Hvordan finder man nulevende halvsøskende
Fra : pm

Dato : 17-02-05 11:53

En bekendt, som ved jeg ane-forsker, har udbedt sig et råd eller hjælp
Han har en nu afdød fader (1992), der efter sigende skulle have ret så mange
efterkommere ud over de 2 x 2, som er kendte. To mødre med 2 børn
Ved skifteretten blev enken, hans vielse nr 4 ?, spurgt til om der var andre
end de 2 i testamentet nævnt efterkommere og deres overraskelse kendte ingen
grænser, da et andet hold..de to andre...dukkede op, og dette ved en
tilfældighed.

I familien er det kendt at der er mindst 2 andre, som ingen ved hvor
bor...Aarhus og..Norge, men alimentationsbidrag skulle være betalte

En lidt speget historie...ka man finde frem til efterkommerne ??

Mvh

P. Müller

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 17-02-05 16:31

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bor...Aarhus og..Norge, men alimentationsbidrag skulle være betalte
>
> En lidt speget historie...ka man finde frem til efterkommerne ??

Hvis han selv er arving - han var jo søn - så kan han hos skifteretten får
en samlet opgørelse over skiftet, og heri vil alle arveberettigede være
nævnt.

/Flemming U

Fra : pm

Dato : 17-02-05 22:49

Tak til Flemming for svaret
Men rent faktisk blev skifteretten overrasket da de 2 andre børn, der ikke
er nævnte i testamentet, dukkede op
Faderen havde kun omgang med de 2 nævnte

PM

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 17-02-05 23:07

> [...]
ikke
> er nævnte i testamentet, dukkede op
> Faderen havde kun omgang med de 2 nævnte

Jamen overraskelse eller ej - skifteretten skal have styr på dem, da de jo
skal vurdere de retslige sammenhænge mellem alle de mulige arvinger. Så de
har de oplysninger du efter søger.

Var der en bobestyrer (typisk en advokat) involveret i sagen, så ar
han/hun
også oplysningerne.

/Flemming

Fra : Jensen

Dato : 17-02-05 23:56

Der er 2 ting i denne tråd:
1 - Hvis skifteretten har mistanke om, at der er flere arvinger end de, der
oplyses ved skiftemøde, vil de bestemme, at der indrykkes proklama i
Statstidende. Hvis der er andre arvinger til en afdød, skal disse kontakte
bobestyreren indenfor fristen. Bobestyreren kan være en arving, som kan
godkendes af de andre arvinger samt af retten eller en advokat udpeget af
retten. Hvis der ikke dukker nogle op ved fristens udløb, er det de "kendte"
arvinger der indgår i skiftet. De andre har mistet muligheden. (Så hvis man
har en anelse om en mulig arv, skal man holde øje med Statstidende!)
2 - Nej, da det ser ud til at være en rimelig ny sag, vil
tilgængelighedsfristen i arkivlovgivningen forhindrer at oplysninger kan
indhentes i dette tilfælde.

mvh Erling

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-02-05 01:12

> [...]
> skal vurdere de retslige sammenhænge mellem alle de mulige arvinger. Så de

Skifteretten skal have styr på dem, skriver du - jow, jow, men det
har skifteretten ikke, og det kan da godt nok undre.
Vi havde et lignende tilfælde i vores udvidede familie, hvor
børnene i ægteskabet var bekendt med en ekstra søn, men ikke
sagde noget i skifteretten - han dukkede op 1½ år efter - det var
lidt en speget affære.
Jeg undrer mig meget over, at skifteretten ikke gør brug af CPR-numrene
til at finde arvingerne?!

Mvh.Bodil.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-02-05 08:54

Fri, 18 Feb 2005 01:12:16 +0100, Bodil Grove Christensen
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> lidt en speget affære.
> Jeg undrer mig meget over, at skifteretten ikke gør brug af CPR-numrene

Nu fremgår det jo ikke af CPR-numrene, hvor mange børn man har. Og det
drejer sig højst sandsynligt om personer, født før indførelsen af
CPR-registreret.

Så hvis de 'passive' efterkommere er ukendte af den nærmeste familie og i
øvrigt ikke selv kontakter boet/skifteretten, ja så er der vel kun
krystalkuglen tilbage.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-02-05 11:17

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newssmduw2sx0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

> Nu fremgår det jo ikke af CPR-numrene, hvor mange børn man har. Og det
> drejer sig højst sandsynligt om personer, født før indførelsen af
> CPR-registreret.

Jo, det gør det bestemt.
Prøv at få din egen udskrift, der vil da fremgå, hvem dine
forældre er, og hvilke børn, du har + gamle adresser.
Alle mennesker, som dør nu, har CPR-numre, ligeså har deres børn.

Mvh.Bodil.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-02-05 12:17

Fri, 18 Feb 2005 11:16:39 +0100, Bodil Grove Christensen
> [...]

> forældre er, og hvilke børn, du har + gamle adresser.
> Alle mennesker, som dør nu, har CPR-numre, ligeså har deres børn.

Uden tvivl, men det er jo ikke problemet.

Hvis det fremgår af min moders CPR-registrering, at hun har blandt andet
mig - så må det være registreret i forbindelse med indførelsen af
CPR-registeret i svjh 1967.

Men - og det er min pointe - hvis min mor eller far på det tidspunkt havde
'skjulte' børn - så ville den registrering jo ikke kunne finde sted.
SÃ¥ CPR-registreringen kan kun omfatte

...børn, født efter 1967
...børn, født før 1967 - og hvor familieskabet var _kendt af det
offentlige_ i 1967.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 18-02-05 09:36

Jeg tror, at skifteretten fralægger sig ansvaret ved, at der udnævnes
en bobestyrer, og så den famøse efterlysning i retstidende, dette
interessante blad, som næsten ingen læser, men som ikke desto mindre
er landsdækkende, og kan ses på ethvert bibliotek.
Bobestyreren må kunne retsforfølges, hvis han fortier arvinger mod
bedre vidende.
I øvrigt er der ændret i lovet, så bortadopterede børn ikke længere er
tvangsarvinger efter biologiske forældre.

mvh Bent Skaarup Pedersen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-02-05 11:15

"Bent Skaarup Pedersen" <beskpe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I øvrigt er der ændret i lovet, så bortadopterede børn ikke længere er
> tvangsarvinger efter biologiske forældre.

Der var ikke tale om bortadopterede børn, derfor
undrede vi os såre meget.

Mvh.Bodil.

Fra : pm

Dato : 18-02-05 11:56

Har nu fået den oplysning, at faderen betalte alimentationsbidrag... men 100
% sikkerhed for en i Norge.
Kan bekræftes af enken, som husker hendes ærgelser.....0 ferie i 2 år

Hertil kommer så, at skifteretten over for enken, da de 2 "andre" dukkede
op, foreholdt hende, at hun kunne blive straffet ved at tilbageholde
oplysninger om andre børn til afdøde...... Nej, det har man åbenbart ikke
styr på i det offentlige til trods for, at der beviseligt har været en
sagsbehandling....formentlig tidligt i 80'erne

Testamentet indeholdt den pasus, at de to nævnt skulle arve MINDST
muligt -)))), og det gjorde de så, frasagde sig arv og gæld til enkens glæde

PM

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4215c03a$0$12700$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...