karaoke
Fra : ZippoZ

Dato : 24-05-01 13:34

Hej!
Er her nogn der ved hvordan man af en Audio CD kan "Grab'e"
Instrumental/vocal lydene ud af sangene?

P.F.T.

- ZippoZ

Fra : Andrew

Dato : 24-05-01 13:41

> Er her nogen der ved hvordan man af en Audio CD kan "Grab'e"
> Instrumental/vocal lydene ud af sangene?

Det kan man ikke!
På en audioCD er alle "tracks" kørt sammen til eet track. Man kan derfor
ikke tage f. eks. sangen eller bassen ud. Man kan købe specielle versioner
af numre hvor de forskellige ting er taget væk, men ellers er det ikke
muligt!

Dog har AnalogX lavet et program som hævder at det kan tage vocalen væk fra
Mp3´er, wav´er mm, men jeg tvivler meget på om det virker!

Mvh Anders

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-01 14:05

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Dog har AnalogX lavet et program som hævder at det kan tage vocalen væk
fra
> Mp3´er, wav´er mm, men jeg tvivler meget på om det virker!

Det skulle nok være muligt i en eller anden grad at sortere visse dele af
lyden fra vha. en eller anden form for filter. Det er vel næsten det, man
benytter sig af, når man sampler og ikke har de oprindelige optagelser til
rådighed.

Når det så er sagt tvivler jeg på, at det er helt let sådan lige at fjerne
sangen, men der skulle nok være nogle programmer til det. Prøv evt. at
forhøre dig i dk.teknik.lyd eller dk.kultur.musik.produktion

/Nikolaj

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-05-01 18:39

In article <Ca7P6.1692$Zs3.241728@news010.worldonline.dk>,
zippoz@worldonline.dk says...
> Hej!
> Er her nogn der ved hvordan man af en Audio CD kan "Grab'e"
> Instrumental/vocal lydene ud af sangene?

Jeg mindes engang at have set at man kunne købe såkaldte karaoke cd
afspillere, der efter hvad producenten hævdede kunne fjerne vokalen på
almindelige cd'er i realtime. Jeg tvilver på at det kunne lyde udpræget
godt.

Lars

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-05-01 19:24

In an article of 24 May 2001 Lars Bernau wrote:

> [...]
> afspillere, der efter hvad producenten hævdede kunne fjerne vokalen på
> almindelige cd'er i realtime. Jeg tvilver på at det kunne lyde udpræget

Karaoke lyder sjældent godt.

--
Uffe Holst

Fra : Andrew

Dato : 27-05-01 11:58

>Karaoke lyder sjældent godt.

Kun hvis det er fulde japanere, der synger!

--
Uffe Holst

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 28-05-01 16:39

Lars Bernau wrote:

> [...]
> afspillere, der efter hvad producenten hævdede kunne fjerne vokalen på
> almindelige cd'er i realtime. Jeg tvilver på at det kunne lyde udpræget

De virker faktisk nogenlunde godt - men kun på visse typer numre. Jo
mere traditionelt des bedre. Desuden bliver stort set alle guitarsoli
også sorteret fra, da de tit ligger i nogenlunde samme frekvensområde
som vokalen.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen