/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
4-takts-motor - hvilket mærke foretrækker ~
Fra : Martin [5220]


Dato : 16-02-05 21:17

Jeg kunne godt tænke mig at skifte min nyerhvervede 25 HK 4-takts-motor ud
med en større.

Men hvilket mærke skal man gå efter / hvilket mærke foretrækker I ?

Selvfølgelig har valget af motor også lidt med religion at gøre, men det
kunne være sjovt at høre jeres meninger om de forskellige mærker.

--

.............
/Martin

People say i'm bad, but I sure feel god !!
................................................................



 
 
Lars Kristensen (16-02-2005)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 16-02-05 23:08

Martin [5220] wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at skifte min nyerhvervede 25 HK 4-takts-motor ud
> med en større.
>
> Men hvilket mærke skal man gå efter / hvilket mærke foretrækker I ?
>
> Selvfølgelig har valget af motor også lidt med religion at gøre, men det
> kunne være sjovt at høre jeres meninger om de forskellige mærker.

Mercury har en dyb brummende lyd. Er man til amerikanerbiler vil man
også kunne li' amerikanske påhængsmotore.

Suzuki er noget mere lydløs - synes jeg. I hvert fald i de lave
omdrejninger. Honda plejer at lide af samme "problem". (Problem, fordi
jeg nogen gange har været i tvivl om motoren overhoved kører)

Mine erfaringer er gjort på en 50 og 30 HK Mecury og 60 HK Suzuki.

Den næste størrelse fra 25 er 30 HK. Her står du over for et valg: Skal
der være 2 eller 3 cylinder. Den ekstra cylinder hæver lige prisen en
10-15.000 kr. Til gengæld får man en roligere motor.

- Lars

Sverre Stokke (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-02-05 05:18

Lars Kristensen <spam@acdc.dk> den 16. februar 2005 kl. 23:08 +0100 skrev:
>Den næste størrelse fra 25 er 30 HK. Her står du over for et valg: Skal
>der være 2 eller 3 cylinder. Den ekstra cylinder hæver lige prisen en
>10-15.000 kr. Til gengæld får man en roligere motor.

Jeg nyder er 2-3 år gammel Yamaha 40 hk med FIRE cylindre. Rygtet vil
vide, at Yamaha manglede en 40 hk og derfor nedreoslede en 50 hk.
Lavt lydniveau og jævn motorgang.


Hilsen Sverre.


Henning Mikkelsen (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Henning Mikkelsen


Dato : 17-02-05 09:58


"Martin [5220]" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
news:0MNQd.1909$oI3.900@news.get2net.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig at skifte min nyerhvervede 25 HK 4-takts-motor ud
> med en større.
>
> Men hvilket mærke skal man gå efter / hvilket mærke foretrækker I ?
>
> Selvfølgelig har valget af motor også lidt med religion at gøre, men det
> kunne være sjovt at høre jeres meninger om de forskellige mærker.

På vores båd sidder der en 50 hk Honda af følgende grunde:

1. Den er noget af det flotteste med sin sølvgrå farve!

2. Den er nok den letteste i sin klasse, kun 98 kg!

3. Der er aldrig (7-9-13) vrøvl med den!

4. Sidst men ikke mindst, den kan overhovedet ikke lide benzin!

Mvh Henning



Leon Hulstroem \(422~ (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 17-02-05 20:49

> Jeg kunne godt tænke mig at skifte min nyerhvervede 25 HK 4-takts-motor ud
> med en større.
>
> Men hvilket mærke skal man gå efter / hvilket mærke foretrækker I ?
>
> Selvfølgelig har valget af motor også lidt med religion at gøre, men det
> kunne være sjovt at høre jeres meninger om de forskellige mærker.

Jeg ville slet ikke have en 4T, men der imod en 2T DI
Hvorfor nu det... den vejer mindre, bruger mindre benzin og er hurtigere.
Jo... lyden af 2T er der i tomgang og der skal fyldes 2T olie på
selvblandersystemet, men det er også det eneste.
Gør dig selv en tjeneste.. check dem ud inden du køber.
Mærke.. tja.. det er efterhånden total ligegyldigt hvilket mærke du køber,
nap en der er på tilbud, og om den så hedder Tohatsu (Nissan), Suzuki eller
Yamaha spiller ikke den store rolle.

Mvh
Leon



Martin [5220] (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin [5220]


Dato : 17-02-05 21:35

> Jeg ville slet ikke have en 4T, men der imod en 2T DI

Det har jeg også haft i tankerne, især Evinrudes modeller syntes jeg ser
tiltalende ud.

--

.............
/Martin

People say i'm bad, but I sure feel god !!
................................................................



Henning Mikkelsen (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Henning Mikkelsen


Dato : 17-02-05 22:54


"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:4214f530$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg ville slet ikke have en 4T, men der imod en 2T DI
> Hvorfor nu det... den vejer mindre, bruger mindre benzin og er hurtigere.
> Jo... lyden af 2T er der i tomgang og der skal fyldes 2T olie på
> selvblandersystemet, men det er også det eneste.
> Gør dig selv en tjeneste.. check dem ud inden du køber.
> Mærke.. tja.. det er efterhånden total ligegyldigt hvilket mærke du køber,
> nap en der er på tilbud, og om den så hedder Tohatsu (Nissan), Suzuki
> eller
> Yamaha spiller ikke den store rolle.
>
> Mvh
> Leon

Øhh, den diskussion har da været oppe før:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&selm=40dd94e2%240%24190%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk
der fandt vi vist ud af, at stort set ingen sejler med TLDI motorerne.

Mvh Henning



Leon Hulstroem \(422~ (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem \(422~


Dato : 17-02-05 23:16

> Øhh, den diskussion har da været oppe før:
>
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&selm=40dd94e2%240%24190%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk
> der fandt vi vist ud af, at stort set ingen sejler med TLDI motorerne.

Jo du har ret... det har vi været igennem.. men det er jo nærmest en
"tro's-sag"
Jeg er stadig forundret over at der ikke er flere Tohatsu'er (Nissan) i DK..
Jeg er sikker på at det skyldes importørens manglende markedsføring og ikke
dårlig kvalitet mm...

-Leon



Henning Mikkelsen (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Henning Mikkelsen


Dato : 17-02-05 23:59


"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:42151798$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo du har ret... det har vi været igennem.. men det er jo nærmest en
> "tro's-sag"
> Jeg er stadig forundret over at der ikke er flere Tohatsu'er (Nissan) i
> DK..
> Jeg er sikker på at det skyldes importørens manglende markedsføring og
> ikke
> dårlig kvalitet mm...
>
> -Leon

Måske den nye Evinrude E Tec har mere held med sig, den ser lovende ud i
reklamerne. Meen, jeg vil nu alligevel lade andre være prøveklude!

Mvh Henning



Martin [5220] (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin [5220]


Dato : 18-02-05 20:28

> Øhh, den diskussion har da været oppe før: der fandt vi vist ud af, at
> stort set ingen sejler med TLDI motorerne.

Det har du evig ret i.
Men det var ikke for at dreje emnet ind på TLDI motorerne, som snakken
gjorde dengang.

Jeg vil gerne høre folk meninger om de forskellige mærker.

Nu er f.eks EFI motorerne jo for alvor ved at slå igennem som 4-takter. Og
det kunne være der var nye folk og input som var kommet til siden sidst.

Det er jo 8 mdr. siden sidste indlæg.

--

.............
/Martin

People say i'm bad, but I sure feel god !!
................................................................



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste