dato på billeder
Fra : Leonard

Dato : 14-02-05 13:36

Når jeg oploader et billede via en form:

<form enctype="multipart/form-data"
action="opload.php"
method="post">
<input type="hidden"
name="max_file_size"
value="2000000" /> Opload billede: <input name="userfile"
type="file"
size="15" /> <input type="submit"
value="Opload" />
</form>

så bliver datoen på filen ændret til i dag.

Kan jeg udlæse billedets originale dato, helst fra kameraets
indlejrede oplysninger ellers filens dato på den maskine den oploades
fra?

Hvordan?

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Morten Fangel

Dato : 14-02-05 14:24

Leonard wrote:
> Kan jeg udlæse billedets originale dato, helst fra kameraets
> indlejrede oplysninger ellers filens dato på den maskine den oploades
> fra?
>
> Hvordan?

Det kommer meget an på kameraret om det gemmer disse info i billedets
meta-data, men EXIF-funktionerne kan klarer tricket hvis kameraret
gemmer disse info...

Undersøg om din server har exif-funktionerne slået til, og leg så med
exif_read_data() funktionen..

http://php.net/exif_read_data

Fangel

Fra : Leonard

Dato : 14-02-05 16:05

Morten Fangel <mfa-GRRR-NO-SPAM@desi-dev.dk> wrote:

>EXIF-funktionerne kan klarer tricket hvis kameraret
>gemmer disse info...

Tak for det hint, desværre er der mange af mine billeder hvor det ikke
er gemt i, så jeg søger stadig en metode til at læse filens dato på
klienten ... men det er jo nok ikke PHP.

Fra : Kim Emax

Dato : 15-02-05 19:09

Leonard wrote:

> Tak for det hint, desværre er der mange af mine billeder hvor det ikke
> er gemt i, så jeg søger stadig en metode til at læse filens dato på
> klienten ... men det er jo nok ikke PHP.

altså du vil vide datoen på billedet på MIN PC, når jeg uploader det til
DIN hjemmeside? Det håber jeg ikke er muligt

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Leonard

Dato : 15-02-05 19:45

Kim Emax <newsgroups@emax.dk> wrote:

>altså du vil vide datoen på billedet på MIN PC, når jeg uploader det til
>DIN hjemmeside? Det håber jeg ikke er muligt

Du har helt ret i at det virker som spionage og det er sikkert heller
ikke muligt, men faktisk er det til noget intranet og det skal kun
virke for at hjælpe brugeren, der ellers manuelt skal indtaste denne
dato.