Første opladning af Nokia 6230
Fra : kse

Dato : 15-02-05 12:50

Hejsa

Hvor længe skal batteriet oplades første gang? Hvad anbefales?
Jeg har hørt 24 timer men passer det?

Mvh.

Kenneth

Fra : MOS

Dato : 15-02-05 14:10

Det har jeg også hørt noget, men har også hørt omkring 16 timer.

/MOS

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-05 15:58

Hej

Opladningen stopper vel automatisk når batterimåleren på telefonen viser
fuldt.
Så skulle det jo ikke være nødvendigt at have lader på længere..

Er det ikke et levn fra fortiden med de 24 timers opladning?

MvH
Mikael

Fra : MOS

Dato : 15-02-05 16:26

Det tror jeg ikke.

Jeg har altid fået at vide at en ny telefon altid skal lades op 16-24 timer
første gang.
Det forlænger batteriets levetid betydeligt.

/MOS

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-02-05 16:50

Hej

I brugsanvisningen til SE T630 står der man skal vente 4 timer eller til at
batterimåleren viser fuldt opladet. Det eneste de anbefaler er at batteriet
er fuldt opladet første gang man bruger den.

Jeg tror ikke det betyder noget på de nye batterier.

MvH
Mikael