Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
redebygger
Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-02-05 10:55

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1456814
en lille spurv igår morges.. -max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-02-05 13:08

-max- wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1456814
> en lille spurv igår morges.. -max-

Fint billede.

Er du i øvrigt bevidst holdt op, med at skrive hvad du bruger af
isenkram på din side?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

"Støjende og mudderkastende usenet brugere
hører hjemme i dit killfilter "

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-02-05 14:13

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1456814
> en lille spurv igår morges.. -max-

Det var da et rigtigt lækkert billede. Godt fanget og sød lille fugl. Jeg
kan ikke rigtig blive enig med mig om du har brugt USM eller ej, hvis du har
vil jeg gerne se billedet uden. Jeg syntes dog der mangler lidt skarphed
omkring øjet, men motivet i billedet er så godt at det overskygger de
dårlige momenter i billedet.

Mvh
Simon

Fra : fam. Ager

Dato : 17-02-05 19:01

flot billed max!!

mvh torben

Fra : Thor

Dato : 17-02-05 20:55

Hej Max

Fint billede, - det er lidt tidligt at bygge rede, - den spiser frøene der
sidder på fnuggene.

Hvad bruger du for udstyr?

mvh Thomas

Fra : N/A

Dato : 19-02-05 00:19

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 00:19

> Næh næh her nede er der fuld gang i byggeriet, men måske får
> den sig også en lille snack på vejen, det er vidst en hun, hannen
> har vidst meget længere hale, eller osse blander jeg dem sammen,
> puh ha - mange fugle at holde styr på her..

Som sædvanligt et dejligt billede fra din hånd.
Måske lige knap så crisp som ellers, men stadig et super billede.

> Udstyret er i øjeblikket Canon markII og 500/4 IS USM - for at
> citere et brugt udtryk omvendt - jeg er ikke tilfreds "til prisen", det
> er bare ikke godt nok til fugle, eller osse er jeg bare for krævende )
> Tjekker lige D2X'ern når den kommer, er helt klar til at sætte min
> Sigma på den og skippe Canon.. Men Nikon har ikke leveret på det
> sidste, såå - det blir spændende.. )-max-

Hov, nu blir jeg nysgerrig.
Hvad er det, du ikke er tilfreds med ved Canon 1D mkII og 500/4 USM IS?, altså
ud over vægten på 500'eren?
De 1, 3 kg ekstra foran kameraet betyder altså en del for ens komfort
Men Du tager i hvert fald glimrende billeder med det!

Er det betjeningen af kameraet? andet?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 06:19

"Frodo Nifinger"
> [...]
> De 1, 3 kg ekstra foran kameraet betyder altså en del for ens komfort
> Men Du tager i hvert fald glimrende billeder med det!

Jae der er en del småting, betjenningen er ind i melm hul i hovedet,
jeg skal feks. fumle med knapper i hver sin ende af kameraet for
at skifte mellem forskellige AF settings - himmelråbende tåbeligt -
(der er vidst genveje) Desuden er den vild med at fokussere på
baggrunden, selv om fuglen fylder hele fokus feltet, det er mere
seriøst, den vælger noget uden for fokusfeltet med højere kontrast,
som feks. græs og grene.. Ved portrætter er det så måske een fordel,
da den så vil gå efter øjnene, hvis du ved hvad jeg mener..
Andre småting - tænd og sluk knappen er imo ikke smart, den drejer
om en central aksel, dvs. når du trykker ned går makøren op, tåbeligt
tåbeligt, men et lille problem - kun siger det noget om designer teamet,
ligsom knapperne på objektivet, de ryger meget nemt ud af deres plads,
når man gor med det, så det sker at AF er slået fra, lige når et eller andet
flyver forbi, osv osv. Mange af den slags detaljer.. At kameraet er fantastisk
støjfrit (i forhold til de efterhånden gamle D1X og S2Pro) er fint, men billederne
er ret soft lige ud af boksen, et kompromis jeg kan leve med, men det gør
at jeg ikke er så jublende imponeret som nogle på nettet, det er bare ikke
det ultimative kamera det er blevet udnævnt til.. Det har mange fine kvaliteter
også, men jeg leder stadig efter noget bedre.. Nu skal Hans lige have lov til at
teste det, så er jeg spændt på hvad han mener, det er jo muligt jeg bare er
lidt for krævende.. Aah forresten den har også en dejlig (not) evne til at
tænke sig om i rigtig lang tid ved AF hvis du står over for lav kontrast motiver,
eller det i dynamisk mode når du har en flyvende fugl i næsten focus, elsker at
gå ud i yderlighederne for så at vende tilbage til udgangspunktet, der er røget
rigtig mange billeder på den konto.. Kan ikke huske om mine andre kameraer
havde den tendens, men det er dybt frustrerende får motivet forsvinder ud af
focus, hehe.. -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 07:12

"Thor"
> Hej Max
>
> Fint billede, - det er lidt tidligt at bygge rede, - den spiser frøene der
> [...]

Her er en anden fyr der havde travle med at finde
kviste til sin mage, tog lige et sekund til at se mig an,
inden han knoklede videre.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1458170