MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
To identiske USB-memory sticks opfører sig~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 16-02-05 20:34

Hej

Jeg har to identiske Sandisk Cruzer Micro sticks på 512Mb hver.

Den første gav efter nogle måneder problemer og ville ikke længere køre
på min usb2-hub (Topcom med ekstern strømforsyning) pga. manglende strøm
- om den så er den eneste enhed på hubben, får jeg den besked - den
fungerer dog fint, hvis den kobles direkte til computerens usb-porte.

Den anden som jeg fik lidt senere kan fint kobles til både computer og
usb2-hub - ingen problemer med strøm eller lignende! På andre computere
opfører de to sticks sig identisk og giver ingen problemer overhovedet!!

Jeg har lidt mistænkt min Windows XP for at den på en eller anden måde
husker den ene stick, som måske engang har haft et problem i forb. med
strøm fra hubben - denne stick er så stemplet for evigt og skal per
definition ikke kunne køre fra denne hub... - giver det overhovedet
mening - og hvis ja, hvordan nulstiller jeg xp's fejlagtige information?

Hvis ovenstående bud er helt ude i skoven, vil jeg gerne høre, hvilke
forklaringer der ellers findes til dette problem.

NB: Jeg har krydspostet til dk.edb.hardware.drev og
dk.edb.system.ms-windows, men ved ikke om jeg har gjort det på den
rigtige måde?

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Brian Emilius

Dato : 17-02-05 08:53

Tommy Ipsen ytrede:
> [...]
>
> NB: Jeg har krydspostet til dk.edb.hardware.drev og
> dk.edb.system.ms-windows, men ved ikke om jeg har gjort det på den

Det lyder nu mere som om der er noget galt med din usb-hub. Jeg har før
oplevet noget lign. med min hub.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 18-02-05 14:51

Brian Emilius wrote:

> Det lyder nu mere som om der er noget galt med din usb-hub. Jeg har før
> oplevet noget lign. med min hub.

Det er hvertfald en meget mærkelig og konsekvent fejl - for den "delvist
defekte" usb-disk gælder det at den ikke fungerer i nogen af hub'ens
porte - uanset antallet af andre enheder tilkoblet, mens det for den
"gode" usb-disk gælder, at den fungerer i alle portene uanset hvor mange
enheder jeg ellers har tilkoblet!

Mvh Tommy Ipsen