Memento
Fra : Martin Møller

Dato : 24-05-01 16:37

Jeg vil bare høre om der er nogen der har set Memento med Guy Pearce og
Carrie-Anne Moss og høre om den værd at se eller om den er dårlig???

Fra : Gergen

Dato : 24-05-01 17:01

Martin Møller <martin@martinmoller.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eW9P6.228$LZ5.3811@news.get2net.dk...
> Jeg vil bare høre om der er nogen der har set Memento med Guy Pearce og
> Carrie-Anne Moss og høre om den værd at se eller om den er dårlig???

Jeg ville give den 5 bogarthatte

Den er virkelig fed, til tider også lidt komisk pga. hovedpersonens
underlige situation. Manuskriptet er virkelig godt, og man skal sørge for at
følge godt med, da den bliver vist kronologisk bagvendt, hvor man ser
slutningen først.

--
Christian
-----

Fra : Lars Josephsen

Dato : 24-05-01 17:18

"Martin Møller" <martin@martinmoller.dk> writes:

> Jeg vil bare høre om der er nogen der har set Memento med Guy Pearce og
> Carrie-Anne Moss og høre om den værd at se eller om den er dårlig???

Den er rigtig god. Jeg skal ind og se den igen.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Max Rydahl Andersen

Dato : 24-05-01 17:28

"Martin Møller" <martin@martinmoller.dk> writes:

> Jeg vil bare høre om der er nogen der har set Memento med Guy Pearce og
> Carrie-Anne Moss og høre om den værd at se eller om den er dårlig???

Den er absolut seværdig.

Anderledes historie og fortællemåde i forhold til hvad Hollywood ellers plejer at præstere.
Den ryger uden problemer ind på min Top 25 liste...

--
Max R. Andersen (max@cs.auc.dk)

Fra : J.O.H.

Dato : 24-05-01 18:30

På imdb.com går den helt amok. - nu er den nummer 10 ud af alle film med en
score på 9.0 ud af 10.
....og så er den stadig på US-top 10 box-office listen - selvom den er fra
sidste år.

Så jo - den skulle være go nok.

JOH

http://us.imdb.com/Title?0209144

Fra : Brian Nielsen

Dato : 24-05-01 21:44

Ja, så forstår jeg ikke at den ikke er i generel biografdistribution
herhjemme... ØV!

Med venlig hilsen
Brian Nielsen

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-01 21:49

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message
> Ja, så forstår jeg ikke at den ikke er i generel biografdistribution
> herhjemme... ØV!

Den kommer faktisk også først til Århus i morgen. Jeg mener ellers at kunne
huske, at et af argumenterne for NF's monopol på biograferne var, at det
sikrede et bredere udvalg. Hvad ville vi gøre ud Øst for Paradis?

/Nikolaj

Fra : Christian Rønnow

Dato : 25-05-01 09:02

>Den kommer faktisk også først til Århus i morgen. Jeg mener ellers at kunne
>huske, at et af argumenterne for NF's monopol på biograferne var, at det
>sikrede et bredere udvalg. Hvad ville vi gøre ud Øst for Paradis?

Det er ikke biografernes skyld.

Siden jeg så filmen for lidt over et år siden, har jeg forsøgt at slå på
tromme for den, men når distributøren ikke selv tror på filmen, er der ikke
meget at gøre.

Med venlig hilsen
Christian Rønnow

Nordisk Film Biografer

Fra : John Hinge

Dato : 25-05-01 13:37

"Christian Rønnow" wrote:

> [...]
> tromme for den, men når distributøren ikke selv tror på filmen, er der ikke

Er det ikke lidt det samme der skete for Dobermann ?

Jeg så traileren for Dobermann et par gange da en eller anden fra
BIO havde fingrene i den (mens jeg selv arbejdede i EON) og alle vi
der så den var helt oppe at køre og mente at den film skulle bare
SÅ meget op og vises.. Men den måtte henslænge sig som udlejnings
release noget senere.

Lidt synd at distributørerne ikke i højere grad har tiltro til det
danske publikums bredde i smag.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 25-05-01 13:49

> [...]
> BIO havde fingrene i den (mens jeg selv arbejdede i EON) og alle vi
> der så den var helt oppe at køre og mente at den film skulle bare

Mener du virkelig det? Udover at den er fuldstændig visuelt overskruet synes
jeg nu ikke den var noget specielt...

Ole

Fra : John Hinge

Dato : 26-05-01 17:03

"Ole Mølgaard" wrote:

> Mener du virkelig det? Udover at den er fuldstændig visuelt overskruet synes
> jeg nu ikke den var noget specielt...

Tjaa, nu har jeg for eksempel først for nyligt set Pulp Fiction, så
jeg var ikke overfodret med den slags film, jeg synes bare traileren
antydede en sort, overgearet og ok ret fransk sort actionkomedie.
Lidt i stil med visse nyere danske film.

Da jeg så endelig noget senere så den på DVD må jeg indrømme at det
dog var en ret så finurlig film, jeg kan ihvertfald ret godt li den.
Jeg er ikke sikker på at Ole Michelsen ville ku li den, men pyt :)

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-05-01 13:53

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message
> [...]
> der så den var helt oppe at køre og mente at den film skulle bare
> SÅ meget op og vises.. Men den måtte henslænge sig som udlejnings

Jeg mener da, at den kørte i Øst for Paradis en overgang :)

/Nikolaj

Fra : Staalanden

Dato : 25-05-01 17:21

On Fri, 25 May 2001 14:52:47 +0200, "nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk>
wrote:

>"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message
>
>Jeg mener da, at den kørte i Øst for Paradis en overgang :)
>
>/Nikolaj

Gjorde den også - en genial film!

