|
| Vinterbilleder - det er nu!! Fra : Per |
Dato : 16-02-05 16:00 |
|
Hej
Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret vinterbilleder,
nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
motiverne er der i hobetal.
Thomas Schreiber snakkede for nylig om dyrehaven - det er jo også sagen lige
nu
Søndag hvor det var allersmukkest i skoven havde jeg desværre ikke kamera
(Canon S1 IS)med på min løbetur i skoven, men igår hvor det også kunne gå an
havde jeg det med for første gang og det var faktisk ikke så galt at løbe
med det om halsen og under vindbreakeren. Det værste var, at jeg hurtig blev
kold, så der var ikke tid til for megen udsøgning af motiver.
På mine løbeture ser jeg som regel hver gang 1 af de store fugle, men igår
var der ikke mindre end 4 - men for at få et billede af dem skal man godt
nok både være meget heldig og hurtig på zoom og aftrækker.
Jeg har fulgt gruppen fra sidelinjen og ved derfor hvor meget godt udstyr i
har til rådighed, så derfor vil jeg opfordre jer til at gå en tur ind i
skoven - også selvom solen ikke skinner
Mine billeder fra løbeturen kan ses her:
http://hjem.get2net.dk/kuhlwein/
Det er blot en testside, som jeg med tiden skal have udbygget til en
egentlig hjemmeside - men alting tager tid - så?
Venligst
Per
| |
hanzen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 16-02-05 16:07 |
|
"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:2dJQd.1094$J34.485@news.get2net.dk...
> Hej
> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret vinterbilleder,
> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> motiverne er der i hobetal.
Ja, fine marker i brunt og grønt. Veje i asfaltgråsort.
Kun datoen ville fortælle at billederne blev taget om vinteren.
--
hilzen
hanzen
Sønderjylland og INGEN SNE.
| |
Bo Jørgensen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Bo Jørgensen |
Dato : 16-02-05 16:16 |
|
> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret vinterbilleder,
> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> motiverne er der i hobetal.
Jeg har lidt her - trods kulden
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
Mvh. Bo
| |
KNL DtP (16-02-2005)
| Kommentar Fra : KNL DtP |
Dato : 16-02-05 16:18 |
|
"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4213638f$0$48652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har lidt her - trods kulden
> http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
Super flotte skud - god gengivelse af teksturen. Det hjælper ofte at gå helt
tæt på det, man gerne vil fotografere - og udelukke alt andet.
MVH
Kristian
www.knl-dtp.dk
| |
Niels Riis Ebbesen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 16-02-05 17:40 |
| | |
Henri Gath (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Henri Gath |
Dato : 16-02-05 20:24 |
|
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:42137768.2030404@niels-ebbesen.net...
>
> Bo Jørgensen wrote:
>
>> Jeg har lidt her - trods kulden
>> http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
>
>
> Ja det er gode se-værdige billeder, med sprøjt i lyset og farverne, to af
> dem ligner til forveksling to billeder som jeg tog i går...
Beklager, men de er langt bedre end noget, der er kommet fra din hånd......
| |
Erik JP (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Erik JP |
Dato : 16-02-05 20:59 |
|
Rart du siger det. Har du et link?
--
Erik JP
---------------------------------------------------------------------------------------
"Du vil nok have forslag til forbedringer, så det får du:
find noget helt andet at fotografere."
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:42137768.2030404@niels-ebbesen.net...
>
> Bo Jørgensen wrote:
>
>> Jeg har lidt her - trods kulden
>> http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
>
>
> Ja det er gode se-værdige billeder, med sprøjt i lyset og farverne, to af
> dem ligner til forveksling to billeder som jeg tog i går...
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
> http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
> http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
>
| |
Niels Riis Ebbesen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 20-02-05 11:09 |
| | |
Ole (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 20-02-05 11:34 |
| | |
Ole (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 20-02-05 12:04 |
| | |
Povl H. Pedersen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 20-02-05 12:05 |
| | |
Niels Riis Ebbesen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 20-02-05 14:02 |
| | |
Ole (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 20-02-05 15:12 |
|
Niels Riis Ebbesen wrote:
>
> Hmm... det du kalder "farvestik" er lavet bevidst, da en neutral hvid
> sne virker kedelig og som det er et S/H billede, og jeg er slet ikke
> gået efter, at farverne skal være ens, hvert enkelt billede er justeret,
> så farverne passer bedst muligt til motivet...
>
Ja, rønnebærrene er sure og sneen som løserød candy-floss.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler
| |
Niels Riis Ebbesen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 20-02-05 16:08 |
| | |
Ole (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 20-02-05 16:35 |
|
Niels Riis Ebbesen wrote:
>
> Ole wrote:
>
>> Ja, rønnebærrene er sure og sneen som løserød candy-floss.
>
>
>
> Hvis sneen fremstår lyserød på din skærm, så vil jeg anbefale, at du får
> kalibreret din skærms farveballance...
>
Naturligvis - hvidt er hvidt hos mig og når et af dine billeder er
lyserød på min skærm, er det min skærm.......imponerende som du tror du
kan flygte.
Mon ikke de fleste af os forlængst har luret dig ?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler
| |
Jan Bøgh (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 20-02-05 19:09 |
|
Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmm... det du kalder "farvestik" er lavet bevidst, da en neutral
> hvid sne virker kedelig og som det er et S/H billede, og jeg er slet
> ikke gået efter, at farverne skal være ens, hvert enkelt billede er
> justeret, så farverne passer bedst muligt til motivet...
Du godeste. Du må da være i famillie med smedens kat.
Og billedet ER lyserødt og min skærm viser afgjort de rigtige farver!
Al udvikling starter med evnen til selvkritik. Prøv det - det er faktisk ret
fedt!
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Ole (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 20-02-05 19:42 |
|
Jan Bøgh wrote:
> Niels Riis Ebbesen wrote:
>
>
>>Hmm... det du kalder "farvestik" er lavet bevidst, da en neutral
>>hvid sne virker kedelig og som det er et S/H billede, og jeg er slet
>>ikke gået efter, at farverne skal være ens, hvert enkelt billede er
>>justeret, så farverne passer bedst muligt til motivet...
>
>
> Du godeste. Du må da være i famillie med smedens kat.
>
> Og billedet ER lyserødt og min skærm viser afgjort de rigtige farver!
Du fatter da ikke noget: NRE vil have at vi skal justere vore skærme til
sort/hvid så man ikke kan se, at et er lyserødt, et ditto blåt og et
ditto blågrønt.
Elememtært, min kære Bøgh.
> Al udvikling starter med evnen til selvkritik. Prøv det - det er faktisk ret
> fedt!
> vh
> Jan
>
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler
| |
Jan Bøgh (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 21-02-05 09:57 |
|
Ole wrote:
> Elememtært, min kære Bøgh.
Ja, hvor dum kan man være?
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Per (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 16-02-05 19:20 |
|
"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4213638f$0$48652$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret
>> vinterbilleder,
>> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
>> motiverne er der i hobetal.
>
> Jeg har lidt her - trods kulden
> http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
>
> Mvh. Bo
Bragende flot, men sådan en himmel har vi endnu ikke set i Århus-området i
forbindelse med sne
| |
Carsten Saugmann (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Saugmann |
Dato : 16-02-05 22:38 |
|
Meget seværdige billeder!
Kan det passe du har fået et støvkorn på chip'en (ca. lidt til højre for og
lidt over midten på nogle af billederne). Eller skal jeg have pudset
brillerne
Mvh/Carsten
>
> Jeg har lidt her - trods kulden
> http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
>
> Mvh. Bo
>
>
| |
Morten Wartou (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 16-02-05 23:14 |
|
Bo Jørgensen wrote:
>> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret
>> vinterbilleder, nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I
>> ikke kan tåle? - motiverne er der i hobetal.
>
> Jeg har lidt her - trods kulden
> http://bo.joergensen3.person.emu.dk/vinter05/
Mægtigt fine. Jeg kommer til at tænke på Kruses lækre ørkenbilleder når jeg
ser dem.
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen
| |
Kirsten (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Kirsten |
Dato : 16-02-05 16:28 |
|
"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:2dJQd.1094$J34.485@news.get2net.dk...
> Hej
> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret
vinterbilleder,
> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> motiverne er der i hobetal.
>
Jeg vover mig da også lidt ud
http://www.vejlenser.dk/galleri_2005/koldt/index.htm
mvh kirsten
| |
Erik JP (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Erik JP |
Dato : 16-02-05 20:59 |
|
Flotte skud. Især broen synes jeg er godt taget.
--
Erik JP
---------------------------------------------------------------------------------------
"Du vil nok have forslag til forbedringer, så det får du:
find noget helt andet at fotografere."
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
"Kirsten" <xxx@xxxmig.dk> wrote in message
news:4213667e$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:2dJQd.1094$J34.485@news.get2net.dk...
> > Hej
> > Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret
> vinterbilleder,
> > nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> > motiverne er der i hobetal.
> >
> Jeg vover mig da også lidt ud
> http://www.vejlenser.dk/galleri_2005/koldt/index.htm
> mvh kirsten
>
>
>
| |
Ole (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 16-02-05 16:37 |
|
Per wrote:
>
> Det er blot en testside, som jeg med tiden skal have udbygget til en
> egentlig hjemmeside - men alting tager tid - så?
>
Din lysmåler ved ikke at du sætter den til at måle på et meget lyst
motiv (sne)så den tror der er meget lys og blænder følgeligt ned. Du
skal fortælle den det for at få sneen hvid og ikke grå.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm
| |
Per (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 16-02-05 19:26 |
|
"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:421368ac$0$33647$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Per wrote:
>
>>
>> Det er blot en testside, som jeg med tiden skal have udbygget til en
>> egentlig hjemmeside - men alting tager tid - så?
>>
>
> Din lysmåler ved ikke at du sætter den til at måle på et meget lyst motiv
> (sne)så den tror der er meget lys og blænder følgeligt ned. Du skal
> fortælle den det for at få sneen hvid og ikke grå.
Hej Ole
Det var da rart at høre, jeg troede ellers med al det AUTOmatik, så klarede
den selv det problem. Jeg må se om jeg kan finde ud af at indstille det.
Tak.
Per
| |
Ole (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 16-02-05 20:45 |
|
Per wrote:
>
> Hej Ole
>
> Det var da rart at høre, jeg troede ellers med al det AUTOmatik, så klarede
> den selv det problem. Jeg må se om jeg kan finde ud af at indstille det.
