med plads
> til alle genveje på det røde. Men stadig det ligner hendes kat på en prik.

Det skal lige siges at katten er meget nem at tage billeder af da man bare
skal give lidt lyd fra den retning man vil have den til at "kigge". Dog kan
man ikke tage billeder af den hvor den kigger på en da dens øjne lyser helt
op i grønt (stær).

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-02-05 19:59

Så springer jeg da også ud i det - med DK's mest usamarbejdsvillige kat

Se www.vandborgnet.dk/foto for billede. (128 kb linie, så hav tålmodighed)

Billedet er nuppet med 300D og Sigma 28-105.....

/Ole

Fra : Erik JP

Dato : 20-02-05 10:03

Så har jeg forhåbentlig ikke overskredet deadline.

Er ikke helt tilfreds med min brug a blur tool på baggrunden. da der er lidt
quick & dirty.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-29

--
Erik JP

Fra : Erik W.

Dato : 20-02-05 11:42

"Erik JP" skrev i en meddelelse
> Så har jeg forhåbentlig ikke overskredet deadline.
>
> Er ikke helt tilfreds med min brug a blur tool på baggrunden. da der er
lidt
> quick & dirty.

Du skulle hellere have ladet være med at blurre baggrunden. Man må gerne
lave ændringer på billedet så længe det er på hele billedet. Man må også
gerne beskære billedet. Det med at gå ind og ændre selektivt i billedet med
at bortklone detaljer , blurre baggrund etc. har vi i fællesskab valgt at
sige vi ikke må.

Prøv at lægge billedet op uden selektiv blur. Baggrunden synes jeg heller
ikke behøver blur, da planten bagven danner en form for indramning.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-29

Desværre er der åbenbart problemer med serveren så jeg kan ikke se billedet
i fuld størrelse ligenu.
Men det er et godt billede af en kat og du har virkeligt fået dens
personlighed frem i billedet. Den har virkelig den der bad motherfucker
attitude "talking to me?" - eller "If you are looking for trouble you´ve
come to the right place"

Mvh Erik

Fra : Erik JP

Dato : 20-02-05 12:02

> [...]
> personlighed frem i billedet. Den har virkelig den der bad motherfucker
> attitude "talking to me?" - eller "If you are looking for trouble you´ve

Takker meget for kommentaren Erik. Var ikke klar over hvor meget I tillod.
Så her er det urørte billede.
http://img.photobucket.com/albums/v319/Erik_J/IMG_1032.jpg

Erik JP