Henriette Kjær
Fra : Mette

Dato : 16-02-05 07:02

Gad vide hvor mange der er så ubegavede at de sluger hendes mands
forklaring om at han blot har glemt at betale. Hvorfår får vi ikke
hele historien ? Har hendes mand mon bevidst forsøgt bedrageri overfor
butikken ved at købe med gummicheck i hans firmas navn, som han vidste
ville gå konkurs ?

Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have
sådan en ulækker mand

Fra : Jensen

Dato : 16-02-05 07:23

"Mette" <mettemus1973@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Jeg tror ikke der er nogle det tror på det, jeg tror ikke det gik for ret
mange at komme i retten som dårlige betaler og så ikke betale afdrag, men
der er jo forskel på folk.Alle andre havde haft kongens foged på besøg for
lang tid siden , hvis det var os, borgerlige politikere kan meget vi andre
ikke kan.
Er det ikke strafbart at udskrive gummicheck

Dames sex liv interessere mig ikke.

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 08:42

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> Er det ikke strafbart at udskrive gummicheck
>
> Dames sex liv interessere mig ikke.

Al medie-interesse for en politikers privatliv er utilgivelig gåen efter
mand-ej-bold

Eneste betydningsfulde træk ved HH er om hun formulerer sig godt i
lovtekster og den slags.

At TV spilder blot eet sekund på ord fra ægtemanden om at han står for den
"anstrengte økonomi" er eksempel på at vore medier er værre end Goebbels
propagandaministerium.
At blande moral og politik sammen er tegn på at århundreders kulturdebat er
gået hen over hovedet på på de lærde - Giv Gud hvad Guds er og Kejseren hvad
kejserens er, er basis for luthersk evangelisk livssyn og eksistentialismens
moral-relativisme.
Kun ondskabsfulde forvirrings-medier vælger bevidst at blande politik,
moral, tro og videnskabelig sandhed sammen i een gryde og røre rundt så alt
unddrager sig saglig debat. Man må holde begreberne klare, som oldgrækerne-
oldromerne og oplysningstiden viste.

Øje for øje og kun-kaste-sten-når-ikke-bo- i-glashus er SÅ FLADPANDET

Selv Homer Simpson evner at hæve sig over "the blame game".

Fra : Peter Westh

Dato : 16-02-05 19:50

> [...]
hvad
> kejserens er, er basis for luthersk evangelisk livssyn og

Jeg har sådan set stor sympati for det synspunkt - men ud fra samme
betragtning ville man heller aldrig oprette et Ministerium for Familie- og
Forbrugeranliggende. Så synspunktet er nok hjemløst i Dagens Danmark.

/P

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 22:06

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote in message
> [...]
> betragtning ville man heller aldrig oprette et Ministerium for Familie- og
> Forbrugeranliggende. Så synspunktet er nok hjemløst i Dagens Danmark.

Journalister elsker moraliseren og skurk-helt forenklinger - Hollywoodfilm
er om had og hævn
Derfor behøves ikke en V-angiver til denne sag

Noget andet er at 8 ministerier er det ideelle antal - familieforbrug er
pjat, uanset denne bagatelsynd der er om en ægtefælles privatforbrug altså
helt uden politisk relevans

Mit anti-moralilseren synspunkt er væsentligt og generelt. Selv hvis
Glistrups skattedom havde været en retfærdig dom, burde ophævelse af
immunitet som folketingsmand ikke være foretaget af et folketingsflertal -
den værste pyroman kan være en god brandmand, for han kender fiduserne
(sagde Himmler vedr udpegning af brandpersonel i kz-lejre)
Ville du være utryg ved en massemorder som justitsminister? Hvorfor
egentlig?

Kender hun spillereglerne? Nej det er nyskabte journalistiske tosse-regler.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 22:32

> Journalister elsker moraliseren og skurk-helt forenklinger - Hollywoodfilm
> er om had og hævn
snip
> Mit anti-moralilseren synspunkt er væsentligt og generelt.

Two wrongs does not make one right

Radikale havde ret i at sige Hvad kan det nytte
vedr Københavns Befæstning - det mente faktisk også den kloge Estrup, men
pop tvang ham til pøblens krigeriskhed

Erstat Cirkus Mili med telefonsvarer - ansæt generaler som grænsegendarmer
hvor ulovlig indvandring sker

Henriette er dog intet savn. Kun Camre, Søren EspersenKrarup og Langballe
(og et par andre DFer) er rigtig gode i nuværende folketing.

Regler for reglernes skyld - stop det - at svenskerne bruger 1 mia på
fiskerikontrol men kun fisker for ½ mia er typisk

Politi har ret i at kælkning sker på eget ansvar - folk må ansætte privat
vagtværn hvis de vil have styr på børnenes huidafskrabninger

Staten skal kun beskytte mod vold, tyveri, bedrag samt administrere lidt
fælles forsikring vedr social-sundhed(-undervisning)

Selv Henriette-gemalens afbetalingskøb sku fogedretten have afvist at røre
ved. Surt show hvis du er narkopusher undskyld møbelpusher og vil lokke folk
til køb uden betaling up front og møbelsælgeren ikke gennemskuer at nogen er
dårlig betaler. Det kan aldrig rage mine skattepenge.Det samme med doping og
copyright SPAR SPAR SPAR - pengene har det bedst i borgernes lommer..

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 18-02-05 13:27

> [...]
>(sagde Himmler vedr udpegning af brandpersonel i kz-lejre)
>Ville du være utryg ved en massemorder som justitsminister? Hvorfor

Ja det ville jeg, fordi det i høj grad tyder på en karakterfejl der
gør at manden ikke evner at håndtere pres.

Jeg ville heller ikke sætte en bankrøver til at passe på min bank
eller ansætte en hacker til at sikre mine IT systemer.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-05 15:18

"Jakob Holm Hansen" <carnivore[snabel@]quake[punktum].dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ville heller ikke sætte en bankrøver til at passe på min bank
> eller ansætte en hacker til at sikre mine IT systemer.

Man skal ikke give nøgler / trækningsret til psykopat

Men ministre udskriver ikke blankochek

Hun er skuespiller(som alle toppolitikere)

og kontrolleret så hun er ikke risikoperson -

- uanset at handes mand er overforbrugende hvilket aldrig ramte skatteyderne

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 18-02-05 15:32

On Fri, 18 Feb 2005 15:18:28 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>
> og kontrolleret så hun er ikke risikoperson -
>
>- uanset at handes mand er overforbrugende hvilket aldrig ramte skatteyderne

Nu ville jeg nu nok ikke være så bekymret for at en massemorder fik en
blankocheck, men snarere (som også tidligere nævnt) vedkommendes evne
til at håndtere pressede situationer (som jævnligt forekommer, uagtet
af skuespilleri)

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-05 16:31

> [...]
> blankocheck, men snarere (som også tidligere nævnt) vedkommendes evne
> til at håndtere pressede situationer (som jævnligt forekommer, uagtet

Ministre har altid god tid og udsættes ikke for spidsbetalsninger

Kun vedr skuespilleri hvor fejl falder tilbage på partiet og aldrig generer
vælgerne

Så det er pjat at interessere sig for privat gæld vedr en minister - og at
hun er overforbrugsminister er og blir en dum joke

Justitsministre er ikke bevæbnede så de må godt have sonet for massemord

Det hører hjemme i enevældens tid at ledere er udpeget af gud og halvguder
og rollemodeller

Modeller for ungdommen fås blandt sportsstjerner , håndboldcoaches,
filmskuespillere, standupkomedianter mm - ikke Brian Mikkelsen og Bertel
Haarder typer omend nogle piger gerne ville have barm som Lene Espersen.
Skal hun fyres hvis den er af silikone?

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 22-02-05 13:42

>Ministre har altid god tid og udsættes ikke for spidsbetalsninger

Dokumentation tak.
Jeg vil vove at påstå (uagtet af arbejdspres), så lægger diverse
medier rigeligt med pres på ministre. (Henriette Kjær er et udmærket
eksempel.

> [...]
>
>Så det er pjat at interessere sig for privat gæld vedr en minister - og at
>hun er overforbrugsminister er og blir en dum joke

Jeg interesserer mig ikke for hendes rivate gæld.

>Justitsministre er ikke bevæbnede så de må godt have sonet for massemord

Ja, det må de da, men det ændrer jo ikke ved bekymringen omkring det.

>Det hører hjemme i enevældens tid at ledere er udpeget af gud og halvguder
>og rollemodeller

Hvilken gud tilbeder du der har udpeget ledere?
Og hvem har nogensinde nævnt det med et ord? (andre end dig)

> [...]
>filmskuespillere, standupkomedianter mm - ikke Brian Mikkelsen og Bertel
>Haarder typer omend nogle piger gerne ville have barm som Lene Espersen.

Nej da, synes du da det?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-05 14:02

> Dokumentation tak.
> Jeg vil vove at påstå (uagtet af arbejdspres), så lægger diverse
> medier rigeligt med pres på ministre. (Henriette Kjær er et udmærket
> eksempel.

Alle tørster efter 15 minutters berømmelse. Og igen og igen.Har man fået det
snese af gange så er man endnu mere sulten på igen at vise sit værd i
medierne.
Forleden ringede en radio-journalist og interviewede mig i over en time til
DR P1. Jeg var ret høj af mine svar, og ret sur over at de vistnok ikke
bringer det, formodentlig fordi jeg på et spørgsmål om holocaust antydede at
6 mio tallet nok er lidt overdrevet.
Ministre har et intenst og spændende liv, ja men det der giver håb om
genansættelse er medieoptræden og alle ville gerne interviewes dobbelt så
ofte - hvis ikke de lige er grebet med hånd i kagekrukke som Henriette.
Udtalelser til TV og aviser kan de ikke overlade til departementschefen -
alt det andet de selvfølgelig har travlt med kan de uddelegere.

> Ja, det må de da, men det ændrer jo ikke ved bekymringen omkring det.

Hvad er du bekymret for vedr Henriette, der ikke i ministeriet har sin gemal
som revisor?

> Hvilken gud tilbeder du der har udpeget ledere?
> Og hvem har nogensinde nævnt det med et ord? (andre end dig)

Allerede i vikingetiden taltes om "et kongeord" dvs at den ærværdige ledere
måtte aldrig gribes i at lyve.
Alle religioner ønsker nul løgn, nul tyveri, nul mord og ledere der er gode
rollemodeller. Men det er pjat.

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 22-02-05 14:22

On Tue, 22 Feb 2005 14:02:20 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>Udtalelser til TV og aviser kan de ikke overlade til departementschefen -
>alt det andet de selvfølgelig har travlt med kan de uddelegere.

Ok, det tager jeg som om du ikke har nogen dokumentation for de
oceaner af fritid du tilsyneladende mener ministre har...

Og jeg mener heller ikke du har modbevist min påstand om at ministre
(og andre offentlige personer) er udsat for pres fra diverse medier.

>Hvad er du bekymret for vedr Henriette, der ikke i ministeriet har sin gemal
>som revisor?

Jeg er ikke bekymret for noget somhelst vedr. Henriette (jo måske lidt
bekymret for hende som person), og jeg har heller ikke ytret noget
sådant i debatten.

Som jeg sagde, så ville jeg være bekymret for en massemorder som
minister af grunde jeg tidligere har belyst.

> [...]
>måtte aldrig gribes i at lyve.
>Alle religioner ønsker nul løgn, nul tyveri, nul mord og ledere der er gode

Igen, hvor kommer dette fra?
Du finder jo selv på både spørgsmål og svar.
Jeg har på intet tidspunkt krævet at ledere skal være perfekte.

Fra : Rune

Dato : 18-02-05 15:22

> Jeg ville heller ikke sætte en bankrøver til at passe på min bank
> eller ansætte en hacker til at sikre mine IT systemer.

Ved ikke med bankrøvere, men faktisk er der en del forhenværende hackere der
har fået en god karriere og astronomisk løn inden for netop sikring af IT
systemer. De burde jo også vide hvor skoen klemmer.

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 18-02-05 15:29

On Fri, 18 Feb 2005 15:21:33 +0100, "Rune" <rune@spam.spam> wrote:

>Ved ikke med bankrøvere, men faktisk er der en del forhenværende hackere der
>har fået en god karriere og astronomisk løn inden for netop sikring af IT
>systemer. De burde jo også vide hvor skoen klemmer.

Jeg er udmærket klar over det, jeg arbejder selv inden for området.
Det er dybt uprofessionelt og disse firmaer bliver også mere eller
mindre latterliggjort i branchen.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-05 16:50

> Jeg er udmærket klar over det, jeg arbejder selv inden for området.
> Det er dybt uprofessionelt og disse firmaer bliver også mere eller
> mindre latterliggjort i branchen.

At ansætte en pædofil-dømt som pædagog er nok risikabelt - men har man en
gang fået straf for noget økonomisk , se er man _i søgelyset_ og vil næppe
turde gentage, hvad giver langt større straf anden gang.

Historien med at visse pyromaner er gode til at forebygge brande (som
brandchefer med speciale i opklaring), tror jeg på.

Men HVIS de er vilde med at se på flammer - hvad vistnok meget få
pyromaniske brandstiftere er - er det ikke klogt at de kan skrue ned for
vandet eller sigte for lavt med brandslangen.

Talrige indlæg har hoveret over at Henriette er lav , underforstået det er
skribenten ikke - men ingen har forklaret hvad vi skal frygte ved fx
finansministre der er dårlige betalere.

" Ronald Regan var på mange måder en atypisk politiker. Han
anede intet om at lyve, snyde og stjæle. Han har altid haft en agent til at
ordne den slags for sig. Bob Hope

" Hemmeligheden bag demagogens succes er at lade, som om han er
lige så indskrænket som sine tilhørere, for at få folk til at tro, at de er
lige intelligente som ham. Karl Kraus

Det siste rammer plet på vor glæde ved polikere der er lidt mere
gældssjuskede end os selv

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-05 09:13

> [...]
>
> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Forstyrrer din ene hjernecelle den anden så meget at du ikke kan indse at
sådan et svinsk indlæg som det du har skrevet her ikke hører hjemme i
dk.politik. Det er sådan nogle typer som dig som får mig til at føle en
utrolig lede - føj !

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 09:30

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> sådan et svinsk indlæg som det du har skrevet her ikke hører hjemme i
> dk.politik. Det er sådan nogle typer som dig som får mig til at føle en

Gå efter bolden

Henriette Kjær går som minister --
Familie- og forbrugerminister Henriette Kjær (K) går af som minister,
erfarer Ritzau.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2893368

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-02-05 09:12

"Mette" <mettemus1973@yahoo.com> wrote in message
> Gad vide hvor mange der er så ubegavede at de sluger hendes mands
> forklaring om at han blot har glemt at betale. Hvorfår får vi ikke
> hele historien ?

Fordi du ikke fortjener det.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 09:25

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:cuuuut$2u1$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> "Mette" <mettemus1973@yahoo.com> wrote in message
>
> Fordi du ikke fortjener det.

Hun har vel taget ham for pengenes skyld eller intelligensens skyld eller
han havde de forbindelser der gjorde hende minister.

Jeg mener heller ikke at nogen andre end butikken og Henriette Kjær og
ægtemanden fortjener at vide om noget så politisk ligegyldigt som lidt
møbelgæld - der kan gøres udlæg i hendes ministerpension, så butikken er
ikke økonomisk truet.

Mon ikke historien er plantet fordi sådant mediepostyr styrker regeringen ad
sindrige veje. Fergo der blir, gør Fogh sej og superintelligent og saglig.
Der er noget menneskeligt ved at Henreitte ikke har styr på møbelindkøb -
har travlt at forbedre vort socialvæsen, hvilket mange jo er ultra-tilfredse
med.
Fogh har et vinderhold - men måske Henriette-udskiftning af helt andre
grunde er planlagt.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:21

> [...]
ultra-tilfredse
> med.
> Fogh har et vinderhold - men måske Henriette-udskiftning af helt andre

Der ligger jo mere bag...
Et par firmaer med kvieøjne som ansvarlig...
Mandatsvig, skatteunddragelse, momssvindel....
Vent og se.
MVH
Egon

Fra : Tim

Dato : 16-02-05 09:28

> [...]
>
> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Smut du nu bare tilbage til dit Se&Hor.

Tim

Fra : Rune

Dato : 16-02-05 09:48

> Hvorfår får vi ikke hele historien ?
Hvorfor køber du ikke bare Se & Hør. Der kan du få alt den sladder du kunne
ønske dig.

Hun er nu gået af som minister. Selvom hun er en politiker der ligger langt
fra mit eget ståsted, syntes jeg ikke hendes personlige økonomiske forhold
burde have noget at sige (for ikke at snakke om hendes mands udseende eller
sexlyst). Og er lidt skuffede over de Radikales udmeldinger. Skal vi
virkelig til at have dyneløfteri politik. Og så fra de Radikale.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 09:58

"Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> udseende eller sexlyst). Og er lidt skuffede over de Radikales
> udmeldinger. Skal vi virkelig til at have dyneløfteri politik. Og så fra

Selvfølgelig kan man ikke som Forbrugerminister have rod i sit eget forbrug,
ligesom man heller ikke kan advare folk mod at optage lån, som man selv
optager, det er ganske simpelt ikke tillidsvækkende, og en minister regerer
på tillid og evner.

En skatteminister der har rod i sin egen skat, en justitsminister som har
vrøvl med loven, en trafikminister der kører råddent/spirituskørsel o.s.v.

Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 10:10

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> vrøvl med loven, en trafikminister der kører råddent/spirituskørsel o.s.v.

Hvordan kan det nogensinde være kritisabelt at bo i glashus når man kun
kaster med VERBALE sten?

Tit for tat, blame game - er for fladlus.

Jesus skrottede øje-for-øje moseloven og sagde LOV SKAL VÆRE TIL FOR
MENNESKENES SKYLD, MENNESKENE ER IKKE TIL FOR LOVENES SKYLD

At Rubinstein og Myrthu nedlader sig til at fnidre om privatlivs-forbrug hos
en afgående minister er SÅ afslørende for danske mediers niveau

Selvfølgelig kan vi heller ikke tro på holocaust-myter, når ledende
journalister er så totalt blottet for proportionssans

Dømmekraft er altså næsten ikke-eksisterende hos de allermest erfarne i det
vigtigste medie, TV - som aviserne halser efter. Tro aldrig på andet end
metrologi om _fortid_

Fra : Tim

Dato : 16-02-05 11:04

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig kan man ikke som Forbrugerminister have rod i sit eget
forbrug,

Det kan man jo tydeligvis.

> ligesom man heller ikke kan advare folk mod at optage lån, som man selv
> optager, det er ganske simpelt ikke tillidsvækkende, og en minister
regerer
> på tillid og evner.

Buksti180 f.eks.?... desuden er jo også netop fratrådt stillingen.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 11:11

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> forbrug,
>>

> Det kan man jo tydeligvis.

