Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny Canon EOS 350D
Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-02-05 07:54

Canon EOS 300D + firmware hack + lidt ekstra ændringer / opdateringer
=

http://www.pma-show.com/review/canon/001_EOS_digital_rebel_xt.html

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 09:13

Tommy Jensen wrote:
> Canon EOS 300D + firmware hack + lidt ekstra ændringer / opdateringer
> http://www.pma-show.com/review/canon/001_EOS_digital_rebel_xt.html

Det lyder jo som sådan ganske udemærket, hvad mangler det i
forhold til 20D ud over 2fps og en enkelt drejeknap ? :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : nyrup

Dato : 17-02-05 09:50

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
> Det lyder jo som sådan ganske udemærket, hvad mangler det i
> forhold til 20D ud over 2fps og en enkelt drejeknap ? :)
>
> // Hans

Det er lettere og mindre, mao. endnu mere plastik end 300D...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 10:15

nyrup wrote:
> Det er lettere og mindre, mao. endnu mere plastik end 300D...

Dejligt!

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-05 17:32

In article <slrnd18kfv.os0.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Det lyder jo som sådan ganske udemærket, hvad mangler det i
> forhold til 20D ud over 2fps og en enkelt drejeknap ? :)

De fleste nævner den "gamle" AF som en væsentlig forskel, de 2 fps,
og den halve buffer.

Derudover mangler den 0.2mpixel. Det er en ny sensor. Så vi må spændt
vente på hvad den kan præstere.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 21:23

Povl H. Pedersen wrote:
> De fleste nævner den "gamle" AF som en væsentlig forskel, de 2 fps,
> og den halve buffer.

20D har 6 frames RAW-buffer, det 350D har 4, og da fps samtidlig er
lavere er det sikkert ikke noget stort problem.

Den gamle AF er naturligvis lidt kedeligt, men mon ikke man
overlever.

> Derudover mangler den 0.2mpixel. Det er en ny sensor. Så vi må spændt
> vente på hvad den kan præstere.

Jah, det er nu nok lige meget.. ihvertfald for de fleste :)

iso3200 mangler jo i øvrigt også.

Jeg synes derimod at det er lækkert at det er mindre, dog kan det
være jeg så endelig bliver nød til at købe et batterigreb, hvis jeg
altså ryger på 350D, hvilket jeg tror jeg gør ;)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-02-05 22:20

On 17 Feb 2005 20:23:03 GMT, Hans Joergensen wrote:

> [...]
> være jeg så endelig bliver nød til at købe et batterigreb, hvis jeg
> altså ryger på 350D, hvilket jeg tror jeg gør ;)

Hvis jeg havde råd til nyt camera nu, ville jeg ikke have et der var fysik
mindre end mit 300d. Jeg tror ikke at det ville kunne holde ordentligt på
det. Men det kan jeg nok ikke sige fuldt ud får jeg har prøvet.

Men jeg er stadig mest hooked på at købe et 20d, hvis jeg skulle købe nu,
der er trods alt nogle flere muligheder i det, samt at det er lidt
størrere. Men vi er jo alle forskellige, jeg anede ingenting og Dslr i
september måned og er en del klogere idag.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 22:30

Jens Stadsgaard wrote:
> [...]
> størrere. Men vi er jo alle forskellige, jeg anede ingenting og Dslr i
> september måned og er en del klogere idag.

Jeg synes man ser ud til at få meget++ for pengene med 350D, det
mangler meget lidt i forhold til 20D.

Det er muligt at AF er en smule bedre, men jeg har testet lidt på
300D og 20D i normal stuebelysning, og jeg synes altså ikke at der
er meget forskel i hvor hurtig/præcis AF er med et f1.8 objektiv.

Jeg har personligt aldrig haft noget problem med 300D's størrelse,
nok fordi jeg har små hænder, og et 100g lettere kamera vil passe
min skulder fint når jeg skal til og fra koncerter

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-02-05 22:51

On 17 Feb 2005 21:30:12 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Jeg synes man ser ud til at få meget++ for pengene med 350D, det
> mangler meget lidt i forhold til 20D.

Jeg har ikke fået nærlæst artiklen endnu. Men det jeg har læst kort er det
en klar forbedring i forhold til 300d. Jeg har ikke læst hvad prisen
skulle være. Men der går jo nok også et årstid eller 2 inden jeg skal have
nyt og så er der sikkert kommet et nyt.

> Det er muligt at AF er en smule bedre, men jeg har testet lidt på
> 300D og 20D i normal stuebelysning, og jeg synes altså ikke at der
> er meget forskel i hvor hurtig/præcis AF er med et f1.8 objektiv.

Har kun set et 20d, men aldrig prøvet et. Men som du kan læse i en anden
tråd har jeg lidt problemmer med mit 300d og det er indleveret til rep.

> Jeg har personligt aldrig haft noget problem med 300D's størrelse,
> nok fordi jeg har små hænder, og et 100g lettere kamera vil passe
> min skulder fint når jeg skal til og fra koncerter

Løfter man kameraet meget betyder vægten selvfølgelig også en del. Og 100g
er meget.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-05 07:26

In article <x97xmc92oeus.kownzv2hkh46$.dlg@40tude.net>, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> en klar forbedring i forhold til 300d. Jeg har ikke læst hvad prisen
> skulle være. Men der går jo nok også et årstid eller 2 inden jeg skal have

Ja, det ser ud til sensoren er opgraderet, og at de har lagt det
russiske hack på den.

