Endnu en bedragerisk borgerlig politiker
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-02-05 13:32

DR 1 S122 ons 16 feb 10:56:53
DR NYHEDER INDLAND 08:02

EU-PARLAMENTARIKER FIK FOR MANGE PENGE
Det danske medlem af EU-parlamentet for
Venstre Niels Busk, skal betale 36.000
kr., som han har modtaget i
miljøbidrag tilbage. Samtidig mister
han sit årlige tilskud på 17.000 kr.

Niels Busk er også selvstændig landmand
med to gårde. Og kravet om tilbage-
betaling kommer efter det ved flere
kontrolbesøg er konstateret, at Niels
Busk ikke opfylder de betingelser, der
er for tilskud for miljøvenlig
jordbrugsdrift, oplyser DR Nordjylland.

Niels Busk accepterer afgørelsen. Det
er ikke første gang, der er problemer
med hans gårde. Sidste år havde han
problemer med at overholde reglerne om
dyrkningsfrie bræmmer på en mark.

-----------------------

Hvad er det der går galt med borgerliges tillidsfolk? Er det deres glade
dansen rundt om guldkalven, som igen og igen får dem til at se bort fra
al anstændighed, når bare de kan score lidt penge - også selvom det
koster dem deres anseelse?

Er der efterhånden nogen, der med ærligt hjerte kan påstå, at borgerlige
næringsdrivende er mindre gridske end deres sidestykke i
Socialdemokratiet - pamperne?

Kommer lige til at tænke på en godbid fra valgkampen.

Bent Bent mere Bent og Bendtsen valgflæsker at straffe forældre fra en
hvis gruppe for deres børns forbrydelser eller manglende møden op i
skole.

Så var der en - var det fra Liste Ø? - som spurgte, hvorfor det forslag
ikke også skulle gælde f.eks. ministre og deres børn.

Jeg kan for min død ikke erindre hvad den narkodømte og
langtidsindsattes far svarede. Er du nogen andre, som kan?

Fra : Lyrik

Dato : 16-02-05 13:40

Henrik Svendsen wrote:
> DR 1 S122 ons 16 feb 10:56:53
> [...]
++++++++++++++++++++++++++++++
Venstre har en sygdom i sjælen. Det er egoismen og kærligheden til penge.
Den kærlighed skyder de sig selv mange kugler for panden med!
Liberalisme=egoisme=antikristendom=sygdommen i sjælen.

Hilsen
Jens

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-02-05 18:28

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]

> Er der efterhånden nogen, der med ærligt hjerte kan påstå, at borgerlige
> næringsdrivende er mindre gridske end deres sidestykke i

Der er jo ikke mange mennesker der kan stå imod, hvis det bare er at række
hånden ud, så vælter EU-tilskuddene ned fra himlen. Hvor mange kunne få sig
til at sige nej til den halvlovlige svindel med rejsepenge, to procent af
vogterne?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-02-05 19:48

Knud Larsen wrote:

> [...]
> række hånden ud, så vælter EU-tilskuddene ned fra himlen. Hvor mange
> kunne få sig til at sige nej til den halvlovlige svindel med

Jeg håber, det er mange flere.

Har jeg forstået dig ret, når jeg antager, du finder Niels Busks omgang
med tilskudsordningerne undskyldelig - fordi det efter din mening er for
svært for mennesker at undlade bedragerisk omgang med andres penge, hvis
det virker nemt at rage dem til sig? Altså noget med at folk, der ikke
låser deres cykler selv er ude om, at de bliver stjålet - tyveri er bare
en slags naturlig reaktion på at det kan lade sig gøre at stjæle, og
ansvaret ligger mere hos cykelejeren end hos tyven?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-02-05 20:29

> Jeg håber, det er mange flere.

Hvor mange var det, tre procent?

> [...]
> en slags naturlig reaktion på at det kan lade sig gøre at stjæle, og
> ansvaret ligger mere hos cykelejeren end hos tyven?

Hvis EU kommer til dig med en ny cykel, og siger hvis du siger din gamle har
kørt 500 km, så får du den, så... Hvis det skal være en cykelanalogi.

Eller hvis man som i EU gør det så nemt som at klø sig i nakken af få
tilskud til ditten og datten, så vil mange mennesker ikke kunne stå imod. Og
som bekendt ville man ikke engang undersøge svindel i egne rækker inden for
EU, man fyrede manden som fortalte om svindel i regnskabsafdelingen. EU får
korrumperet tusinder af mennesker i de næste år, man er klar med fiduserne i
østlandene, det er simpelthen for let, og mennesker er for lette at lokke.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-02-05 23:25

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvor mange var det, tre procent?

Aner det ikke. Jeg er godt nok klar til at mistro de der EU-pampere hvad
som helst, hvad angår grådighed; men kun to eller tre procent ærlige er
mere forfærdeligt end selv, jeg forestiller mig.

> Hvis EU kommer til dig med en ny cykel, og siger hvis du siger din
> gamle har kørt 500 km, så får du den, så... Hvis det skal være en
> cykelanalogi.

Og jeg samtidig ved, det er en ulovlighed, de opfordrer mig til - så vil
jeg prøve alt for at få svinene knaldet. Det ville - kan du nok
forestille dig - være en langt større fornøjelse end at få en cykel
hælet til sig.

> [...]
> næste år, man er klar med fiduserne i østlandene, det er simpelthen
> for let, og mennesker er for lette at lokke.

Du har mange udmærkede pointer; men det undskylder altså ikke en
folkevalgt der bedragerisk rager til sig af skatteydernes penge.

Og frem for alt, så viser eksemplerne med de borgerlige politikere (og
det var mit egentlige formål med tråden), at de ikke er et hak bedre end
de socialdemokrater og fagforeningspampere, der snyder og bedrager med
medlemmernes midler.

Det viser også, at man ikke kan stole på politikere. Borgerlige eller
socialdemokrater. Et demokratisk samfund er nødt til at have strenge
kontrolorganer med de folkevalgte.

Man er også nødt til ikke at undskylde deres bedrageri med noget som
helst. For de giver lovene - og hvis de ikke selv vil overholde dem, så
er der mangen en menigmand, der heller ikke gider.

Så er mand nærmest til grin, hvis man overholder lovene, når man med
bedragei kan berige sig på andres bekostning. Et gennemkorrupt samfund
bliver resultatet.