> Tak.
>
> Per
>
Selv tak - hvis der nu var en sneindstiling, vile den nok exp. ca. et
trin mere og ændre lidt i hvisbalancen (tastaturfejl,sory)
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm
| |
GM (16-02-2005)
| Kommentar Fra : GM |
Dato : 16-02-05 17:14 |
|
"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:2dJQd.1094$J34.485@news.get2net.dk...
> Hej
> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret vinterbilleder,
> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> motiverne er der i hobetal.
>
Hej
jo, jeg har da også lige et enkelt
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=126338
mvh
Gerner
| |
Jan Bøgh (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 16-02-05 18:59 |
|
GM wrote:
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=126338
Det er godt nok et svært motiv, med den dynamik, men sneen - især til
højre - virker overbelyst (ingen detaljer - brændt ud). Det er min oplevelse
at billeder som dette bedst tages ved konsekvent brug af histogram. Få
skubbet histogrammet så langt til højre, at der netop ikke bliver tale om
udbrændthed. Og hiv så detaljerne frem i skyggen (åen) vha. billedbehandling
(RAW er en god ide her).
vh
jan, der nok må ud af hulen i morgen og få nuppet et par vinterbilleder.
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Ole (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 16-02-05 20:40 |
|
Jan Bøgh wrote:
.. Det er min oplevelse
> at billeder som dette bedst tages ved konsekvent brug af histogram. Få
> skubbet histogrammet så langt til højre, at der netop ikke bliver tale om
> udbrændthed. Og hiv så detaljerne frem i skyggen (åen) vha. billedbehandling
> (RAW er en god ide her).
Ja, det er også hvad Reichmann siger. Men så komer Ken Rockwell og siger
at D70 i histogramet benyter primært grøn kanal, så eks. rød nemt kan
overexponeresog han forklarer v.hj. a. en lile PS test, jeg ike har
prøvet endnu. ??
skod-discount tastatur preler og vil ike grrrrrrrrrrr, sory, jeg gider
ike rete.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm
| |
Jan Bøgh (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 17-02-05 10:16 |
|
Ole wrote:
> Ja, det er også hvad Reichmann siger. Men så komer Ken Rockwell og
> siger at D70 i histogramet benyter primært grøn kanal, så eks. rød
> nemt kan overexponeresog han forklarer v.hj. a. en lile PS test, jeg
> ike har prøvet endnu. ??
Jeg gik nu ud fra de erfaringer, jeg selv havde gjort mig. Jeg er engang
imellem lidt bekymret, når man vil gøre fotografering til rocket-science -
selvom jeg alligevel læser alle spekulationerne!
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Ole (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 17-02-05 22:02 |
|
Jan Bøgh wrote:
> Ole wrote:
>
>
>>Ja, det er også hvad Reichmann siger. Men så komer Ken Rockwell og
>>siger at D70 i histogramet benyter primært grøn kanal, så eks. rød
>>nemt kan overexponeresog han forklarer v.hj. a. en lile PS test, jeg
>>ike har prøvet endnu. ??
>
>
> Jeg gik nu ud fra de erfaringer, jeg selv havde gjort mig. Jeg er engang
> imellem lidt bekymret, når man vil gøre fotografering til rocket-science -
> selvom jeg alligevel læser alle spekulationerne!
Det er såmend nærmest for at af-/bekræfte hvad man går og tager for
givet, så pocket-science, måske?
Lavede lige en lille prøve:
Naboens rødstens husmur(ca.50%) og gråhvide altan(ca.resten) med hhv.
2/3 over- og underexp.
Ved normalexp: ingen klipning. Ved +2/3 klipper i histogram i kamera og
i PS, og i sidste i grøn og blå kanal, men ikke i røde.!?
Det eneste jeg tør slutte af det er, at der er ikke megen tolerance for
overexp.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm
| |
Povl H. Pedersen (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 18-02-05 07:28 |
|
In article <42150649$0$33643$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ole wrote:
>> Jeg gik nu ud fra de erfaringer, jeg selv havde gjort mig. Jeg er engang
>> imellem lidt bekymret, når man vil gøre fotografering til rocket-science -
>> selvom jeg alligevel læser alle spekulationerne!
>
> Det er såmend nærmest for at af-/bekræfte hvad man går og tager for
> givet, så pocket-science, måske?
> Lavede lige en lille prøve:
> Naboens rødstens husmur(ca.50%) og gråhvide altan(ca.resten) med hhv.
> 2/3 over- og underexp.
> Ved normalexp: ingen klipning. Ved +2/3 klipper i histogram i kamera og
> i PS, og i sidste i grøn og blå kanal, men ikke i røde.!?
> Det eneste jeg tør slutte af det er, at der er ikke megen tolerance for
> overexp.
Prøv i RAW, der har du normalt er par blændetrin at give ad. Den klipning
300D / 20D viser på histogram er klipning på JPEG'en. Og altså det der
max må være 2 blænder lysere (det kan du nemlig altid hente igen).
| |
Ole (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 18-02-05 08:52 |
|
Povl H. Pedersen wrote:
>>Ved normalexp: ingen klipning. Ved +2/3 klipper i histogram i kamera og
>>i PS, og i sidste i grøn og blå kanal, men ikke i røde.!?
>>Det eneste jeg tør slutte af det er, at der er ikke megen tolerance for
>>overexp.
