salg af båd
Fra : Vagn Schultz

Dato : 17-02-05 11:16

Jeg har min båd til salg på nettet, og det ser ud til at den nu bliver
solgt. I øvrigt ubeset til en køber i Irland! Hun skriver at vi kan forvente
en check på beløbet i næste uge, jeg skal så have de nødvendige papirer
klar. Hun sørger for transport af båden via et shippingfirma.
Spørgsmålet er nu om der er ting jeg skal være opmærksom på, og om der på
nettet kan hentes en købsaftale til udprintning. Håber der er nogen der ved
noget.
MVH Vagn

Fra : JJC

Dato : 17-02-05 12:56

Hvis du modtager en for stor check er der en lille advarsel. Se følgende
SNIP fra en tidligere advarsel:

SCAM WARNING:

There is an internet scam where someone from outside the your country offers
to buy your boat. A second party who owes this person money will pay you
with a cashier's check.

The catch is this: the cashier's check will be made out for much more than
the asking price of your boat (airplane, car, etc.) You only need to deposit
the check in your account and give the person the difference. It sounds
good, but the problem is that the cashier's check is fake. So who is liable
for accepting the counterfeit check? Not the bank. You are, for the full
amount.
There will, no doubt, be other crooks using the internet to scam others.
Please be careful, and wait until you have CASH in hand before shipping
anything, or transferring titles, and that the check or money order has
cleared.

MVH Jan

Fra : Egon Stich

Dato : 17-02-05 15:56

"JJC" <reply@newsgrp.ppp> skrev i en meddelelse
> [...]
> Please be careful, and wait until you have CASH in hand before shipping
> anything, or transferring titles, and that the check or money order has

Den med chekken skal du passe på.
Endvidere bør du medlevere dokumentation for betalt moms.
Ellers vil køber blive bonnet for moms i hjemlandet.
(Spørges der ikke efter denne dokumentation, skal du være på vagt...!!)
MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-02-05 16:16

"Vagn Schultz" <vagn(fjernes)@schultzerne.dk> skrev

> [...]
> en check på beløbet i næste uge, jeg skal så have de nødvendige papirer
> klar. Hun sørger for transport af båden via et shippingfirma.

Og du udleverer naturligvis *INTET*, før din bank har *clearet* checken
100%. Dette kan sagtens tage op til 10-20 dage, spørg i din bank, hvor lang
tid, der går. Det er ikke nok, at du kan se pengene på din konto, checken
skal var clearet, ellers får du problemer.

Skriv det til hende, at du insisterer på, at checken bliver valideret af din
bank, før der sker mere. Så finder du ud af, om der er ugler i mosen.

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 17-02-05 16:58

Vagn Schultz wrote:

> der på nettet kan hentes en købsaftale til udprintning. Håber der er
> nogen der ved noget.

Min "nabo" på bådebroen fik også et godt tilbud, men det var godt nok en
person fra Sydafrika - god stor check blev modtaget og sat på kontoen.
Fidusen går så på, at vedkommende sender alt for mange penge og beder dig om
at lade din bank tilbageføre det beløb, der er for meget.
Fint nok! Det gør man jo gerne, for det er da helt naturligt, at man kan
*komme til* at sende for mange penge, og man får jo alligevel sin båd solgt
til en god pris!
Du får banken til at sende pengene, og senere viser det sig, at der ikke er
dækning for checken, og ikke mindst - du har formentligt fået røde tal på
kontoen og har ikke en chance for at få dine penge retur.

Smart fremgangsmåde, som også er benyttet i forbindelse med leje af
sommerhuse og meget andet.

Lyt til de gode råd, du har fået indtil nu.

Send sådan en her til køberen *ROFL*

--
Husk at hver morgen er den første dag
i resten af dit liv.

Fra : Per Krabbe

Dato : 17-02-05 19:52

"Vagn Schultz" <vagn(fjernes)@schultzerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Spørgsmålet er nu om der er ting jeg skal være opmærksom på, og om der på
> nettet kan hentes en købsaftale til udprintning. Håber der er nogen der

Sandsynligheden for at det er "SNYD" er uendelig stor.

Se de andre kommentarer !

mvh
scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Per Krabbe

Dato : 17-02-05 19:56

> [...]
> Spørgsmålet er nu om der er ting jeg skal være opmærksom på, og om der på
> nettet kan hentes en købsaftale til udprintning. Håber der er nogen der

Mail er sendt til din emailadresse med eksempel på en anden der har været
"møllen" igennem.

mvh
scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Egon Stich

Dato : 17-02-05 20:23

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> ved
> >

> Mail er sendt til din emailadresse med eksempel på en anden der har været

Nu må du endelig holde os up to date i sagens udvikling?
MVH
Egon

Fra : Vagn Schultz

Dato : 17-02-05 20:47

Tusind tak for alle de gode svar. Jeg har talt med min bankrådgiver der
siger at jeg skal holde fingrene langt væk fra det. Selvom jeg ikke indløser
checken vil det koste mig penge i form af betaling for bankens henv. til
evt. udenlandske banker.....Så jeg tror bare jeg nøjes med at hænge checken
op på køleskabet sammen med andre underlige ting
MVH Vagn

Fra : Søren

Dato : 18-02-05 05:58

Sådan for nysgerrighedens skyld. Hvad skulle du have for
båden og hvor stor er checken på køleskabet?
Var checken over bådens pris?

--
Venlig hilsen Søren

Fra : Vagn Schultz

Dato : 17-02-05 22:12

Prisen er euro 5.500 (40.000 kr) hun tilbød at sende en check på euro 9.500.
Båden kan i øvrigt ses på http://www.udkik.dk/admsshow.jsp?id=24627

MVH Vagn

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 17-02-05 21:11

Det er med 99% sikkerhed svindel.....

Jeg sender en check... (ja ja)
Ups den er på 40000 formeget send dem lige tilbage...
Det gør du så....
Hun trækker checken tilbage.. og du sidder med håret i postkassen :-/

Brug aldrig Check, Paypal, United money transfer etc.... ren Bank konto
overførsel via Imei koder, Switch kode eller Bank Check er det eneste
rigtige.

-Leon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-02-05 21:53

?? Paypal ?? Hvorledes kan der snydes med det ??

Bjarke

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 17-02-05 22:40

> ?? Paypal ?? Hvorledes kan der snydes med det ??

Paypal bruges mest på Ebay olign. og det er 100% en tillidssag, der er mange
der mister penge på denne måde.

-Leon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-02-05 23:58

nej, jeg bruger da paypal til mange forskellige ting. Primært for ikke at
afsløre mine "usikre" creditcard numre, men jeg bilder mig da ind, at det
ikke kan misbruges ....

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 18-02-05 16:58

> nej, jeg bruger da paypal til mange forskellige ting. Primært for ikke at
> afsløre mine "usikre" creditcard numre, men jeg bilder mig da ind, at det
> ikke kan misbruges ....

Jeg har heller ikke hørt andet end godt om PayPal...
Læs evt. mere om køb med PayPal ovre i dk.fritid.motorcykel hvor der er
mange der ofte handler brugte stumper via ebay - og bruger paypal til
betaling

Mvh
Allan

Fra : Michael Sandvad Pede~

Dato : 11-05-05 13:53

Her er en skrækhistorie, jeg har hørt om flere.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26517