Tabeller - ryk indhold op
Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 16-02-05 15:28

Hej NG

Jeg har lidt problemer med nogle tabeller, som jeg håber i kan hjælpe
mig med. Jeg har en side, som er opbygget med tabeller. Siden har samme
ombygning som vist på siden:

www.student.dtu.dk/~s011564/test.html

Der hvor der står "sub test 1" og "sub test 3", skal der være menuer,
som jeg godt kunne tænke mig var i toppen af feltet(eller td'en), så
siden ville se ud som noget lignende:

---------------------------------
| test1 | test 2 | test 3 |
---------------------------------
| Test1 | Lorem ipsum i| test 3 |
| | non proident | |
| | Lorem ipsum i| |
| | non proident | |
---------------------------------

Giver det mening?

Mvh
/Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-05 15:35

Thomas Korsgaard skrev:

> Jeg har lidt problemer med nogle tabeller, som jeg håber i kan hjælpe
> mig med. Jeg har en side, som er opbygget med tabeller. Siden har samme
> ombygning som vist på siden:
>
> www.student.dtu.dk/~s011564/test.html

- men ovenstående er altså ikke din side?

> Der hvor der står "sub test 1" og "sub test 3", skal der være menuer,
> som jeg godt kunne tænke mig var i toppen af feltet(eller td'en),

Kig på egenskaben vertical-align i css:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/visudet.html#propdef-vertical-align>

NB: Hvis du vil bruge strukturen fra ovennævnte side, så husk lige at få
koden valideret inden du bruger den. Table-elementet skal fx altid
lukkes.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor:

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 16-02-05 22:48

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> - men ovenstående er altså ikke din side?

Nej, siden er for et produkt, som ikke er kommet på markedet endnu, så
derfor denne lille test side.

> Kig på egenskaben vertical-align i css:
> <http://www.w3.org/TR/CSS21/visudet.html#propdef-vertical-align>

Det hjalp. Tak. Jeg havde rodet lidt med vertical-align, men prøvet at
sætte den i en TD#menu{ ... } i stedet for. Er der nogen måde at gøre
sætte det denne i stedet for?

> NB: Hvis du vil bruge strukturen fra ovennævnte side, så husk lige at få
> koden valideret inden du bruger den. Table-elementet skal fx altid
> lukkes.

Ved det godt. Det var en smutter for jeg gad ikke lige validere min test
side

Ellers tak for hjælpen.

/Thomas

Fra : Timo Jattu