>
>
> Prøv i RAW, der har du normalt er par blændetrin at give ad. Den klipning
> 300D / 20D viser på histogram er klipning på JPEG'en. Og altså det der
> max må være 2 blænder lysere (det kan du nemlig altid hente igen).
Det var raw.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm
| |
Jan Bøgh (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 18-02-05 09:32 |
|
Povl H. Pedersen wrote:
> Prøv i RAW, der har du normalt er par blændetrin at give ad. Den
> klipning 300D / 20D viser på histogram er klipning på JPEG'en. Og
> altså det der max må være 2 blænder lysere (det kan du nemlig altid
> hente igen).
Så må 70 fungere anderledes. Jeg har lige taget en serie billeder fra let
underbelyst og til første gang histogram/highlightfunktion viser
udbrændthed. Ved indlæsning i PS kompenserede jeg en blænde ned for at se
hvilken information, der gemte sig i de udbrændte område. Og - som jeg havde
forventet - ingen information. Så på baggrund af dette meget lemfældige
forsøg må en hurtig konklusion være, at histogram og highlightfunktion også
gælder RAW (NEF).
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Jan Bøgh (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 18-02-05 09:16 |
|
Ole wrote:
> Det er såmend nærmest for at af-/bekræfte hvad man går og tager for
> givet, så pocket-science, måske?
> Lavede lige en lille prøve:
> Naboens rødstens husmur(ca.50%) og gråhvide altan(ca.resten) med hhv.
> 2/3 over- og underexp.
> Ved normalexp: ingen klipning. Ved +2/3 klipper i histogram i kamera
> og i PS, og i sidste i grøn og blå kanal, men ikke i røde.!?
Pudsigt resultat. Måske er en rødstensmur slet ikke så rød, som vi tror
> Det eneste jeg tør slutte af det er, at der er ikke megen tolerance
> for overexp.
Nej, det er også min erfaring, at viser histogram eller highlightfunktionen
at der er udbrændte områder, så passer det. Så derfor er reglen om at skubbe
histogrammet så langt til højre som muligt OK, men der er ikke tale om
ekstra tolerance.
vh
Jan
| |
Povl H. Pedersen (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 18-02-05 20:07 |
|
In article <4215a430$0$12760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:
> Ole wrote:
>
>> Det er såmend nærmest for at af-/bekræfte hvad man går og tager for
>> givet, så pocket-science, måske?
>> Lavede lige en lille prøve:
>> Naboens rødstens husmur(ca.50%) og gråhvide altan(ca.resten) med hhv.
>> 2/3 over- og underexp.
>> Ved normalexp: ingen klipning. Ved +2/3 klipper i histogram i kamera
>> og i PS, og i sidste i grøn og blå kanal, men ikke i røde.!?
>
> Pudsigt resultat. Måske er en rødstensmur slet ikke så rød, som vi tror
>
>> Det eneste jeg tør slutte af det er, at der er ikke megen tolerance
>> for overexp.
>
> Nej, det er også min erfaring, at viser histogram eller highlightfunktionen
> at der er udbrændte områder, så passer det. Så derfor er reglen om at skubbe
> histogrammet så langt til højre som muligt OK, men der er ikke tale om
> ekstra tolerance.
Der er 12 bit at give af, og der bruges 8 i JPEG, dvs der er 4 blændetrin
ekstra information udover hvad JPEG'en kan vise.
Lavede lige en test herhjemme, fokuserede på noget mørkt i forgrunden,
FEC +2, fik store udbrændte flader på mit gule savsmuldtapet i baggrunden.
Kameraet blinker kraftig med store områder der angiveligt er udbrændt.
Typiske RGB værdier (254,253,230) - Altså indikation af udbrændt i den
røde og grønne kanal.
I RAW konverteren (Canon DPP) kører jeg ned til -2 EV.
Nu har jeg fået tydelig tegning i området, og værdier fra (175,145,80) og
op til (196,166,89). Farven hentes således også igen, og dette viser tydeligt,
at der sker mere end en skalering af nogle 8-bit værdier. Der hentes
information i det "udbrændte" højlys.
Det er muligt at mit kamera (20D) er bedre, men jeg tvivler.
| |
Kenneth K (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth K |
Dato : 18-02-05 21:02 |
|
On Fri, 18 Feb 2005 19:06:53 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
> I RAW konverteren (Canon DPP) kører jeg ned til -2 EV.
> Nu har jeg fået tydelig tegning i området, og værdier fra (175,145,80) og
> op til (196,166,89). Farven hentes således også igen, og dette viser
> tydeligt,
> at der sker mere end en skalering af nogle 8-bit værdier. Der hentes
> information i det "udbrændte" højlys.
> Det er muligt at mit kamera (20D) er bedre, men jeg tvivler.
Det er også mulig med de RAW filer et D70 laver. Dog kun med den rette
konverter. Guderne må vide hvorfor, men Nikons egen RAW konverter er den
eneste konverter som ikke kan hente "udbrændte" højlys ned.
vh,
Kenneth
--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day
| |
Jan Bøgh (19-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 19-02-05 13:12 |
|
Kenneth K wrote:
> On Fri, 18 Feb 2005 19:06:53 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen
> <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
>> I RAW konverteren (Canon DPP) kører jeg ned til -2 EV.
