Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Total uvidende...
Fra : Rune Romdal

Dato : 16-02-05 21:03

Hej NG

Jeg skal ud og købe mit første digital kamera, jeg skal ikke bruge det til
noget vildt, men tage lidt billeder til min hjemmeside, og til
baggrundsbilleder på pc'en + diverse familie ting.
Jeg har kig på et IXUS i til 1699 incl. 128mb SD kort og taske. Mit
spørgsmål er om det er et ok kamera til mit mit "forbrug" eller om jeg for
meget mere for pengene med et af de disse to alternativer:
IXUS 30 til 2299
IXUS 430 til 2499

--
På forhånd tak
Venlig hilsen Rune

Fra : Michael L

Dato : 16-02-05 21:31

Rune Romdal wrote:
> [...]
> spørgsmål er om det er et ok kamera til mit mit "forbrug" eller om jeg for
> meget mere for pengene med et af de disse to alternativer:

Hej

Det kamera du har valgt kan uden problem klare det du har brug for og
også lidt mere end det :)
De fleste kameraer ville faktisk kunne klare det behov du har og min
personlige erfaring fra Canons IXUS kameraer er positiv så tror ikke du
går galt i byen.

Mvh
Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-02-05 21:37

Rune Romdal wrote:
> [...]
> noget vildt, men tage lidt billeder til min hjemmeside, og til
> baggrundsbilleder på pc'en + diverse familie ting.

Det behov du beskriver, dækkes stort set alle kompakt digitale kamera
der er på markedet idag. Det er tæt på umuloigt at læse sig til om man
kan lide et kamera eller ej. Mit råd er at "udnytte" returretten, som
eksempelvis ElGiganten tilbyder sine kunder. Om det er Fuji, Canon,
Pentax eller Nikon der står på kameraet er underordnet. Så lænde du
holder du dig til et "mærkevare", så er det mere et spml om smag og
personlig refærence.

-Thomas

Fra : Rune Romdal

Dato : 16-02-05 21:41

Tak for de hurtige svar
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Gert Medom

Dato : 16-02-05 22:14

"Rune Romdal" <RuneCNR@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål er om det er et ok kamera til mit mit "forbrug" eller om jeg for
> meget mere for pengene med et af de disse to alternativer:

Jeg er stort set enig med de andre, der har svaret dig.

Dog synes jeg, du skal investere i et kamera med optisk zoom. Ixus I har
ingen. Jeg synes det er en dum ting at undvære.

Hilsen Gert