Skærme
Fijala 3554
Sony crt belægning fjernes?
Fra : plh

Dato : 16-02-05 23:13

Det er lige som om plasticblægningen (antirefleksbehandlingen?) på min 15"
Sony Multiscan 100sf har løsnet sig, og det forstyrrer billedet en del.
Findes der noget kemi der kan fjerne det i stedet?

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Opportunities always look bigger going than coming.

Fra : Anders Lund

Dato : 17-02-05 05:29

plh wrote:
> Det er lige som om plasticblægningen (antirefleksbehandlingen?) på min 15"
> Sony Multiscan 100sf har løsnet sig, og det forstyrrer billedet en del.
> Findes der noget kemi der kan fjerne det i stedet?

Nu ved jeg ikke helt hvilken belægning der er på skærmen eller hvad du
præcsist mener med at den har løsnet sig. Men jeg kan huske fra min
gamle Nokia skærm, at for at få det bedste resultat med
antirefleks-laget, tog jeg et stykke køkkenrulle og gjorde vådt og
tørrede hele skærmen så den blev "våd". (pas nu på med at helde alt for
meget vand på - der er en hel del spænding på sådan en skærm). Herefter
med en tør karklud tørte jeg hele skærmen tør og med en ny og tør
karklud begyndte jeg at polere skærmen, til at hele overfladen så ens ud.

Det kunne nemt tage 15 minutter, hvis det skulle se helt pænt ud.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : N_B_DK

Dato : 19-02-05 15:57

Anders Lund wrote:

> [...]
> tørrede hele skærmen så den blev "våd". (pas nu på med at helde alt
> for meget vand på - der er en hel del spænding på sådan en skærm).

Man påfører ikke et stykke tændt elektronik vand eller anden form for væske
!

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Anders Lund

Dato : 19-02-05 18:54

N_B_DK wrote:
> Man påfører ikke et stykke tændt elektronik vand eller anden form for væske
> !

Selvfølgelig ikke. Det er var også nemmere at se hvor de fedtede fingre
var, når den var slukket.