URL file-access is dis.....
Fra : Jack Frandsen

Dato : 16-02-05 22:14

Davs, skal laver lidt med en txt fil.... men for denne besked:
"URL file-access is disabled in the server configuration "
bruger:

$count = file('http://www.mitsite.dk/counters/video1.txt);
Hvad kan det skyldes?

Mvh Jack

Fra : Jack Frandsen

Dato : 16-02-05 23:18

> $count = file('http://www.mitsite.dk/counters/video1.txt);
Det skal jeg siges jeg bruger funktionen i
http://www.mitsite.dk/video/video1.php
Så ved ikke om den skal kaldes på en anden måde...

Mvh Jack

Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 17-02-05 09:55

> Davs, skal laver lidt med en txt fil.... men for denne besked:
> "URL file-access is disabled in the server configuration "
> [...]

Dersom du bruker file('http:// et eller annet') kobler scriptet seg til gjennom en socket og henter
den ned gjennom http protokollen. Det er mulig å skru dette av i innstillingene slik at det ikke er
mulig. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor.

Men hvis du skal hente en fil som ligger på samme server som scriptet trenger du ikke å ha http://
foran, men bruke absolutt path i stedet noe sånt som dette:

$count = file('/absolute/path/to/counters/video1.txt');

Eller noe sånt. Den absolutte path-en til hjemmesiden din får du fra hosten din.

--
Rasmus Rimestad, webprogrammerer
Webdatabaser til en pris du kan leve med --> http://www.rimestad.no

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 17-02-05 09:55

On 16-02-2005 22:13 Jack Frandsen wrote:
> Davs, skal laver lidt med en txt fil.... men for denne besked:
> "URL file-access is disabled in the server configuration "

Det ser ud til, at du ikke kan tilgå filen via http-protokollen.

> $count = file('http://www.mitsite.dk/counters/video1.txt);

Prøv i stedet at tilgå filen direkte på serveren på denne måde:

$count = file('/sti/til/din/server/counters/video1.txt);

"/sti/til/din/server/" skal selvfølgelig skiftes ud med den rigtige sti
- hos mig hedder den noget i retning af "home/http/www/html".

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Jack Frandsen

Dato : 17-02-05 19:59

> [...]
>
> "/sti/til/din/server/" skal selvfølgelig skiftes ud med den rigtige sti -
> hos mig hedder den noget i retning af "home/http/www/html".

Øh må indrømme at entet virker det ikke for mig, eller fatter jeg det
ikke!?!
Men ved ikke om jeg fik forklare jeg bruger en php fil i
www.minside.dk/video/video.php fx, som skal have fat i
www.minside.dk/counters/video1.txt

Du skriver sti til din server? Forstår ikke helt hvad jeg skal skrive....
Mvh Jack

Fra : Jack Frandsen

Dato : 17-02-05 20:11

Ups, bare mig der var fuld.... Satme mig lige lidt mere ind i sagen... Den
køre nu.... TAK!!!

Mvh JackF