Tydeligvis *ikke*

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 16-02-05 11:15

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tydeligvis *ikke*

Nå? Hun har da ellers fungeret som Forbrugerminister og samtidig haft rod i
sin egen økonomi. Hvordan vil du forklare det?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 11:30

> Nå? Hun har da ellers fungeret som Forbrugerminister og samtidig haft rod
> sin egen økonomi. Hvordan vil du forklare det?

Det kan man ikke forklare sig fra, kun blive afskediget af.

Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 11:39

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan man ikke forklare sig fra, kun blive afskediget af.

Hun blev bedt om at tage hensyn til den ondskabsfulde FJERDE STATSMAGT - de
selvfede, dydige mediepaver, der aldrig har gavnet samfundet.
Fogh var ikke utilfreds med hende - tro ikke Bent Falbert og Rubinsteins og
Myrthus ØNSKETÆNKNING om at regeringsschefen er så stupide og
snerpet-moraliserende , som de selv er

Fordi journalisterne har tiltaget sig stor ond magt, var Fogh måske nødt til
at handle imod sin overbevisning.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 11:35

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Buksti180 f.eks.?... desuden er jo også netop fratrådt stillingen.

HVILKET lovforslag fra Buksti fik mindre vægt, fordi han blev grebet i lidt
kriminalitet.

At være samfundsgavnlig politiker har intet overlap med at være
_rollemodel_ - det sidste har vi sports- og Se&Hør personligheder til

Nyrups parti tabte netop ved at påstå at DF ikke var stueren - ved at søge
at blande moral ind i lovgivning.

Talrige berømtheder giver mig ret i min skepsis overfor gerningsretfærdig
dydighed, læs blot et par af følgende vismands-ord

"Nu bliver han dydig, kun for at gøre andre ondt dermed. Se ikke så meget
efter ham" Nietzsche

Jeg har gjort den erfaring, at mennesker uden laster heller
ikke har nogle dyder. Lincoln

Jeg har opgivet det moralske synspunkt. Moral fører til
abstraktion og uretfærdighed. Den er ophav til fanatisme og forblindelse.
Den, der er dydig, må hugge hovederne af. Albert Camus

Man kalder et menneskes dyder gode ikke på grund af de virkninger, de har ,
men på grund af de virkninger, vi forudsætter man har i lovprisningen af
dyderne Nietzsche

En dyd skal være vores egen opfindelse, vores eget personlige forsvar og
nødvendighed. . Nietzsche

Dyd er for dem alt, der gør beskedent og tamt. Med beskedenhed og dyd
gjorde de ulven til hund og mennesket selv til menneskets bedste husdyr."Nietzsche
Når folk sir dyd er vigtig, mener de politi er vigtigt. Nietzsche

Har du en dyd er du dens offer. Når vi roser dyder hos andre, er der fordi
vi har fordel af det. Nietzsche

DYD:Ørkenens beduiner aflægger Løfte om, at de ikke vil spise Fisk.
Goethe

Når en kvinde elsker tilgiver hun os alt, når hun ikke elsker, tilgiver hun
ingenting - end ikke vores dyder. Balzac

Landsbyboerne tilgiver mig ikke at jeg ikke er misundelig på deres dyder.
Nietzsche

Gæstfrihed er en dyd, som får os til at give mad og husly til folk, der ikke
behøver nogen af delene. Ambrose Bierce 1842-1914

Beskedenhed kan vanskeligt betegnes som en dyd. Den er mere en følelse end
en tilbøjelighed. Den er en art frygt for at få et dårligt RY.
Aristoteles

Dyderne fortaber sig i egennytte som floderne i havetLa Rochefoucauld

Medlidenhed er rettens dyd, og ingen bortset fra tyrannerne
anvender den grusommere. William Shakespeare

Dyden ville ikke nå så vidt, hvis ikke forfængeligheden gjorde den selskab.
Duc de La Rochefoucauld

Fra : Allan Larsen

Dato : 16-02-05 11:55

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vrøvl med loven, en trafikminister der kører råddent/spirituskørsel o.s.v.

For en gangs skyld er jeg enig med Allan Riise. Kryds i kalenderen.
Naturligvis må en minister gå af, hvis man ikke kan stå inde for det, man
selv siger. Politikere i magtens centrum og specielt ministre bør være
moralsk uanfægtelige.

Respekt for Henriette Kjær, når hun drager konsekvensen heraf og går.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : jodem

Dato : 16-02-05 12:17

"Allan Larsen" <a.larsen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Respekt for Henriette Kjær, når hun drager konsekvensen heraf og går.
>
> Med venlig hilsen
>
> Allan Larsen

Latterligt. At Fergo trods valgresultatet er helt uden skam i livet og
venter til hun bliver fyret. Betyder ikke at familiministeren er respektabel
blot fordi hun kommer det uundgåelige i forkøbet. Der er højest en smule
"damage control" i det, hvad kirkeministeren altså ikke ønskede at bidrage
med, (ejheller Buksti for den sags skyld eftersom han troede han kunne
stille op igen).

