Gammeldags joysticks
Fra : Sune Salminen

Dato : 14-02-05 23:24

Nogen spurgte om gamle joysticks for ikke så længe siden.

Her er en reproduktion af det klassiske Competition Pro 5000 med 4
knapper og USB tilslutning.
http://www.afterhours.co.uk/speedlink-competition-p-420.html

Ikke mit yndlingsjoystick, men det går an!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 15-02-05 17:11

"Sune Salminen"
> [...]
> knapper og USB tilslutning.
> http://www.afterhours.co.uk/speedlink-competition-p-420.html
>
> Ikke mit yndlingsjoystick, men det går an!

Jeg har et Python (til pc), som jeg gerne giver væk... (Kan afhentes i
Holstebro). Det er rigtig gammelt, men aldrig blevet brugt.

Mvh.
Lars

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-02-05 20:51

Lars Lauridsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har et Python (til pc), som jeg gerne giver væk... (Kan afhentes i
> Holstebro). Det er rigtig gammelt, men aldrig blevet brugt.

Analogt eller digitalt?

-Sune

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 16-02-05 17:56

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Analogt eller digitalt?

Hmmm... Aner det ikke.

Mvh.
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-02-05 07:57

Lars Lauridsen wrote:

> Hmmm... Aner det ikke.

Det er ellers nemt at finde ud af...

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-02-05 09:00

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er ellers nemt at finde ud af...

Ikke hvis man ikke ved hvad der er hvad.

Men med det fantastiske internet ved hånden kunne man nok hurtigt finde
ud af det.

-Sune

Fra : Morten

Dato : 15-02-05 22:42

> Nogen spurgte om gamle joysticks for ikke så længe siden.

Jep, det var vist mig :)

> Her er en reproduktion af det klassiske Competition Pro 5000 med 4 knapper
> og USB tilslutning.
> http://www.afterhours.co.uk/speedlink-competition-p-420.html

Har set dem flere steder på tyske sider, men oftest har de været udsolgt, de
er revet væk.

> Ikke mit yndlingsjoystick, men det går an!

Det er da kanont! Det er 100% det jeg leder efter og endda meget billigere
end arcade joystikkene. Jeg havde en klon (af udemærket kvalitet) dengang
til 64'eren - The Arcade kom ind som nr. 2 over mine yndlingsjoystik.

Og de er billige, så jeg køber nok en 3-4 stykker. To til PC'en og en eller
to bygges om, så de kan bruges på den rigtige 64'er jeg har anskaffet mig :)
"Originale" gode joystiks i god stand og er nemlig svære at skaffe (for er
de gode så er de oftest brugt meget = slidte). Hvis disse nye replicaer
ellers holder kvaliteten fra dengang nogenlunde, vil de være oplagte at
bygge om - og 64'erens joystik kan vist knapt være mere simpelt! :)

http://margo.student.utwente.nl/stefan/hwb/co_ControlPortC64.html

Inden jeg søgte efter ovenstående anede jeg ikke man kunne få paddles til
64'eren. Jeg tror jeg laver mine egne, det er jo blot en tur til Brinck :)
Arkanoid ser nemlig ud til at understøtte paddles ligesom Breakout på
Atarien. Arkanoid understøtter også mus, det var jo vildt hightech i '85.
Jeg havde vist ikke engang hørt om en mus på det tidspunkt, men Arkanoid
spillede jeg også en del.

Autofire klares nemt med en 4069 (har ikke dobbelttjekket) en keramisk
kondensator og en enkelt modstand, det er blot at kopiere kredsløbet fra et
skodnoname jeg har :) Andre autofires kan laves med transistorer el. en
555'er, men de tre komponenter er vist det simpleste jeg endnu har set og en
4069'er koster jo ikke mange basører.
Evt. kan nogle af knapperne kobles til at køre almindeligt og andre med
autofire, med mindre der sidder en omskifter der nemt kan bruges til
formålet.

Mvh
Morten

Btw. Inden for den næste uge (nok nærmere senest i weekenden) vil jeg
annoncere nogle spil cartridges til 64'eren til bytte i
news:dk.marked.privat.spil.computer - får nemlig snart nogle dubletter, så
Stay Alert!