>> Nu har jeg fået tydelig tegning i området, og værdier fra
>> (175,145,80) og op til (196,166,89). Farven hentes således også
>> igen, og dette viser tydeligt,
>> at der sker mere end en skalering af nogle 8-bit værdier. Der hentes
>> information i det "udbrændte" højlys.
>> Det er muligt at mit kamera (20D) er bedre, men jeg tvivler.
> Det er også mulig med de RAW filer et D70 laver. Dog kun med den rette
> konverter. Guderne må vide hvorfor, men Nikons egen RAW konverter er
> den eneste konverter som ikke kan hente "udbrændte" højlys ned.
Hej Kenneth.
Kunne du ikke lægge et eksempel op på nettet et eller andet ste. Jeg kunne
godt tænke mig at hive det ind i mit D70 og så se at
'udbrændthedsindikatoren' blinker og så samtidigt kunne hive skjult
information ud af det udbrændte område.
Jeg har brugt flg. RAW-konvertere: Capture 4, Den, der følger med Nikon View
og plugin til til Photoshop. Og har ikke oplevet at kunne finde ekstra
information i et udbrændt område. Men muligvis er min metode forkert.
I øvrigt vil jeg da rent faktisk ønske at jeg har ret. Histogramfunktionen
og udbrændthedsindikatoren er afgjort mest brugelig, hvis den rent faktsik
viser, hvad den skal.
Det, som Poul H. Pedersen skriver - nemlig at udbrændt ikke er helt
udbrændt. synes jeg tyder på at Canon har valgt en dum implementering.
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Kenneth K (19-02-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth K |
Dato : 19-02-05 16:17 |
|
On Sat, 19 Feb 2005 13:11:46 +0100, Jan Bøgh <spamhater@nowhere> wrote:
> Kunne du ikke lægge et eksempel op på nettet et eller andet ste. Jeg
> kunne
> godt tænke mig at hive det ind i mit D70 og så se at
> 'udbrændthedsindikatoren' blinker og så samtidigt kunne hive skjult
> information ud af det udbrændte område.
Jo da. Jeg har stykket en sammenligning sammen:
http://pinx.dk/tmp/files/ps_nc_highlight_recovery.jpg
Der er ikke brugt tid på at få farver og kontrast til at passe sammen, men
det viser tydeligt forskellen på Photoshop og Capture. Capture kan ikke
hente noget ud af det "udbrændte" område, hvorimod Photoshop kan. Jeg har
set et par tests på dpreview omkring 'highlight recovery' og jeg tror alle
de gængse raw-konvertere kan ligesom Photoshop hive information ud af de
overeksponerede områder, Capture kan bare ikke...
Et andet eksempel: http://www.pinx.dk/tmp/files/highlight_recovery_2.jpg
Her blinker hele siden på båden vildt og voldsomt når man kigger med D70,
men der er altså stadig noget at hente der.
Håber det hjælper :)
vh,
Kenneth
--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day
| |
Jan Bøgh (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 20-02-05 10:23 |
|
Kenneth K wrote:
> On Sat, 19 Feb 2005 13:11:46 +0100, Jan Bøgh <spamhater@nowhere>
> wrote:
>
>> Kunne du ikke lægge et eksempel op på nettet et eller andet ste. Jeg
>> kunne
>> godt tænke mig at hive det ind i mit D70 og så se at
>> 'udbrændthedsindikatoren' blinker og så samtidigt kunne hive skjult
>> information ud af det udbrændte område.
>
> Jo da. Jeg har stykket en sammenligning sammen:
> http://pinx.dk/tmp/files/ps_nc_highlight_recovery.jpg
Det giver ligesom ikke mening. Dette kan jeg ikke bruge til en vurdering
gennem D70 - jeg skal selvfølgeligt bruge et billede lige som det er, når
det er taget med D70 for at kunne se de, du postulerer. Jeg kan nemlig ikke
få information ud af de eks, jeg selv har eksperimenteret med.
> Der er ikke brugt tid på at få farver og kontrast til at passe
> sammen, men det viser tydeligt forskellen på Photoshop og Capture.
Det var ikke det, diskussionen går på - det går på at sammenholde områder,
der vises som udbrændte med en visning af, at der er tale om pixelværdier på
maxværdi-1 eller derunder i det udbrændte område.
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Povl H. Pedersen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 20-02-05 12:03 |
|
In article <421856e5$0$93860$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:
>> Jo da. Jeg har stykket en sammenligning sammen:
>> http://pinx.dk/tmp/files/ps_nc_highlight_recovery.jpg
>
> Det giver ligesom ikke mening. Dette kan jeg ikke bruge til en vurdering
> gennem D70 - jeg skal selvfølgeligt bruge et billede lige som det er, når
> det er taget med D70 for at kunne se de, du postulerer. Jeg kan nemlig ikke
> få information ud af de eks, jeg selv har eksperimenteret med.
Jeg synes da det fremgår tydeligt, at der er grene der er brændt helt
væk med EV 0.0, som dukker op ved -1.5EV. Der er altså detaljer der
er klippet i highlight. Nikon Capture er så væsentlig ringere til
at hente det.
> Det var ikke det, diskussionen går på - det går på at sammenholde områder,
> der vises som udbrændte med en visning af, at der er tale om pixelværdier på
> maxværdi-1 eller derunder i det udbrændte område.
