Opsætning af outlokk i netværk
Fra : Carl Henrik Pedersen

Dato : 16-02-05 17:21

Jeg har lige etableret netværk. Problemet er at min kæreste og min har samme
mail-konto hos tdc men forskellige mail adresser, og å vil vi gerne modtage
vores mail på hver vores pc. Som det er nu kommer alle mails på begge. Jeg
bruger Outlook XP 2002.

Fra : Kim

Dato : 16-02-05 20:01

Jeg mener der på TDC hjemmeside et eller andet sted er en beskrivelse
af hvordan man sætter det op.

/Kim

Fra : Anders Sørensen

Dato : 16-02-05 22:11

> [...]

>vores mail på hver vores pc. Som det er nu kommer alle mails på begge. Jeg

TDC er et fupfirma mht. mailkonti: Som du nævner kommer mailene på
samme konto, så du kan ikke adskille dem. Du henter på kontonummeret
og ikke på mailadressen. De 5 mailkonti er intet værd.
Skift udbyder, få en gmail på google, eller køb et domænenavn.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-02-05 22:28

Anders Sørensen wrote:

> TDC er et fupfirma mht. mailkonti: Som du nævner kommer mailene på
> samme konto, så du kan ikke adskille dem. Du henter på kontonummeret
> og ikke på mailadressen. De 5 mailkonti er intet værd.

Det var da noget mærkeligt noget at skrive. TDC har vel aldrig lovet dig
5 emailkonti, men 5 emailadresser ? Og selvfølgelig kan de da sorteres
til forskellige portprogrammer, bare baseret på mailadressen og ikke
efter kontonavn. Hvorfor mener du ikke de er noget værd ?

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 01:22

Benny Nissen wrote:

> [...]
> sorteres til forskellige portprogrammer, bare baseret på mailadressen
> og ikke efter kontonavn. Hvorfor mener du ikke de er noget værd ?

Det er da det værste skod der endnu er udbudt. Det er jo kun TDC brugere der
har de problemer.
--
Calle.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 17-02-05 11:12

On Wed, 16 Feb 2005 22:27:52 +0100, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

> [...]
>til forskellige portprogrammer, bare baseret på mailadressen og ikke
>efter kontonavn. Hvorfor mener du ikke de er noget værd ?

Hvis du modtager på kontoen, modtager du alt fra alle emailadresser.
Men der findes måske en måde at løse det på? Hvis hvert familiemedlem
har hver sin brugerkonto i Windows hvordan kan de så nøjes med at få
de mails som tilhører den emailadresse som er tilknyttet
brugerkontoen?

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 12:32

Anders Sørensen wrote:

> [...]
> har hver sin brugerkonto i Windows hvordan kan de så nøjes med at få
> de mails som tilhører den emailadresse som er tilknyttet

brug meddellelsesregler og sig at hvis til er"liste af de andre mail
adresser" hent ikke fra server
--
Calle.

Fra : Carl Henrik Pedersen

Dato : 17-02-05 14:15

Det er mig bekendt kun i Outlook ekspres man har den mulighed med ikke at
hente fra server, men der fungerer den tilgengæld også upåklageligt.
Problemet er at jeg bruger Outlook og der kan jeg ikke finde den regel med
at enten efterlade en kopi, eller hent ikke fra server.
Efter min menig er det ikke TDC der er problemet med Microsft Outlook (eller
måske er det bare mig)
Grunden til jeg bruger Outlook frem for Outlook ekspress er kalenderen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-02-05 08:07

On Thu, 17 Feb 2005 14:14:43 +0100, "Carl Henrik Pedersen"
> [...]

> Problemet er at jeg bruger Outlook og der kan jeg ikke finde den regel med
> at enten efterlade en kopi, eller hent ikke fra server.

Det har du misforstået. Outlook kan godt sættes op til at gøre sådan.
Se under Tools | Accounts eller spørg i en passende gruppe (der ikke
er dk.edb.netvaerk, når det handler om brug af Outlook).

-A