Hvad blokerer login?
Fra : J Christensen

Dato : 15-02-05 20:47

Jeg har fået lavet et login-system efter opskriften på Hjemmesideskolen, og
det virker fint.

Undtagen for en af dem, der har adgang - han kan ikke komme på! Koden er
rigtig nok - den virker på de maskiner, jeg har prøvet den på Han har
heller ikke cookies slået fra.

Hvad kan det så være, der stopper hans adgang til de beskyttede sider?

Mvh.
Janni Christensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-05 21:10

Den 15-02-05 20.47 skrev J Christensen følgende:
> [...]
>
> Undtagen for en af dem, der har adgang - han kan ikke komme på! Koden er
> rigtig nok - den virker på de maskiner, jeg har prøvet den på Han har

Du er sikker på, at han ikke skriver forkert?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-05 22:10

J Christensen wrote:
> Jeg har fået lavet et login-system efter opskriften på
> Hjemmesideskolen, og det virker fint.

Hvilken opskrift? Der er 2 forskellige.

> Undtagen for en af dem, der har adgang - han kan ikke komme på! Koden
> er rigtig nok - den virker på de maskiner, jeg har prøvet den på
> Han har heller ikke cookies slået fra.

Hvad får han af fejlmeldinger?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : J Christensen

Dato : 16-02-05 16:56

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Hvilken opskrift? Der er 2 forskellige.

php med flere brugere og database

> Hvad får han af fejlmeldinger?

Ingen fejlmelding; han bliver bare sendt over på login-fejlsiden (ligesom
ved fejltastning eller cookie-spærring....)

Brugeren hævder, han taster korrekt (og han bruger samme koder til en anden
folder, hvor jeg bare har brugt webhotellets indbyggede (htaccess)
adgangsbegrænsning. Men Hjemmesideskolen er jo pænere, eftersom den kan
tilpasses mit egen design, og desuden er den nemmere at administrere
adgangskoder til.

Desværre sidder min bruger i den anden ende af landet, så jeg kan ikke
"lige" prøve hans maskine af, og da det er første gang, jeg bruger login i
php, har jeg brug for at få hjælp til at afluse kunne problemet pr.
fjernbetjening.....

Mvh.
Janni Christensen

Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 16-02-05 17:14

Endre koden slik at query-en som henter brukeren fra mySQL blir skrevet til browseren før den
utføres. Be brukeren så logge seg inn, copy & paste query-en og sende den til deg. Denne kan du så
teste manuelt i phpMyAdmin eller lignende. Dersom denne fungerer er det ganske sikkert en
innstilling i hans nettleser som lager problemer.

Rasmus
Webprogrammerer
Webdatabaser til en pris du kan leve med --> http://www.rimestad.no/