Jeg kan se flere hvide pixels der får farve ved PSCS ACR -1.5EV. Nikon Capture
kan dog ikke hente det.
| |
Jan Bøgh (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 20-02-05 13:08 |
|
Povl H. Pedersen wrote:
> Jeg synes da det fremgår tydeligt, at der er grene der er brændt helt
> væk med EV 0.0, som dukker op ved -1.5EV. Der er altså detaljer der
> er klippet i highlight. Nikon Capture er så væsentlig ringere til
> at hente det.
Sikker nok, når han siger det. Men jeg vil gerne se det med mine egne øjne.
I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad han mener, når der skrives
Capture. Min Capture 4 v. 4.1.3 synes jeg er bedre til at hive ekstra
dynamik ifht. min Photoshop + ARC.
>> Det var ikke det, diskussionen går på - det går på at sammenholde
>> områder, der vises som udbrændte med en visning af, at der er tale
>> om pixelværdier på maxværdi-1 eller derunder i det udbrændte område.
>
> Jeg kan se flere hvide pixels der får farve ved PSCS ACR -1.5EV.
> Nikon Capture kan dog ikke hente det.
Ja, men du kan sgu da ikke se D70 histogram eller highligtindikator - og det
er det, diskussionen drejer sig om. Jeg er i virkeligheden ikke specielt
interesseret i en diskussion om RAWkonvertere, men om Nikons
histogram/highlighindikator virker som den skal (hvilket den gør efter min
erfaring) - åbenbart i modsætning til Canons implementering, der efter, hvad
vi har kunnet læse her - rent faktisk signalerer udbrændte pixels, der ikke
er det.
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Kenneth K (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth K |
Dato : 20-02-05 15:05 |
|
On Sun, 20 Feb 2005 13:07:53 +0100, Jan Bøgh <spamhater@nowhere> wrote:
> Sikker nok, når han siger det. Men jeg vil gerne se det med mine egne
> øjne.
> I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad han mener, når der
> skrives
> Capture. Min Capture 4 v. 4.1.3 synes jeg er bedre til at hive ekstra
> dynamik ifht. min Photoshop + ARC.
Når jeg skriver Capture mener jeg Nikon Capture 4.2.0
> Ja, men du kan sgu da ikke se D70 histogram eller highligtindikator - og
> det
> er det, diskussionen drejer sig om. Jeg er i virkeligheden ikke specielt
> interesseret i en diskussion om RAWkonvertere, men om Nikons
> histogram/highlighindikator virker som den skal (hvilket den gør efter
> min
> erfaring) - åbenbart i modsætning til Canons implementering, der efter,
> hvad
> vi har kunnet læse her - rent faktisk signalerer udbrændte pixels, der
> ikke
> er det.
Du får NEFen af båden her: http://pinx.dk/tmp/files/_DSC9878.NEF
På mit D70 blinker hele siden af båden og histogrammet går tydeligt op i
en spids i højre side og man må formode at der er mere data på den anden
side. Kigger man i Capture og slår highlight warning til, er hele siden
hvid. Det' kalder jeg brændt ud. Åbner man NEFen i Photoshop kan man nemt
skubbe histogrammet tilbage og få tegning i det udbrændte.
vh,
Kenneth
--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day
| |
Jan Bøgh (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 20-02-05 19:11 |
|
Kenneth K wrote:
> Du får NEFen af båden her: http://pinx.dk/tmp/files/_DSC9878.NEF
>
> På mit D70 blinker hele siden af båden og histogrammet går tydeligt
> op i en spids i højre side og man må formode at der er mere data på
> den anden side. Kigger man i Capture og slår highlight warning til,
> er hele siden hvid. Det' kalder jeg brændt ud. Åbner man NEFen i
> Photoshop kan man nemt skubbe histogrammet tilbage og få tegning i
> det udbrændte.
Mange tak. Jeg prøver at lege med det og skal nok melde tilbage.
vh
Jan
| |
Jan Bøgh (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 21-02-05 10:34 |
|
Jan Bøgh wrote:
> Kenneth K wrote:
>
>> Du får NEFen af båden her: http://pinx.dk/tmp/files/_DSC9878.NEF
>>
>> På mit D70 blinker hele siden af båden og histogrammet går tydeligt
>> op i en spids i højre side og man må formode at der er mere data på
>> den anden side. Kigger man i Capture og slår highlight warning til,
>> er hele siden hvid. Det' kalder jeg brændt ud. Åbner man NEFen i
>> Photoshop kan man nemt skubbe histogrammet tilbage og få tegning i
>> det udbrændte.
>
> Mange tak. Jeg prøver at lege med det og skal nok melde tilbage.
Du har fuldstændig ret. Det er en klar øjenåbner. Åbnet i Photoshop + ARC
/er/ der info i det 'udbrændte område' - hvilket ikke gør sig gældende i
Capture 4.
Sjovt nok, har mit argument for at bruge Capture 4 netop været, at det var
bedre til at hale info ud af billeder. Da jeg normalt undgår overbelysning
har jeg normalt brug for at hente dem i den anden ende, hvor jeg synes at
resultaterne er bedre i Capture 4 end ved PS.
Men nu må jeg da vist til at lave nogle eksperimenter i stedet for blot at
stole på mine fornemmelser.
