1 værelses lejl.
Fra : Carina

Dato : 16-02-05 17:57

hej..

jeg vil bare høre fra nogen af jer andre der måske har prøvet at have to
katte i en 1-værelses lejlighed. Hvad er jeres erfaringer med det?

har en lille mis på 12 uger ca. Overvejer at få en mere... men ved bare ikke
om det ikke er for meget.

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 16-02-05 18:15

> [...]
> om det ikke er for meget.
>
> Jeg boede for en del år siden på en et-værelses m fælles bad og køkken,med
to store schæfere og 7 katte,jeg gik hjemme,og kattene kunne også komme
ud,men de var der jo tit alle sammen på samme tid...
så alt kan lade sig gøre...

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 16-02-05 21:34

> to store schæfere og 7 katte,jeg gik hjemme,og kattene kunne også komme
> ud,men de var der jo tit alle sammen på samme tid...
> så alt kan lade sig gøre...

Hej.

Det var da godt nok helt vildt mange dyr på så lidt plads!! Hvordan kunne du
dog holde det ud? Jeg vil nok mene at det er lige lovlig mange dyr på så
lidt plads, både for ejerens og dyrernes skyld. Jeg ser ikke noget problem i
at man har 2 katte i en 1 værelses lejlighed men jeg synes heller ikke man
bør have mere.
Jeg bor pt. på 87 m2 og synes at 2 katte er fint her, kunne nok godt have 4
katte hvis det var men dyr sviner, fælder osv og jeg ville absolut ikke
kunne holde ud at have SÅ mange dyr i en 1 værelses.

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 09:10

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man har 2 katte i en 1 værelses lejlighed men jeg synes heller ikke man

Folks tolerancetærskel er jo vidt forskellig. Enes dyrene godt, og har
kattene masser af steder at være på i højden, ser jeg heller ikke noget
problem i at have mange katte og en hund samlet på lidt plads.

Hvad der er forkert for en selv, er ikke nødvendigvis også forkert for
andre.

Tina

Fra : Helle

Dato : 16-02-05 21:35

"Carina" <120104552650@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katte i en 1-værelses lejlighed. Hvad er jeres erfaringer med det?
>
> har en lille mis på 12 uger ca. Overvejer at få en mere... men ved bare

Hejsa.
Jeg ser det kun som en god ting hvis du anskaffer dig en kat mere så de kan
holde hinanden med selskab. 2 katte i en 1 værelses er vidst meget passende.

Mvh Helle som selv skal flytte i en 1 værelses...

Fra : Carina

Dato : 16-02-05 22:24

tak for jeres svar. Jeg tror nu også at je´g vil anskaffe mig en mere... og
dels fordi at min mis var lidt for ung da jeg fik den (10 uger) og de skal
jo være 12... og så er der jo alt det med kattesprog osv..

Men også fordi at så har jeg det heller ikke så dårligt med at efterlade
katten alene noget tid... så har den jo en legekammerat så kan de da
lege sammen mens jeg nu er i byen osv.

Men jeg frygter nu mest lugten af kat. Bruger ikke selv det der billige
kattegrus. Bruger sådan noget krystalklart noget som suger kattetissen til
sig.. og det skulle holde en måned.. Nogen som bruger det i en måned? Jeg
har kun brugt det i ca 2 uger. Synes at 1 mdr er lang tid at det samme
kattetis ligger der... kattegruset koster ca 60 kr ved en dyrehandler og i
føtex osv

Fra : Helle

Dato : 16-02-05 23:29

> [...]
> har kun brugt det i ca 2 uger. Synes at 1 mdr er lang tid at det samme
> kattetis ligger der... kattegruset koster ca 60 kr ved en dyrehandler og i

Hvis du vil undgå den der lugt så brug Extreme Classic - det holder super
længe og du skal bare fjerne klumper 1-2 gange om dagen så undgår du lugt.
Du skal også sørge for, hvis det er hankatte du har, at de er kastrerede, så
lugter deres tis ikke så kraftigt.
Extreme Classic kan du købe billigt hos www.zooplus.de - dem er jeg selv
meget glad for at handle hos.
Hvis du har gulvtæpper så støvsug evt. hver dag så du får kattehår væk. Så
tror jeg ikke du har noget problem med lugt af kat, men et ordentligt
kattegrus er alfa og omega!

Mvh Helle

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 17-02-05 08:31

> [...]

> Mvh Helle
>
> Ja,som jeg skrev så kunne kattene jo gå ud i guds fri natur,og der lugtede
ikke af kat hos mig,jeg rensede ud så snart de havde været på potten!!
Og så er der jo ikke noget som kan lugte!
Hundene luftede jeg 3-4 gange om dagen i en nærliggende
minipark+fodboldbane+jeg havde dem m ud til mine heste hver dag,som stod
2 km fra hvor jeg boede,så jo det kan godt lade sig gøre!!

Fra : Helle

Dato : 17-02-05 09:41

> [...]
> minipark+fodboldbane+jeg havde dem m ud til mine heste hver dag,som stod
> 2 km fra hvor jeg boede,så jo det kan godt lade sig gøre!!

Ja man er jo vidt forskellig og jeg synes bare det er imponerende at du
kunne holde det ud der er jeg nok lidt sart. Men som en skriver
tidligere i denne tråd, så er man jo vidt forskellig og højder er virkelig
vigtigt for kattene. Hvis det udelukkende var indekatte du havde ville jeg
dog nok have ment det var lige i overkanten, men igen: man er ret forskellig
og der er jeg nok lidt sart

Mvh Helle

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-02-05 11:20

> [...]
> katte i en 1-værelses lejlighed. Hvad er jeres erfaringer med det?
>
> har en lille mis på 12 uger ca. Overvejer at få en mere... men ved bare

Hej Carina.

Hvor stor er lejligheden?

Jeg har selv boet med 4 katte i en 1-værelses, men den var også på 49 m2 +
altan. Og der var ingen problemer - hverken med at enes eller med lugt

Men tænk i højden, når du vurderer pladsen. Et klatremiljø og hylder på
væggene er guld værd

Du kan evt. kigge på mit "Kat i lejlighed" skribleri her:
http://www.beydana.dk/lejlighed.asp

I øjeblikket bor jeg med 5 katte på 72 m2 og det lader sig gøre netop
v.hj.a. diverse klatremiljøer, hylder, huler og liggepladser Det giver
kattene meget mere plads at bevæge sig rundt på og en del flere
valgmuligheder end bare sofaen Du kan se flere billeder under "Fotos".

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Carina

Dato : 17-02-05 23:02

Min lejlighed er 40 m2 + at der er STOR altan, den bliver dog ikke brugt så
helt vildt meget her om vinteren... men misser er da derude dagligt og snuse
rundt... og lege osv.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 18-02-05 10:19

> [...]
> så helt vildt meget her om vinteren... men misser er da derude dagligt og

Jamen så ville jeg ikke være bekymret over at anskaffe en mis mere

--
Mange hilsner
Katrine