Fra : John Hinge

Dato : 26-05-01 17:01

nikolaj borg wrote:

> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message
> <noget om Dobermann>
> Jeg mener da, at den kørte i Øst for Paradis en overgang :)

Nu er ØFP jo også en ret genial ting for os Århus boere.

Desværre boede jeg i den tid i KbH, det jeg peb over i sin tid var
at den ikke kom op i en af NF's biografer.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-05-01 00:43

> Nu er ØFP jo også en ret genial ting for os Århus boere.
>
> Desværre boede jeg i den tid i KbH, det jeg peb over i sin tid var
> at den ikke kom op i en af NF's biografer.

Hmm, nu ville jeg også til enhver tid hellere se den i Empire. Se DET er sku
en biograf!

Tenz.

Fra : J.O.H.

Dato : 28-05-01 16:45

> Hmm, nu ville jeg også til enhver tid hellere se den i Empire. Se DET er
sku
> en biograf!
>
> Tenz.

Hørt! hørt! Empire er guld (Empire i Kbh), men forhallen sutter. Det er
ventesalen på en tarvelig togstation. ...men det er jo også lige meget.
Absolut den bedste biograf i København. Slut.

JOH

Fra : Deaster

Dato : 14-06-01 10:59

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse

> Nu er ØFP jo også en ret genial ting for os Århus boere.
>
> Desværre boede jeg i den tid i KbH, det jeg peb over i sin tid var
> at den ikke kom op i en af NF's biografer.

Den går desværre i Grand.

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er paranoid og bange kan
man godt have ret i, at der er nogen efter en.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-05-01 23:14

Lækkert! Det bliver mit første besøg i ØFP.

Fra : Staalanden

Dato : 26-05-01 12:51

>"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en meddelelse

Mangle mange store filmoplevelser!!
Jeg bruger ØFP meget mere end NF.

Fra : Martin Møller

Dato : 24-05-01 22:29

Jamen, så glæder jeg mig sq til at se den!!!
Tak for´ed.

Fra : Deaster

Dato : 14-06-01 10:59

"Max Rydahl Andersen" <max@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Den er absolut seværdig.
>
> Anderledes historie og fortællemåde i forhold til hvad Hollywood ellers
plejer at præstere.
> Den ryger uden problemer ind på min Top 25 liste...

Hmmm sjovt, det er nok den eneste film jeg nogensinde er faldet i søvn til,
snoooork

Fra : Gergen

Dato : 14-06-01 21:48

Deaster <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ga261$d1i$1@sunsite.dk...

> Hmmm sjovt, det er nok den eneste film jeg nogensinde er faldet i søvn
til,
> snoooork

Hva' snakker du om? Der sker da hele tiden noget, og det er da et af de
fedeste manuskripter i nyere tid.

--
Christian
-----
Bionic Flavour - www.bionicflavour.dk

Fra : izeqb

Dato : 26-08-01 00:26

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> til,
> >

> Hva' snakker du om? Der sker da hele tiden noget, og det er da et af de

Jeg må nok indrømme at jeg også stoppede den et par gange, og var lige ved
ikke at se den færdig. Hvor er jeg dog glad for at jeg tog mig sammen og så
den færdig.

Det er en af de bedste film jeg har set i langtid

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 14-06-01 23:24

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> indrømmede:

>Hmmm sjovt, det er nok den eneste film jeg nogensinde er faldet i søvn til,
>snoooork

Tjah, den effekt kan det åbenbart have på somme at man lige fra
starten ved hvordan det hele slutter. Men ellers synes jeg da at det
er imponerende modigt at sætte sig selv i bås med Jyllands-Postens
Johs. H. Christensen (jeg erindrer stadig at han i sin første
anmeldelse brokkede sig over en action-film og dens overdrevne
ramasjang).

Jeg fandt filmen helt fantastisk (omend historien vel ikke er så
fantastisk anderledes - det er mere eller mindre en whodunnit set fra
en ikke så lidt skæv vinkel) og er uden skygge af tøven rede til at
udnævne det til den bedste film jeg har set i år (ud af et felt på vel
omkring en halvtreds stykker).

      1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Stig Holmberg

Dato : 24-05-01 23:18

En værre skodfilm der skulle have blevet liggende på gulvet i klipperummet,
hvor de samlede den op fra...

Ville gerne fortælle hvorfor den er så dårlig men det har jeg desværre
glemt...

Mvh. Stig

Fra : Mads Pedersen

Dato : 25-05-01 06:59

"Martin Møller" <martin@martinmoller.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare høre om der er nogen der har set Memento med Guy Pearce og
> Carrie-Anne Moss og høre om den værd at se eller om den er dårlig???

Absolut værd at se, men hold "tungen lige i bukserne", for plottet kan være
lidt tricky at holde rede på.

Mvh Mads

Fra : Brian Nielsen

Dato : 27-05-01 11:01

Så den igår.
Imponerende film, men den den kræver sit af publikum.

Jeg kan godt forstå at den har fået så forskellige anmeldelser
(fire hatte i Bogart, to stjerner i Jyllandsposten).

/Brian