ZyWall 5 problem?
Fra : ..::jmj::..

Dato : 16-02-05 22:53

Jeg har udskiftet min gode gamle Zywall 10 med 5'eren.
Og nu har jeg fået et problem, inferiørt, men alligevel.
Jeg har i flere år haft en dedikeret gameserver (HL Deathmatch Classic)
kørende, siden jeg satte Zywall 5 op, optræder den ikke længere på Steam's
serverliste..
Jeg har lavet en identisk opsætning i 5'eren som i 10'eren:
åbnet for de nødvendige porte til den nødvendige IP
oprettet en WAN-LAN regel i firewall'en
Men lige lidt hjælper det...

Jeg prøvede for skæg at koble 5'eren fra og 10'eren til, og *vupti*:
serveren tonede frem på Steams serverliste.
5'eren på igen, starte server, og så dukker den *ikke* op på listen

Er der nogen der har lidt erfaring med 5'eren der kan hjælpe her?

...::jmj::..

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 17-02-05 08:39

On Wed, 16 Feb 2005 22:53:14 +0100, "..::jmj::.." <kalif1@privat.dk>
wrote:

>Er der nogen der har lidt erfaring med 5'eren der kan hjælpe her?

Ja, men jeg har ingen erfaring i Steams serverliste, så du må forklare
hvad den "identiske" opsætning er.

Ellers prøv Zyxels support, de plejer at være gode.

/Brian

Fra : ..::jmj::..

Dato : 17-02-05 11:13

"Brian R. Jensen" <brjensen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men jeg har ingen erfaring i Steams serverliste, så du må forklare
> hvad den "identiske" opsætning er.

Identisk er når informationerne tastet ind er fuldstændig ens i de 2
apparater:
samme opsætning i SUA og samme opsætning i Firwall.
På godt dansk: de samme porte, de samme IP'er, de samme steder
(skærmbilleder)
I SUA er der åbnet for port xxxxx til xxxxy ind til IP ...
I Firewall oprettet regel fra enhver WAN-adresse ind til IP ...
med det anførte port-range

> Ellers prøv Zyxels support, de plejer at være gode.

Har prøvet, men fik ikke meget hjælp med netop dette problem

...::jmj::..

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 18-02-05 15:07

On Thu, 17 Feb 2005 11:13:13 +0100, "..::jmj::.." <kalif1@privat.dk>
wrote:

>Identisk er når informationerne tastet ind er fuldstændig ens i de 2
>apparater:

Så langt kan alle vist være med, men hvad er det for en identisk
opsætning?

Hint, vi aner intet om hvordan din gamle Zywall var sat op.

/Brian

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 21-02-05 12:20

> Så langt kan alle vist være med, men hvad er det for en identisk
> opsætning?
>
> Hint, vi aner intet om hvordan din gamle Zywall var sat op.
>
> /Brian

Læs reply fra den 17. feb.-05, der har jeg angivet de oplysninger der er
nødvendige for at kunne forholde sig til problemet..

...::jmj::..

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 21-02-05 15:48

On Mon, 21 Feb 2005 12:19:32 +0100, "..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk>
wrote:

>Læs reply fra den 17. feb.-05, der har jeg angivet de oplysninger der er
>nødvendige for at kunne forholde sig til problemet..

Nej du har ikke, så ville jeg jo ikke have spurgt dig igen.

Du angiver at du har indtastet de _samme_ SUA opsætninger m.m. og at
du har forwardet port xx til yy osv.
Det kan ikke bruges til fejlsøgning.

Bemærk, hvis du virkelig havde lavet det hele rigtigt , så ville det
virke ;)

Der er forskel på den måde din gamle Zywall 10 og den nye sættes op
på, bl.a. omkring opsætningen af regler.

Du efterspurgte folk med erfaringer fra Zywall-produkterne, det har
jeg, men du nægter at fortælle hvad du vil have den til, så er det
umuligt at hjælpe dig.

Min tålmodighed stopper her, held og lykke med den videre fejlsøging.

EOD

/Brian

Fra : Hans

Dato : 17-02-05 16:35

...::jmj::.. wrote:
> [...]
> 5'eren på igen, starte server, og så dukker den *ikke* op på listen
>
> Er der nogen der har lidt erfaring med 5'eren der kan hjælpe her?

Jeg ved ikke hvordan Steam fungerer, men kunne forestille mig at de aflæser
mac-adressen. Har du prøvet at klone mac-adressen fra ZW10?

Hans