Skærme
Fijala 3554
Længde på DVI?
Fra : Nicolai

Dato : 14-02-05 22:06

Har til min skræk opdaget at jeg ikke kan smide sølle 3m forlænger på min nye
skærm uden elendigt billede.

Jeg valgte en Samsung 913N pga. de 8ms, man langsommere kan også gøre det
hvis man stadig kan spille et enkelt spil eller 2.

Er en skærm med DVI løsningen? Kan den klare en forlænger?

Gode forslag til skærme med ovenstående krav?
(TFT, hurtig nok til spil samt DVI hvis det kan klare en 3m forlængelse?)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!
Netop nu er der 20% rabat på en Suite 50!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-02-05 22:35

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> writes:

> [...]
>
> Gode forslag til skærme med ovenstående krav?
> (TFT, hurtig nok til spil samt DVI hvis det kan klare en 3m forlængelse?)

Ifølge DVI standarden, skal man kunne trække et DVI signal 10-15m
(bruges til de nye projektorer). Men kablerne er vistnok ikke helt
gratis

Kai

Fra : Nicolai

Dato : 14-02-05 23:00

> Ifølge DVI standarden, skal man kunne trække et DVI signal 10-15m
> (bruges til de nye projektorer). Men kablerne er vistnok ikke helt
> gratis

Tak for info :)

Fra : Blaster

Dato : 15-02-05 14:29

Jeg har så hørt at DVI-standarden siger 5 meter. Men det kan vel
undersøges...

Mvh

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-02-05 22:11

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> writes:

> [...]
> det

> forlængelse?)

> Jeg har så hørt at DVI-standarden siger 5 meter. Men det kan vel

Hmmm, jeg checkede lige DVI standarden, og der står ingenting om kabel
længde. Selvfølgelig, burde jeg sige, for det er kun et designmål og
ikke et målbart krav som skew jitter og waveform templates.

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 23:04

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge DVI standarden, skal man kunne trække et DVI signal 10-15m
> (bruges til de nye projektorer). Men kablerne er vistnok ikke helt
> gratis

Jeg ofrede *AUCH* 900 kr. på et 10 meters DVI kabel til min projektor og det
virkede ikke med højere opløsning end 800x600.
Da jeg gerne ville køre 1280x720 (projektorens opløsning) ledte jeg længe
efter kabler.
Det bedste bud er Supra der skulle være kommet med et kabel her i januar.
(ved ikke om det er kommet, bruger nu VGA)

Standarden er 5 meter, men nogen har succes med længere kabler, andre (som
undertegnede) fiasko...
Det er et ofte diskuteret problem i dk.teknik.tv+video
Jeg prøvede at få både forhandleren og Panasonic Danmark til at finde et
kabel til mig
da de begge ved købet havde sagt god for setup'et.
Men deres bedste tilbud var at lade handlen gå tilbage selv om jeg havde
haft projektoren i 2 måneder inden de gav op.

Alt under 5 meter skal kunne lade sig gøre uanset opløsning.
over 5 meter er det dit stjernetegn og lignende der afgør sagen *S*

Grafikkortets signalkvalitet er dog mit bedste bud på hvorfor nogen kan og
andre ikke.
(læste engang en artikel hos dr.Tom)

Rune

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-02-05 20:15

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis AT adslhome DOT dk> writes:

> [...]
> (ved ikke om det er kommet, bruger nu VGA)
>
> Standarden er 5 meter, men nogen har succes med længere kabler, andre (som

Kan du finde en URL på de 5 meter? - jeg har bladret i DVI standarden
uden at finde et ord om max længde.

Kai