Border på tabelkolonne?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 16-02-05 20:17

Hej NG.

Jeg vil gerne have en border mellem to kolonner.
Kan gøre det direkte på kolonnen eller skal det være på celle-niveau?

Mvh
Stefan

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 16-02-05 22:56

Stefan Kristensen wrote:

> Jeg vil gerne have en border mellem to kolonner.
> Kan gøre det direkte på kolonnen eller skal det være på celle-niveau?

Jeg plejer at gøre det ved at indsætte en ekstra celle som den ønskede
ekstra afstand mellem to celler. Ved at bruge css, kan du styre hvor
bred den skal være. Ellers kan du som du selv nævner det gøre det med
padding. Det er bare ikke så fleksibelt, efter min mening.

/Thomas

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 17-02-05 09:41

> [...]
> bred den skal være. Ellers kan du som du selv nævner det gøre det med
> padding. Det er bare ikke så fleksibelt, efter min mening.

Øøøh... Jeg kan ikke lige se hvordan en ekstra celle bliver til en border?
Eller hvor i mit kæmpe indlæg jeg har nævnt noget om padding?

Jeg har set lidt på COL og COLGROUP men her kan jeg kun ændre
baggrundsfarven på cellerne. Border har ingen effekt.
Er det muligt med COL / COLGROUP at ændre baggrundsfarve på hele kolonnen,
altså ikke kun cellerne?

Mvh
Stefan