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 12:22

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> højest en smule "damage control" i det, hvad kirkeministeren altså ikke
> ønskede at bidrage med, (ejheller Buksti for den sags skyld eftersom han

Jeg synes også at Kjær burde lade være med at lyve til den danske
befolkning.
Man kan ikke få en sag for fogedretten uden at man selv, personligt, eller
by proxy, med fuldmagt, har modtaget en indkaldelse, som man så kvitterer
for, ligesom man også får direkte besked om rettens dom, enten i selve
retten, eller som anbefalet brev.

At hun gjorde det hun skulle, nemlig gå af, kan ikke indgive mig respekt for
hende, jeg ville hellere vide, hvordan man kan tro, som hendes "mand" sagde,
at man kan opponere imod en fogedsag, og lade være med at betale hvad man er
*dømt* til at betale, indtil få dage før valget.
Det ikke kun lugter af "damagecontrol" det stinker!

Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 16-02-05 15:20

> [...]
> by proxy, med fuldmagt, har modtaget en indkaldelse som man så kvitterer

Det er vist ikke korrekt. Mig bekendt bliver det bare afleveret til den der
åbner døren uanset om det er manden. konen eller et halvstort barn. Og der
bliver ikke kvitteret for modtagelsen. Sådan var det ihvertfald for nogle år
siden da min nabo kørte rundt med tilsigelser.

>ligesom man også får direkte besked om rettens dom, enten i selve
> retten, eller som anbefalet brev.

Hvis posten kommer med et anbefalet brev til min kone kan jeg da sagtens
modtage det mod kvittering. Derefter kan jeg smide det ud. Hvordan ved hun
så hun har modtaget det?

> [...]
> sagde, at man kan opponere imod en fogedsag, og lade være med at betale
> hvad man er *dømt* til at betale, indtil få dage før valget.

Hvad nu hvis hun virkelig ikke kendte til sagen?
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 15:26

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der bliver ikke kvitteret for modtagelsen. Sådan var det ihvertfald for
> nogle år siden da min nabo kørte rundt med tilsigelser.

Ja, jeg har lige været inde og tjekke, reglerne er lavet om, siden jeg, for
mange år siden, fik en indkaldelse til fogedretten.

> Hvis posten kommer med et anbefalet brev til min kone kan jeg da sagtens
> modtage det mod kvittering. Derefter kan jeg smide det ud. Hvordan ved hun
> så hun har modtaget det?

Det ved hun ikke, men så er du fandme også en ussel mand!

> Hvad nu hvis hun virkelig ikke kendte til sagen?

Så viser det 2 ting.

1.) Dårlig dømmekraft, da hendes mand jo i forvejen har kørt et firma til
konkurs, og så overlade ham hals og håndsret over økonomien bagefter! hmmm.

2.) Er det ikke ovenstående, så er det jo en faderfigur, og ikke en mand hun
har, da hun ikke ville vedstå så ansvar for eget liv.

Derudover, så kan hun ikke være helt i mørjket ang. deres dårlige økonomi,
der er jo lånt store mio. beløb på kort tid.

Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 16-02-05 15:34

> [...]
> for mange år siden, fik en indkaldelse til fogedretten.

> Det ved hun ikke, men så er du fandme også en ussel mand!

Bare et eksempel der gennemhullede din "fine" forklaring.

> Så viser det 2 ting.
>
> 1.) Dårlig dømmekraft, da hendes mand jo i forvejen har kørt et firma til
> konkurs, og så overlade ham hals og håndsret over økonomien bagefter!
> hmmm.

Aha hvis ens firma går konkurs er man uegnet til alt for eftertiden. Vi ved
jo ikke hvorfor han gik ned.

> 2.) Er det ikke ovenstående, så er det jo en faderfigur, og ikke en mand
> hun har, da hun ikke ville vedstå så ansvar for eget liv.

Ja det er slemt, men næppe ulovligt.

> Derudover, så kan hun ikke være helt i mørjket ang. deres dårlige økonomi,
> der er jo lånt store mio. beløb på kort tid.

Igen ved vi jo ikke hvordan det er foregået. Hvis du hørte pressemødet i
formiddags ville du vide at han betalte af på den konkurs og at hun hjalp
med selvom hun ikke er forpligtet til det.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-05 15:34

> [...]
>
> Derudover, så kan hun ikke være helt i mørjket ang. deres dårlige økonomi,
> der er jo lånt store mio. beløb på kort tid.

Nu er hun "slået ihjel" som minister - behøver I virkelig også at sidde og
"dissekere" hende også ?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-02-05 18:34

> [...]
> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er hun "slået ihjel" som minister - behøver I virkelig også at sidde og

Endelig et smukt indlæg fra KimL !

Fra : Tim

Dato : 16-02-05 15:45

> [...]
hun
> har, da hun ikke ville vedstå så ansvar for eget liv.

Begge dele er imidlertid noget der passer bedre i Se&Hor end i dagbladene.