> Løfter man kameraet meget betyder vægten selvfølgelig også en del. Og 100g
> er meget.

Mig generer det heller ikke om mit kamera ar lidt lettere.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-02-05 08:44

Povl H. Pedersen wrote:
> Ja, det ser ud til sensoren er opgraderet, og at de har lagt det
> russiske hack på den.

Jeg tror ikke du skal regne med at det bruger den samme software :)

Men jo, de features det russiske hack giver, samt alle de andre
(- iso3200), er da slået til..

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Peer K

Dato : 17-02-05 09:31

Tommy Jensen wrote:

> Canon EOS 300D + firmware hack + lidt ekstra ændringer / opdateringer
> http://www.pma-show.com/review/canon/001_EOS_digital_rebel_xt.html

Ret interessant, må man sige.

Men er det nye 300D XT så ikke ved at være rimelig tæt på 20D, som de jo
ikke på samme måde har lavet en ny version af?

Der er 0.2 mpixel til forskel. 20D er 5fps, mod 300D XTs 3fps - og de
har tilsyneladende også fået det nye 300D til at opføre sig bedre ved
høj ISO.

--
Peer K
http://photoblog.klercke.dk

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 12:01

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Canon EOS 300D + firmware hack + lidt ekstra ændringer / opdateringer
> =
>
> http://www.pma-show.com/review/canon/001_EOS_digital_rebel_xt.html
´
Øv! - jeg får kun meddelelsen:
PMA 2005 | This page has been removed
Dear visitor,
The page you are requesting is currently not available.
Please use our main index to navigate.
Thanks for your attention,

Jeg synes ellers at det lyder meget spændende!

Mvh Erik

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 17-02-05 12:25

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> ´
> Øv! - jeg får kun meddelelsen:

Så er siden tilbage

mvh
Gerner

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 12:34

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så er siden tilbage

Tak! - jeg synes kameraet virker rigtigt lækkert, - lidt henad Pentax *ist
Ds. Jeg kunne sagtens bruge et lidt mere kompakt kamera end mit 1D men om
det det bliver det her eller 20D der bliver mit nye kamera kommer nok an på
prisforskel og hvordan det er at have i hænderne.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 12:40

"Erik W." skrev i en meddelelse

> Jeg kunne sagtens bruge et lidt mere kompakt kamera end mit 1D [...]

Ups! Det er vist det lille "0" med den store virkning Der skulle have
stået 10D

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-02-05 13:02

> Ups! Det er vist det lille "0" med den store virkning Der skulle have
> stået 10D

Hvis du har en 10D, så er 20D uden tvivl det rigtige for dig. 1299euro er
prisen hos Technikdirekt. Jeg kan kun anbefale den efter jeg havde en 10D.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 17-02-05 15:34

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse news:4214810f$0$168$>
> [...]
> på
> prisforskel og hvordan det er at have i hænderne.

Ja og så ser det ud til at det kan fået i den flotte grå farve

mvh Gerner

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-02-05 12:17

Ja og en 300D med kitobjektivet er nu nede i 699euro! Huset alene 599 euro.
Der er nok noget om det selvom forsiden ikke nævner 350D'eren.
Men et er jo oplagt at Canon må lave en D70 killer.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erik W.

Dato : 17-02-05 12:28

> [...]
> Der er nok noget om det selvom forsiden ikke nævner 350D'eren.
> Men et er jo oplagt at Canon må lave en D70 killer.

Jens stak mig lige det her link:
http://www.dpreview.com/news/0502/05021704canon_eos350d.asp det glæder jeg
mig til at se "med hænderne".

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 12:39

Erik W. wrote:
> Jens stak mig lige det her link:
> http://www.dpreview.com/news/0502/05021704canon_eos350d.asp det glæder jeg
> mig til at se "med hænderne".

Det er godt nok blevet mindre :)

Det ser dog ud til at der er en fejl i specs på dpreview..
opløsningen er ihvertfald ikke ændret i forhold til det gamle? ;)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-02-05 13:00

> Det ser dog ud til at der er en fejl i specs på dpreview..
> opløsningen er ihvertfald ikke ændret i forhold til det gamle? ;)

Opløsningen er 8mp ifølge dpreview.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-02-05 13:34

Hans Kruse wrote:
> Opløsningen er 8mp ifølge dpreview.

Oh ja, fejlen var under 'filesize' hvor det blot var en kopi fra det
gamle 300D, nu er det felt så fjernet :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 17-02-05 12:54

Hvorfor introducerer de ikke et nyt kit objektiv ala 18-70 til Nikon eller
18-55 men mere lysstærkt?
Så vidt jeg kan se ville det da være lette salgspunkter i fb. med
sammenligninger.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-05 17:35

In article <cv20ca$m9o$1@news.net.uni-c.dk>, Flemming Gram Christensen wrote:
> Hvorfor introducerer de ikke et nyt kit objektiv ala 18-70 til Nikon eller
> 18-55 men mere lysstærkt?
> Så vidt jeg kan se ville det da være lette salgspunkter i fb. med
> sammenligninger.

Fordi de er nødt til at levere et eller andet med. Pengene tjener de
når du skal have noget bedre.

Fra : Erik JP

Dato : 17-02-05 22:47

Lyder ganske interessant. Spørgsmålet er om det er hurtigt nok til
optagelser til hurtig sport så som squash eller om man skal op i 20D

--
Erik JP
"Du vil nok have forslag til forbedringer, så det får du:

Med venlig hilsen,
Morten Wartou