Nulstilling efter opdatering.
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 08:29

Jeg har en formular, hvorfra der bliver opdateret i en mysql database,
bl.a. ved brug af php.

Når en opdatering så er lykkedes fint, så er posten i databasen. Men
hvis jeg så trykker opdater eller F5, så bliver den samme post indsat
1 gang til.

Mvh. Leif

Fra : Peter

Dato : 15-02-05 08:36

On 2005-02-15 08:28:52 +0100, Leif <?> said:

> [...]
>
> Når en opdatering så er lykkedes fint, så er posten i databasen. Men
> hvis jeg så trykker opdater eller F5, så bliver den samme post indsat

Du poster igen når du refresher... sådan er browseren bare bygget...

Du kan efter din mySQL insert redirecte til den side du ellers ville
havne på, så kan den tåle en refresh... kig på header() på dk.php.net

/Peter

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 15-02-05 13:51

Hej

jeg plejer at bruge et lille trick til den sag

lav en side der hedder formsubmit.php

<?
include("dbcon.php")

mysql_query("insert data blah bla");

header("location: formsubmitsucces.php");

?>

På den måde ryger du videre til formsubmitsucces.php efter din sql er
opdateret. Og ved tryk på f5 eller refreash vil den ikke spørge om du har
lyst til at poste data igen men blev refreshe formsubmitsucces.php siden.

--
Tonny Jørgensen
Network administrator

Fra : Peter

Dato : 15-02-05 14:29

On 2005-02-15 13:51:17 +0100, "Tonny Jørgensen" <hest@jegergud.dk> said:
> [...]
> opdateret. Og ved tryk på f5 eller refreash vil den ikke spørge om du
> har lyst til at poste data igen men blev refreshe formsubmitsucces.php

Det var også hvad jeg ville frem til med min lidt korte post.... i
hvert fald i store træk... jeg poster dog altid til basename(__FILE__)
da det passer bedst til mit framework og så redirecter jeg til samme
side for at afslutte post'en

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 22:27