Tim

Fra : jodem

Dato : 16-02-05 15:47

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad nu hvis hun virkelig ikke kendte til sagen?
> --
> hilzen
> hanzen

I dette særdeles hypotetiske tilfælde må man mene, at hun er en fantastisk
konserbvativ familieminister, idet man af et konservativt forbillede, må
forvente total ukendskab til familiens økonomi og i øvrigt at det helst
burde gå derhjemme og kontrollere, at stuepigen har tørret støv af, hvad
dette forbillede så osse får lejlighed til nu.

For os andre er tilstanden blot en yderligere grund til at beklage at Fogh,
sikkert på grund af sin problematiske fortid, ganske mangler evnen til at
finde egnede ministre. - Med det forbehold, at en sådan antagelse måske gør
ham uret. Måske findes de slet ikke i borgerlige kredse.

jodem

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-05 15:51

> [...]
> til at finde egnede ministre. - Med det forbehold, at en sådan antagelse
> måske gør ham uret. Måske findes de slet ikke i borgerlige kredse.

At Anders Fjogh Rasmussen er total uegnet til at lede dette land er jeg ikke
i tvivl om. Desværre er der jo endnu ikke et flertal for at systemskifte
efter det nyligt overståede valg.

Fra : hanzen

Dato : 16-02-05 15:59

> [...]
> til at finde egnede ministre. - Med det forbehold, at en sådan antagelse
> måske gør ham uret. Måske findes de slet ikke i borgerlige kredse.

Alt andet er bedre end socialkammerater
--
hilzen
Hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-05 15:57

hanzen <hanzen@removemailme.dk> wrote:

> [...]

> modtage det mod kvittering. Derefter kan jeg smide det ud. Hvordan ved hun

Det er generelt meget upraktisk. Skulker en elev eksempelvis fra skole,
kan det være svært at nå forældrene med beskeden.
--
Per Erik Rønne

Fra : hanzen

Dato : 16-02-05 16:00

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er generelt meget upraktisk. Skulker en elev eksempelvis fra skole,
> kan det være svært at nå forældrene med beskeden.
> --
> Per Erik Rønne

Nu findes der jo andre måder. Telefon f.eks.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-05 17:28

hanzen <hanzen@removemailme.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu findes der jo andre måder. Telefon f.eks.

Nu har skolen ikke altid forældrenes mobiltelefonnumre, især ikke hvis
det er elever som går 3g om efter at være dumpet til studentereksamen,
som ikke viser sig til undervisningen måneder i træk, og hvor forældrene
tager afsted før sønnen skal afsted til skole, og kommer hjem efter at
han skal være kommet hjem.

På den måde kan et fortravlet forældrepar, hvor begge er direktører, let
få en søn der ende som social taber.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 17:33

> [...]
> han skal være kommet hjem.
>
> På den måde kan et fortravlet forældrepar, hvor begge er direktører, let

Den var godt nok søgt!
Og hvorfor ikke en Datter?

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-05 18:57

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Den var godt nok søgt!
> Og hvorfor ikke en Datter?

Måske fordi jeg med mit fag stort set kun har drenge som elever? Og
fordi jeg har oplevet situationen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Larsen

Dato : 16-02-05 16:28

> [...]
er
> *dømt* til at betale, indtil få dage før valget.
> Det ikke kun lugter af "damagecontrol" det stinker!

Nåh, ja, så er det jo heller ikke værre. Der er ikke foregået noget
ulovligt. Det sagen drejer sig om er "økonomisk uansvarlighed". Et begreb I
på venstrefløjen vel ikke er helt ubekendte med. Jeg mener, det er jo mange
gange et ræs for at få brugt den sidste krone og lidt til, så der ikke er
noget til det grumme uhyre Opsparing.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-02-05 12:23

Allan Riise skrev den 16-02-2005 09:57:

> [...]
> optager, det er ganske simpelt ikke tillidsvækkende, og en minister regerer

Hmmmmm, var det ikke samleveren (er de i hele taget gift? Under
pressemødet kl.10 sagde hun noget om, at de ikke er gift) som lavede
disse lån og transaktioner hhv. mangel på samme?

Det er naturligvis hendes egen beslutning om hun vil gå af, men helt
ærlig: Når man ikke har lavet noget ulovlig/underligheder så skal man
sgu da ikke fyres eller opsige selv. IMO.
Det mest naturlige vil være, at adskille privatliv og ministerliv. Evt.
skille sig af med samleveren. Det ville være den naturlige konsekvens.

Og ja, man kan godt modtage en stævning/dom uden at vide, at den er
ankommet. Det har jeg selv oplevet i min nærmeste omgangkreds.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:31

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det mest naturlige vil være, at adskille privatliv og ministerliv. Evt.
> skille sig af med samleveren. Det ville være den naturlige konsekvens.