Der intet som kontrollerbare forsøg!
Vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Ole (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 18-02-05 21:09 |
|
Povl H. Pedersen wrote:
>
> Der er 12 bit at give af, og der bruges 8 i JPEG, dvs der er 4 blændetrin
> ekstra information udover hvad JPEG'en kan vise.
>
> Lavede lige en test herhjemme, fokuserede på noget mørkt i forgrunden,
> FEC +2, fik store udbrændte flader på mit gule savsmuldtapet i baggrunden.
> Kameraet blinker kraftig med store områder der angiveligt er udbrændt.
>
> Typiske RGB værdier (254,253,230) - Altså indikation af udbrændt i den
> røde og grønne kanal.
>
> I RAW konverteren (Canon DPP) kører jeg ned til -2 EV.
>
> Nu har jeg fået tydelig tegning i området, og værdier fra (175,145,80) og
> op til (196,166,89). Farven hentes således også igen, og dette viser tydeligt,
> at der sker mere end en skalering af nogle 8-bit værdier. Der hentes
> information i det "udbrændte" højlys.
>
> Det er muligt at mit kamera (20D) er bedre, men jeg tvivler.
Skulle lige prøve din måde:
1/2 af billedet ud af vinduet over mod en meget mørk mur. anden 1/2 en
belyst hvid væg.
Indtil 1/1 bl- over går det fint med ca 1/3 bl. kompens i rawkonv. Kunne
lige finde et næsten usynligt punkt med 255.(PS-plug in) Eksp. derover
begynder der at ske mærkelige ting, og skyggerne smadres.
Men den oprindelige ting med at histogram og highlights i D 70 kører i
røde kanal, fandt jeg ikke ud af. So far finder jeg kameraets
oplysninger troværdige og anvendelige.
Det er herligt, at det er så digifantastisk nemt at lave exp. prøver.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler
| |
Jan Bøgh (19-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 19-02-05 13:05 |
|
Povl H. Pedersen wrote:
> Der er 12 bit at give af, og der bruges 8 i JPEG, dvs der er 4
> blændetrin ekstra information udover hvad JPEG'en kan vise.
Jeg er ganske simpelt uenig med dig om, hvad forskellen på 8 og 12 bit
betyder. Der er ikke mere dynamik at hente i 8 end 12 bit (med mindre, man
har valgt at inskrænke dynamikken i konverteringen). Der er flere nuancer
mellem højeste og laveste værdi - ikke andet. Ynamikken er forskellen mellem
det lyseste område, der ikke er brændt ud og det mørkeste område, der kan
hentes tegning i. Noget i retnngen af forholdet mellem det lys, der skal til
for at give max bitværdi-1 og det, der skal til for at give bitværdien 1.
> Der hentes information i det "udbrændte" højlys.
Det er muligt at Canon har implementeret deres histogramfunktion, så det er
tilfældet - jeg hævder blot at det er noget som /de/ har /valgt/ at gøre, da
de skrev softwaren. Det er ikke en iboende egenskab ved bit-dybden.
> Det er muligt at mit kamera (20D) er bedre, men jeg tvivler.
Det handler ikke om bedre/ringere, men er by-design.
vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre
layout kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm
| |
Niels Riis Ebbesen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 16-02-05 17:36 |
| | |
Per (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 16-02-05 19:36 |
|
Her hvor jeg bor, var der ingen sol igår - desværre )
Det med belysningen må jeg se og få prøvet af med de muligheder kameraet
giver mig. Så vidt jeg kan se i manualen, er der kun 3
indstillingsmuligheder - det må afprøves.
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:42137662.6000703@niels-ebbesen.net...
>
> Per wrote:
>
>> Mine billeder fra løbeturen kan ses her:
>> http://hjem.get2net.dk/kuhlwein/
>
>
> Dine billeder er nogle greyhound's, sneen er underbelyst og grå, og der
> mangler kontrast og sprøjt i lyset, du skulle ha' været ude i går medens
> solen skinnede...
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
> http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
> http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
>
| |
Niels Riis Ebbesen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 16-02-05 22:39 |
| | |
Thomas Pedersen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Pedersen |
Dato : 16-02-05 19:30 |
|
"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:2dJQd.1094$J34.485@news.get2net.dk...
> Hej
> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret vinterbilleder,
> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> motiverne er der i hobetal.
Ja, hernede i det Sønderjyske er det jo ikke ligefrem fordi vi vælter i sne,
så jeg har valgt at vise et billede fra den 29/12-2004, hvor vi havde mere
sne hernede end vi har i øjeblikket, vejret var såmænd også bedre. Men
ligegyldigt, billedet kan ses på følgende adresse:
http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
MVH
Thomas
| |
Niels Riis Ebbesen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Riis Ebbesen |
Dato : 16-02-05 19:38 |
| | |
Peter Loumann (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Peter Loumann |
Dato : 16-02-05 20:31 |
| | |
Thomas Pedersen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Pedersen |
Dato : 16-02-05 21:27 |
|
"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:42139311.5020801@niels-ebbesen.net...
>
> Thomas Pedersen wrote:
>
> > http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
>
>
> I al sin enkelhed er det et flot billede...
Takker for ordene.
MVH
Thomas
| |
Kirsten (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Kirsten |
Dato : 16-02-05 22:49 |
|
"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4213aca8$0$12764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> news:42139311.5020801@niels-ebbesen.net...
>>
>> Thomas Pedersen wrote:
>>
>> > http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
>>
>>
>> I al sin enkelhed er det et flot billede...
>
> Takker for ordene.
>
> MVH
> Thomas
Det er altså også RIGTIGT flot
mvh kirsten
| |
Jan Bøgh (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 16-02-05 20:20 |
| | |
Thomas Pedersen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Pedersen |
Dato : 16-02-05 21:25 |
| | |
Thomas Schreiber (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Schreiber |
Dato : 16-02-05 20:33 |
|
> Ja, hernede i det Sønderjyske er det jo ikke ligefrem fordi vi vælter i
> sne,
> så jeg har valgt at vise et billede fra den 29/12-2004, hvor vi havde mere
> sne hernede end vi har i øjeblikket, vejret var såmænd også bedre. Men
> ligegyldigt, billedet kan ses på følgende adresse:
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
>
> MVH
> Thomas
Skal være jeg snart skal udskifte semi med "intet"
Kanon billede!
--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se
www.google.com is your friend
| |
Thomas Pedersen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Pedersen |
Dato : 16-02-05 21:26 |
|
"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:42139ff2$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ja, hernede i det Sønderjyske er det jo ikke ligefrem fordi vi vælter i
> > sne,
> > så jeg har valgt at vise et billede fra den 29/12-2004, hvor vi havde
mere
> > sne hernede end vi har i øjeblikket, vejret var såmænd også bedre. Men
> > ligegyldigt, billedet kan ses på følgende adresse:
> >
> > http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
> >
> > MVH
> > Thomas
>
> Skal være jeg snart skal udskifte semi med "intet"
>
>
> Kanon billede!
Takker for ordene, Thomas. Jeg er skam stadig lykkelig amatør, hehe. Bliver
nok også ved med at være det Har lige smidt 2 ekstra på.
MVH
Thomas
| |
Per (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 17-02-05 01:00 |
|
"--------------Takker for ordene, Thomas. Jeg er skam stadig lykkelig
amatør, hehe. Bliver
> nok også ved med at være det Har lige smidt 2 ekstra på.
>
Ja tak, det er virkelig dejligt at se på - et flot motiv! Det er absolut
inspiration i jagten på gode motiver.
Per
| |
Ole (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 16-02-05 20:47 |
| | |
Thomas Pedersen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Pedersen |
Dato : 16-02-05 21:27 |
|
"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4213a329$0$33648$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Thomas Pedersen wrote:
>
> >
> > http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
> Herligt, selvom der er lidt blåstik .
Takker for ordene, Ole. Blåstikket er nok nok en kombination af to ting. Der
er givet lidt mere saturation, og så giver den store mængde tåge også en del
blåstik. Det ses også på det ekstrabillede jeg lige har smidt på.
MVH
Thomas
| |
Morten Wartou (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 16-02-05 23:10 |
|
Thomas Pedersen wrote:
> "Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:2dJQd.1094$J34.485@news.get2net.dk...
>> Hej
>> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret
>> vinterbilleder, nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I
>> ikke kan tåle? - motiverne er der i hobetal.
>
> Ja, hernede i det Sønderjyske er det jo ikke ligefrem fordi vi vælter
> i sne, så jeg har valgt at vise et billede fra den 29/12-2004, hvor
> vi havde mere sne hernede end vi har i øjeblikket, vejret var såmænd
> også bedre. Men ligegyldigt, billedet kan ses på følgende adresse:
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/vinter/vinter.htm
Det er sgu' godt, er det! Det ville også gøre sig glimrende i S/H, tror jeg.
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
--
"Kodak har _ALDRIG_ produceret Kodakchrome som 120 rullefilm," - Niels Riis
Ebbesen
| |
Michael Bothager (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Michael Bothager |
Dato : 16-02-05 20:35 |
|
Per wrote:
> Hej
> Det undrer mig en smule, at der ikke har været præsenteret vinterbilleder,
> nu hvor det for alvor er altuelt - er det kulden I ikke kan tåle? -
> motiverne er der i hobetal.
>
det er /tadaah/ ..... lensbabies ......
http://www.michaelbothager.dk/da/lensbabies/200502DA00391.html
lidt utraditionelt og samtidigt traditionelt vinterbillede, men
sk*d*sjovt at lege med
hvad syntes i?
det er ikke noget man skal bruge hele tiden, men er lidt utraditionelt
og samtidigt traditionelt vinterbillede, men sk*d*sjovt at lege med
--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager
http://www.michaelbothager.dk/
mibo [at] post6 [dot] tele [dot] dk
| |
Stefan Jacobsen (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 16-02-05 20:56 |
| | |
Morten Wartou (16-02-2005)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 16-02-05 23:12 |
| | |
Stefan Jacobsen (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 17-02-05 11:16 |
| | |
Per (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 17-02-05 01:05 |
| | |
Stefan Jacobsen (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 17-02-05 11:17 |
|
Per wrote:
> Hi Stefan
>
> Efter min mening knaldgode og sjove billeder både til fantasien og
> inspiration.
>
> Per
Tak, jeg er faktisk også selv godt tilfreds med dem, eneste problem var
strøm nok på kamera'et, jeg kunne være blevet ved i timevis!
Stef
| |
|
|