valg af netværksløsning...
Fra : Line

Dato : 16-02-05 20:31

Hej,

jeg har brug for noget hjælp til de for mig at se utal af netværksløsninger
der findes!

jeg har en stationær som p.t. har alm. Lan forbindelse og en bærbar der både
understøtter alm. Lan og trådløst Lan.

i udgangspunktet skal jeg bare kunne forbinde de to computere så jeg kan
udveksle filer. dertil har jeg et UTP Patch kabel (krydset, hvad det end
betyder!). problemet er blot at for
at anvende denne løsning skal jeg jo udtage min alm. Lan forbindelse
hvergang jeg vil forbinde de to computere. hvilket jo er temmelig
besværligt. endvidere miste jeg muligheden for at gå på nettet samtidigt.
så hvad gør jeg?

jeg pønser lidt på at få konventreret min Lan forbindelse til et trådløst
Lan - i så fald har jeg begge de alm. Lan forbindelser fri!?! (regner jeg
med!) dog går jeg udfra at løsningen på mit problem er en anden hvis jeg
netop konventerer til trådløst.

jeg håber der er nogen der kan give nogen bud på nogle løsninger

mvh. Line

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 16-02-05 20:57

On Wed, 16 Feb 2005 20:31:09 +0100, "Line"
<malle_mus@LEGEPLADSENorangenet.dk> wrote:

>jeg håber der er nogen der kan give nogen bud på nogle løsninger

Løsningen er ganske simpel: en bredbåndsrouter, gerne en med
indbygget trådløst accesspoint så du ikke nødvendigvis behøver bruge
kabel hver gang du vil bruge en bærbare.

Fra : Line

Dato : 16-02-05 21:07

Løsningen er ganske simpel: en bredbåndsrouter, gerne en med
> indbygget trådløst accesspoint så du ikke nødvendigvis behøver bruge
> kabel hver gang du vil bruge en bærbare.

også hvis jeg vælger at få trådløst Lan på min stationære? her ved jeg at
jeg skal bruge et usb netkort!

Line

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 16-02-05 21:27

On Wed, 16 Feb 2005 21:06:44 +0100, "Line"
<malle_mus@LEGEPLADSENorangenet.dk> wrote:

>Løsningen er ganske simpel: en bredbåndsrouter, gerne en med
>
>også hvis jeg vælger at få trådløst Lan på min stationære? her ved jeg at
>jeg skal bruge et usb netkort!

Du skal under alle omstændigheder have en bredbåndsrouter med
indbygget trådløst accesspoint - de koster fra omkring 400 - 900
kroner afhængig af funktioner og trådløs hastighed. Hvis det kun er
til internet (dvs du ikke flytter større mængder data mellem de to
computere) kan du sagtens nøjes med en billig 11 mbit router.

Principielt ville jeg nok vælge at kable den stationære, men der er
ikke noget i vejen for at køre trådløs. Du behøver ikke nødvendigvis
et USB trådløst netkort selv om det er bekvemt, de fås også som
PCI-kort.

<mlr>