Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til Faststone Photo Resizer
Fra : Lars Troels

Dato : 17-02-05 12:32

Hej

Jeg bruger Faststone Photo Resizer til at sætter vandmærketekster ind i mine
fotos inden jeg anvender JAlbum til at sætte et galleri op.

Jeg har bare det problem at jeg synes det ødelægger billederne. De kommer
egentlig til at se ud som om man ved "Save for Web" i PS gik fra very high
til low i kvalitet. Det laver også lidt om på filstørrelsen, selvom jeg har
fjernet fluebenet i Resize.

Seneste eksempel er fra i går aftes hvor jeg skulle lægge billederne fra
aftenens kamp i Viborg HK op:
http://www.larstroels.dk/vhkalbum/indexvhk.html

Er der nogen der har erfaringer med det?

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-02-05 13:24

Lars Troels wrote:

> [...]
> fra very high til low i kvalitet. Det laver også lidt om på
> filstørrelsen, selvom jeg har fjernet fluebenet i Resize.

Og så synes jeg godt nok det totalt ødelægger oplevelsen ved at se billeder,
når de bliver skamferet på den måde. Jeg ved ikke om truslen om billedtyveri
er så påtrængende, men har man billeder, der er udsat, så ville jeg nok lade
være med at offentliggøre dem på nettet. Det ser i hvert fald stygt ud.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-02-05 13:26

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> være med at offentliggøre dem på nettet. Det ser i hvert fald stygt ud.

Enig. Med mindre man gør det så diskret som på denne
http://www.larstroels.dk/vhkalbum/slides/DSC_6781.html, men så er hele
idéen med vandmærker vist alligevel gået i vasken så at sige

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

"Støjende og mudderkastende usenet brugere
hører hjemme i dit killfilter "