Jeg skal logge ind to gange før det bliver~
Fra : Sune

Dato : 14-02-05 10:27

Hejsa...
Jeg går og hygger mig lidt med at lave et lille cm-system til en forening,
så jeg på den måde kan lære mig selv lidt php samtidig.

Imidlertid har jeg det problem at når jeg skal logge ind, skal jeg skrive
det korrekte brugernavn og password 2 gange før det bliver registreret.

Følgende er fra den side hvor man logger ind:
<?php
session_start();
include("menuScript.htm");

if ($_SESSION['loginStatus'] != true){
echo "<p>";
include("php/login.php");
echo "</p>";
}
else {
include("membersOptions.php");
}
?>

I følgende script tjekker jeg login oplysninger

<?php
session_start();
include("dbConnect.php");

$url = "minurl";
$inputUser = strtolower($_GET['user']);
$inputPass = strtolower($_GET['password']);

if (empty($inputUser) or empty($inputPass)) {
echo "indtast brugernavn og password";
}
else {
openConnection();

$res = mysql_query("select user, pass from users where user = '$inputUser'
and pass = password('$inputPass')") or die(mysql_error());
closeConnection();

if ($row = mysql_fetch_array($res)) {
$_SESSION['loginStatus'] = true;
header("Location:".$url."menu.php?".SID);
}
else {
echo "Nixen Bixen";
}
}
?>

Problemet er som sagt at jeg skal logge ind to gange før det virker. Når jeg
logger ind første gang, bliver jeg godt nok sendt tilbage til den første
side igen, men det er som om $_SESSION['loginStatus'] ikke bliver
registreret i før jeg igen indtaster korrekte brugeroplysninger.
Jeg har trevlet nettet tyndt for at finde en forklaring, men det er altså
ikke lykkedes.
Håber i kan hjælpe.

Mvh
Sune

PS. kan ikke sende mails til mig ved hjælp af reply, det kan i istedet gøre
til (sunekj at gmail dot com), men det er selvfølgelig ønskeligt at svare
her i gruppen, så andre kan få glæde af det også

Fra : Sune

Dato : 14-02-05 11:27

Jeg har løst problemet.
Det var tilsyneladende et eller andet med at sessions og (header location:)
ikke går så godt i spænd. Nok en af de ting, som bare er som de er.

Sune