Jeg er da noget rystetover de udsagn der er fremkommet i denne tråd.
Ën del synes, at man skal acceptere deårlig moral, lovbrud osv hos de der
styrer landet?
Det var måske god tone i tyskland i 30 og 40erne.
Men bør IKKE være det i dagens danmark.
Leder man landet, bør man være pletfri..!!
kan simpelt hen ikke diskuteres..!!
Meen, de brune synes tilsyneladende noget andet?

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-05 00:59

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Det var måske god tone i tyskland i 30 og 40erne.
> Men bør IKKE være det i dagens danmark.
> Leder man landet, bør man være pletfri..!!

Det kan diskuteres om rollemodeller skal hentes blandt politikere,
sportsfolk, SEOGHØR-berømtheder eller spejderførere eller præster

Der behøver ikke være overlap mellem politikerens udtænkning af sunde
lovtekster og hendes evt usunde privatliv.

Man hidser sig i Tyskland op over at en under-leder i NPD har engang kaldt
Hitler et forbillede.

Hvis en sådan karl var indvalgt som dansk MF, ville selv Preben Wilhjelm
ikke kræve hans immunitet ophævet.

Ligesom der argumenteredes fra mange partier bl.a. Wilhjelms, da tinget
smed Glistrup ud, så er demokrati at lade folk få de representanter, de
ønsker .

Hvis jeg har kanibal-Hanibal som forbillede, så betyder det ikke at jeg
pludselig æder løs af min sidemand i folketinget - det har vi
folketingsbetjente til at hindre.

Fra : Jim

Dato : 16-02-05 09:55

> [...]
>
> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Tja, så må det jo være pengene.
Der er kun de to ting kvinderne går efter.

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 10:03

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "Mette" <mettemus1973@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tja, så må det jo være pengene.
> Der er kun de to ting kvinderne går efter.

At have magt over skafferdyret er vigtigere idag hvor piger tjener penge
selv

At skafferdyret er vittig og charmerende er vigtig. Sex har altid kun været
vigtig for mænd

"Når manden ler, føler kvinden sig beskyttet. Somerset Maugham

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 16-02-05 10:34

Mette wrote:
> [...]
>
> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Ja, det er en meget mærkelig historie.
Og ja Henriette Kjær kan selvfølgelig ikke fortsætte som minister.
Hendes troværdighed er lig nul.

Men tonen i dit indlæg og de usaglig udfald om diverse irrelevante emner
er fuldstændig usmagligt. Find en anden nyhedsgruppe til den slags.

Og det vil jeg i den forbindelse også opfordre andre til som har mere
travlt med at svine politiske modstandere til, frem for at diskutere
politik. Det er i orden at diskutere en politikers troværdighed ud fra
deres handling og udtalelser, men skældsord og tilsvining synes jeg ikke
hører hjemme her.

/NNG

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 15:59

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>Nu er hun "slået ihjel" som minister - behøver I virkelig også at sidde
>og
>"dissekere" hende også ?

Fuldkommen enig - det er et karaktermord, baseret på intet andet end
formodninger. Ikke ret klædeligt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 16:01

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> writes:
>Nu er hun "slået ihjel" som minister - behøver I virkelig også at sidde
>og
>"dissekere" hende også ?

Jeg sad lige og kom til at tænke på hvordan reaktionerne ville være, hvis
en tilsvarende debat var rullet over skærmen i morgen-tv. Det ville have
givet hug til journalisterne - med rette iøvrigt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:18

> [...]
>
> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Det nytter jo ikke, at komme med sandheden.
Borgerlige vælgere er jo, pr definition, så småt begavede, at de aligevel
vil stemme som de plejer.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 17-02-05 22:08

On Wed, 16 Feb 2005 21:18:21 +0100, "Egon Stich"

Stemmer du da borgerligt ??? ))))))

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-02-05 16:16

> [...]
> Og hvorfor har hun sådan en grim og fed flødebolle til en mand. Det er
> jo tydeligt at hun ikke interesserer sig for sex, når hun kan have

Nu er sex ikke den eneste grund til at folk finder sammen, sex mister
tilsyneladende sin store betydning med folks alder og længden af et forhold.
Sex har at gøre med forelskelsesperioden i et forhold, som har mest med
forplantningsinstinktet at gøre, og videreudvikles i bedste tilfælde til den
mere sikkerhedsbetonede kærlighed, som har mere med flokinstinktet at gøre.
Forelskelse er psykose, kærlighed er fornuft (e' står sæl' i Illustreret
Videnskab, gør det).
Hun er vel gift med manden, fordi han gør hende glad og giver hende en
følelse af sikkerhed. Altså når han ikke lige nosser i privatøkonomien og
ødelægger hendes politiske karriere pga. forskellige sammenhænge. Det var et
rigtigt skridt at gå som minister, før hun blev smidt ud. Det er for kikset
at forbrugsministeren ikke har styr i privatøkonomien, om det så er mandens
skyld eller ej, og han ikke har turdet indrømme det før det eksploderede.