Azero - ironsiteexec - MySQL - Kun én data~
Fra : Tine Müller

Dato : 15-02-05 17:05

Jeg skal bruge hjælp til at få ovenstående til at fungere med denne gratis
service http://www.phpmultiplenewsletters.com/ og tilrette filen config.php

Kan det passe at man kun har adgang til én database på ovenstående webhotel?

Er der nogen som har fået denne service til at fungere sammen med dette
webhotel?

/Tine

Fra : Søren Reinke

Dato : 15-02-05 17:24

Tine Müller wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som har fået denne service til at fungere sammen med dette

Skulle en database ikke være nok ? Du kan jo havde et utal af tabeller i
en database.

Jeg bruger selv xoops + phplist på samme database uden problemmer.

phplist er et program til udsendelse af newsletters også.

/Søren Reinke

Fra : Tine Müller

Dato : 17-02-05 12:23

"Søren Reinke" skrev

[...]

Tak for alle svar. Jeg er nu kommet lidt længere og siden kan nu ses her
http://www.tinemuller.dk/nyhedsbrev/. Jeg er langt fra færdig med at
tilrette dette script og kunne da godt tænke mig at høre, om der er nogen
her i gruppen som bruger dette, for at spørge om yderligere?

Jeg har før fået anbefalet "phplist" som skulle være endnu bedre, men det
skulle vistnok være ret svært at tilrette og virker ikke sammen med IIS
http://tincan.co.uk/?lid=952&cc=1 som bruges på mit webhotel hos Azero.

/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 18-02-05 14:03

"Tine Müller" skrev
> Tak for alle svar. Jeg er nu kommet lidt længere og siden kan nu ses her
> http://www.tinemuller.dk/nyhedsbrev/.

Jeg har nu brug for hjælp til sikkerhedsindstillinger som nævnes her
http://www.tinemuller.dk/nyhedsbrev/documents/Install.txt
7. Make sure you add the appropriate security to the config.php and admin
files.

Jeg ved der er noget som hedder .htaccess, men det er en windows server hos
Azero http://azero.dk/produkter/webhoteller/ironsiteexec/ som jeg har adgang
til og her kan man vistnok ikke bruge .htaccess. KUN for Unix servere
http://azero.dk/support/unix/htaccess/

Så hvad gør man så for sikkerheden til dette script?

/Tine

Fra : Dan Storm

Dato : 15-02-05 17:28

Det er meget normalt at webhotelsudbydere kun leverer en database til
hvert webhotel som standard. Det er desuden også meget normalt at du mod
et gebyr kan få oprettet en ekstra, hos langt de fleste udbydere, men
jeg kan ikke svare på azeros vegne.

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-05 17:30

Tine Müller wrote:
> [...]
> filen config.php
>
> Kan det passe at man kun har adgang til én database på ovenstående

Ja, det er korrekt. Men der er ikke noget til hinder for at du i denne
database kan oprette flere forskellige tabeller til forskellige formål.
Sådan gør jeg selv - hos Azero:

En tabel holder øje med, hvor mange brugere, der aktuelt ser en af mine
php-sider.
En anden tabel lagrer logindata til en password-funktion.

> Er der nogen som har fået denne service til at fungere sammen med
> dette webhotel?

Jeg kender ikke dette script, men jeg gætter på, at det er meningen at
modtagere af nyhedsbrevet skal registreres i databasen. Mon så ikke der
medfølger en kode til oprettelse af den nødvendige tabel via den phpMyAdmin,
som Azero har givet dig adgang til?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk