Atter en bedragerisk borgerlig politiker
Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-05 19:06

Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
politikere.
Inkassosager på stribe..
Hvor lærer de det dog?
Fogh, Brixtofte osv.
Og nu en ny minister i rækken.
Det går ufatteligt godt...

Egon

Fra : Spangkuk

Dato : 15-02-05 20:01

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
> politikere.
> Inkassosager på stribe..
> Hvor lærer de det dog?
> Fogh, Brixtofte osv.
> Og nu en ny minister i rækken.
> Det går ufatteligt godt...

Jeg smider lige et link

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=343196/

Det er sq for DUMT ! Hvad tænker hun på ? Konservativ
arrogance for fuld udblæsning når hun vælger at lade "sin"
advokat udtale sig om hendes økonomi.

Spang

Fra : Peter Westh

Dato : 15-02-05 21:53

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> skrev i en meddelelse
> Det er sq for DUMT ! Hvad tænker hun på ?

Det bliver ikke bedre af at hun er FORBRUGSMINISTER. Men hvorfor - oh
hvorfor - kom det ikke frem før valget?

/P

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 00:59

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> "Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> skrev i en meddelelse
>
> Det bliver ikke bedre af at hun er FORBRUGSMINISTER. Men hvorfor - oh
> hvorfor - kom det ikke frem før valget?
>
> /P

Tænk dig nu om.....
Borgerlig presse....

MVH
Egon.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 00:51

> [...]
>
> Det er sq for DUMT ! Hvad tænker hun på ? Konservativ
> arrogance for fuld udblæsning når hun vælger at lade "sin"

Tænker???
Kan konservative tænke?
Umuligt. Se blot hvilke forbrydere de vælger.
uuups.....
Hele banden er måske i virkeligheden sammenspiste forbrydere?????
Eller, som først tænkt, konservative bliver man kun som småtbegavet...

MVH
Egon

Fra : J. Pedersen

Dato : 16-02-05 01:40

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> wrote in news:cutgto$2e5$1@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> Det er sq for DUMT ! Hvad tænker hun på ? Konservativ
> arrogance for fuld udblæsning når hun vælger at lade "sin"

Konservastiv mener du vel
Og ja, de borgerlige er tit en del af bedrageri, spekulation og "ragen til
sig" sager. Det er pga den borgerlige ideologi tilskynder til egoisme og i
sidste ende også nazisme. Se i 30erne støttede Venstre og De Konservastive
og så nazisterne.

Fra : Spangkuk

Dato : 16-02-05 05:26

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev

> [...]
> sidste ende også nazisme. Se i 30erne støttede Venstre og De Konservastive

Ja, de har en grum, grum historie. Jeg vil ikke give dig ret
i at den borgerlige ideologi generelt tilskynder til egoisme,
men de konservative har en utrolig evne til at fremstå som
mega-egoister og temmelig underfrankerede.

Spang

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:10

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidste ende også nazisme. Se i 30erne støttede Venstre og De Konservastive

Ak ja.
I gamle dage lærte vi den slags i skolen.
Det gør man ikke mere.
Derfor de brunes valgsucces...
MVH
Egon

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 16-02-05 12:16

> [...]
>
> Det er sq for DUMT ! Hvad tænker hun på ? Konservativ
> arrogance for fuld udblæsning når hun vælger at lade "sin"

Og jeg lægger osse lige et æg...
http://www.forbryderalbum.dk/

Vagn Kofoed

Fra : Alucard

Dato : 17-02-05 18:58

On Wed, 16 Feb 2005 12:16:25 +0100, "Vagn Kofoed" <debat.ehl@mail.dk>
wrote:

>Og jeg lægger osse lige et æg...
>http://www.forbryderalbum.dk/
>
>Vagn Kofoed

Det var dog en værre gang useriøst pladder......

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-02-05 20:18

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
> politikere.
> Inkassosager på stribe..
> Hvor lærer de det dog?
> Fogh, Brixtofte osv.
> Og nu en ny minister i rækken.
> Det går ufatteligt godt...

Jeg vil medgive at det er ufatteligt dumt af ministeren, men derfra og så
til at kalde det bedrageri, er et meget stort spring

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-02-05 21:35

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
>
> Jeg vil medgive at det er ufatteligt dumt af ministeren, men derfra og så
> til at kalde det bedrageri, er et meget stort spring

Netop, det har intet med bedrageri at gøre, men alt med menneskelig dumhed.

Fra : andropov

Dato : 16-02-05 19:00

On Tue, 15 Feb 2005 21:34:44 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Netop, det har intet med bedrageri at gøre, men alt med menneskelig dumhed.

Dumheden består vel i at hun lever sammen med den mand.

Han er jo en stor fed svindlerkarl.
Hvor gammel er han egentlig...

Fra : Gukker

Dato : 16-02-05 19:42

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg vil i hvert fald kalde det bedrageri at svinde med bopælspligten -og
oven i købet at lade søsteren indblande i svindelen.

> Dumheden består vel i at hun lever sammen med den mand.
>
> Han er jo en stor fed svindlerkarl.

Der er en ny sag på vej mod hendes mand fra 3 F - og endnu en
Venstrepolitiker er blevet grebet med sine fedtede fingre i "klejnedåsen" -
Niels Busk fra Europaparlamentet er blevet tvunget til at betale 36.000 kr.
tilbage som følge af misligeholdelse af reglerne for at modtage EU-støtte.

Efterhånden tegner der sig et billede af to partier bestående af lutter
svindlere og fuskere - og de hæderlige ser ud til at være - ja, hvad skal
man sige: "hæderlige undtagelser"?

Gukker

Fra : andropov

Dato : 17-02-05 01:07

On Wed, 16 Feb 2005 19:42:28 +0100, "Gukker"
<detkuduliatvide@mennej.invalid> wrote:

>Der er en ny sag på vej mod hendes mand fra 3 F - og endnu en
>Venstrepolitiker er blevet grebet med sine fedtede fingre i "klejnedåsen" -

Det er efterhånden nemmere at nævne de Venstre politikere som ikke har
lavet noget forkert.

> [...]

>Efterhånden tegner der sig et billede af to partier bestående af lutter
>svindlere og fuskere - og de hæderlige ser ud til at være - ja, hvad skal

Bendt Bendtsen er nok en af de få hæderlige undtagelser. Men hans søn
var så tilgengæld indblandet i noget narkosnavs.

Det sidste nye med Henriette Kjær var at hende og manden har måtte
låne penge til høje renter for at betale deres hus. Journalisterne har
rigtig gået til vaflerne for at få fat i noget snavs.

Hun skulle vist aldrig have dannet par med den bandit (Erik Skov
Pedersen). Han har jo lavet numre i mange år hører man i TV. Han
bliver jo sammenlignet med et bjørne bande medlem fra Anders And hørte
jeg i TV :)

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 15-02-05 21:42

On Tue, 15 Feb 2005 20:17:55 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil medgive at det er ufatteligt dumt af ministeren, men derfra og så
>til at kalde det bedrageri, er et meget stort spring

Hvorfor det Peter

Faktum er jo at snart sagt hele ministerrækken er "ødmte" på den ene
eller anden måde, derfor mit ord i anførselstegn.

Men du er vel også borgerlig vælger ??

Hvordan tror du at dem som mærker Henriette Kjærs ministertid og
hendes nedskæringer og hun nu skal have en advokat til for at udtale
sig.

FØJ FOR SATAN.

Mogens
www.findsvar.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-02-05 21:51

"Mogens Jørgensen" <nullermand@ingensteder.dk> wrote in message

> Hvorfor det Peter
>
> Faktum er jo at snart sagt hele ministerrækken er "ødmte" på den ene
> eller anden måde, derfor mit ord i anførselstegn.
>
> Men du er vel også borgerlig vælger ??

Nej jeg har tidligere i dette forum tilkendegivet at jeg ALDRIG mere vil
stemme på venstre som jeg ellers har stemt på hver eneste gang i mit liv,
men at jeg nu fremover af alle kræfter vil bekæmpe dem.

men der skal da være noget at gå efter, og det faktum at hun er en tabertype
der ikke har styr på sin økonomi gør hende ikke til bedrager.
Det kan højest give anledning til undren over at hun kan være minister

> Hvordan tror du at dem som mærker Henriette Kjærs ministertid og
> hendes nedskæringer og hun nu skal have en advokat til for at udtale
> sig.

Den sætning var tilgengæld så dårligt dansk at jeg ikke kan få den til at
give nogen mening

> FØJ FOR SATAN.

den kan jeg heller ikke få til at stemme med noget af det ovenstående

Peter

Fra : J. Pedersen

Dato : 17-02-05 00:29

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in

Henriette Kjær har altid været en dum taber, en hjernedød bonderøv som er
stemt ind af folk med hjernedøde tendenser og som er ved at skabe en ny
form for nazisme.

En dag vågner Danmarks befolkning op med et skrig.... når de finder ud af
hvad det er for mennesker de har stemt til at styre/ødelægge vort land. Jeg
glæder mig til den dag.

Fra : Alucard

Dato : 17-02-05 19:01

On Wed, 16 Feb 2005 23:29:05 +0000 (UTC), "J. Pedersen" <monz@io.dk>
wrote:

>Henriette Kjær har altid været en dum taber, en hjernedød bonderøv som er
>stemt ind af folk med hjernedøde tendenser og som er ved at skabe en ny
>form for nazisme.

Nå så du melder dig også i klubben af "alle der ikke er enige med mig
er hjernedøde" individer....

Fra : Croc®

Dato : 15-02-05 22:02

On Tue, 15 Feb 2005 21:42:03 +0100, Mogens Jørgensen

>Hvorfor det Peter
>
>Faktum er jo at snart sagt hele ministerrækken er "ødmte" på den ene
>eller anden måde, derfor mit ord i anførselstegn.

Du vælger at brude de forkerte ord, så Peters irettesættelse er helt
korrekt. Hun er dømt som dårlig betaler, det har intet med bedrageri
at gøre.

>Men du er vel også borgerlig vælger ??

Man er ikke automatisk kriminel fordi man er af borgerlig observans,
jeg betaler altid mine regninger.

>Hvordan tror du at dem som mærker Henriette Kjærs ministertid og
>hendes nedskæringer og hun nu skal have en advokat til for at udtale
>sig.
>
>FØJ FOR SATAN.

Kritiser hende politisk det er helt o.k., men din kritik af hendes
privatsfære har vel kun relevans hvis tinget kender hende uværdig.

Det er ikke ment som et forsvar, da hele historien er utilgivelig dum,
og man kan undre sig over at folk der ikke har bedre styr på private
ting, overhovedet burde sidde som repræsentanter for folket.

Regards Croc®

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 00:58

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kritiser hende politisk det er helt o.k., men din kritik af hendes
> privatsfære har vel kun relevans hvis tinget kender hende uværdig.
>

> Regards Croc®

Og der har vi problemet.
Tinget har det jo med at holde sammen som ærtehalm.
Alt er tilgiveligt, mener de.
Men det er jo nok et problem for statsministeren at kloge sig over moral.
Han er jo selv kassebedrøver af værste borgerlig skuffe.
Men mener, ligesom hans vælgere, at han kan nyde respekt hos anstændige
folk.
Muligt, mrn IKKE hos mig.
En løgner og bedrager er og bliver uværdig.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 00:53

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil medgive at det er ufatteligt dumt af ministeren, men derfra og så
> til at kalde det bedrageri, er et meget stort spring

Nej.
Jeg anser det for bedrag, når et menneske med en så dårlig moral i det hele
taget lader sig opstille.
Vælgerbedrag i det mindste.
Men måske er betegnelsen: Mislykket tyveriforsøg mere passende?
MVH
Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-02-05 18:54

> Nej.
> Jeg anser det for bedrag, når et menneske med en så dårlig moral i det
> hele
> taget lader sig opstille.

det kan du have ret i, på den anden side kan man sige at hvis hun bliver
genvalgt efter næste valg, så er hendes moral i overenstemmelse med hendes
vælgeres

> Vælgerbedrag i det mindste.

ja

> Men måske er betegnelsen: Mislykket tyveriforsøg mere passende?

nej

Peter

Fra : Snurrberget

Dato : 15-02-05 22:14

Egon Stich wrote:
> Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
> politikere.
> Inkassosager på stribe..
> Hvor lærer de det dog?
> Fogh, Brixtofte osv.
> Og nu en ny minister i rækken.
> Det går ufatteligt godt...
>
> Egon

På den anden side er det vel fair nok at hun som forbruger minister har
en personlig føling med de vilkår og konsekvenser som almindelige
forbrugere kan risikere at møde til daglig.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 00:24

Den sidste var griner nok - ja men det er jo så ikke første gang der har
været ballade - tibage i 2002 gik det selskab hun sad i bestyrelsen for
konkurs.

PN

Fra : Snurrberget

Dato : 16-02-05 01:10

pni wrote:
> Den sidste var griner nok - ja men det er jo så ikke første gang der har
> været ballade - tibage i 2002 gik det selskab hun sad i bestyrelsen for
> konkurs.

Jeg er ikke specielt pro fru-ministeren, men at hakke på hende fordi at
det måske evt. var sådan at hendes mand købte en sofa på afbetaling,
spillede pengene op på casino, og ikke turde vise rykkerne til fruen, er
lidt søgt.
Til det med konkursen, mangler jeg et link.

Generelt om bestyrelser og "kendte" folk.
Der er en masse mennesker der alene via deres navn bliver inviteret til
at sidde i bestyrelser, mod et honorar.
Ikke fordi man forventer at de overhovedet viser interesse for
virksomheden, men alene fordi at det giver "prestige" for den enkelte
virksomhed at have disse mennesker med i bestyrelsen.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 03:24

> [...]
> lidt søgt.
> Til det med konkursen, mangler jeg et link.

Det med konkursen kan jeg godt linke til dig hvis du er abonnent på KOB
eller Bonniers. Ellers kan du læse lidt mere om det her:
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=343292/

Der er ingen der taler om afdrag - alle medier er enige om at nogle af disse
varer blev betalt med en gummicheck, hvilket sådan set også er ulovligt.

> [...]
> virksomheden, men alene fordi at det giver "prestige" for den enkelte
> virksomhed at have disse mennesker med i bestyrelsen.

Det har du helt ret i, men det forholder sig sådan at disse mennesker ved
deres valg til disse poster, som jo er frivillige påtager sig et ansvar i
følge aktieselskabsloven og er forpligtet til at følge med - du kan
eventuelt FUT'e dette videre til juragruppen.

Fra : Snurrberget

Dato : 16-02-05 08:01

> Det med konkursen kan jeg godt linke til dig hvis du er abonnent på KOB
> eller Bonniers. Ellers kan du læse lidt mere om det her:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=343292/

Takker for det sidste link.

> Der er ingen der taler om afdrag - alle medier er enige om at nogle af disse
> varer blev betalt med en gummicheck, hvilket sådan set også er ulovligt.

I så fald kan man vel dårligt klandre konen, med mindre det var hendes
underskrift, imho.

> [...]
> følge aktieselskabsloven og er forpligtet til at følge med - du kan
> eventuelt FUT'e dette videre til juragruppen.

Det er der ingen grund til. Jeg er 100% enig.

- cep

Fra : Gukker

Dato : 16-02-05 10:59

"Snurrberget" <cep@_REMOVE_snurrberget.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der ingen grund til. Jeg er 100% enig.

Det pinlige er jo at hun før har begået socialt bedrageri og at hun fremstår
på konservative valgplakater, hvor hun siger, at der skal være tid til
familien -netop det synspunkt hun fremlagde på pressemødet som begrundelse
for at hun også måtte gå af: der skulle være mere tid til familien. Det
viser jo med al ønskelig tydelighed at der ikke er noget i den pågældende
politik, der tilsiger at kvinder i hvert fald kan have et familieliv ved
siden af, hvis de vælges til topposter - måske er det fordi den konservative
ideologi oprindelig har den med at kvinder skal være hjemme og passe
kødgryderne, og at deres mænd ikke er bedre opdraget anno 2005.

Men måske er hun valgt for det forkerte parti: ligestilling og
konservatisme -hvordan passer det egentlig sammen med den konservative
ideologi i øvrigt?

Gukker

Fra : Gukker

Dato : 16-02-05 10:50

> [...]
> det måske evt. var sådan at hendes mand købte en sofa på afbetaling,
> spillede pengene op på casino, og ikke turde vise rykkerne til fruen, er

Læg dertil at hun har begået socialt bedrageri:

Henriette Kjær og Lene Espersen blev i 1998 afsløret i socialt bedrageri med
tilskud fra Folketinget. Siden de i 1994 var blevet valgt ind i Folketinget
havde de opgivet, at de boede i Jylland, mens realiteten var, at de boede i
København. Konsekvensen var, at de hver kunne stikke 225.000 kr. ekstra
lommen - skattefrit.

Det fik ingen indflydelse på deres valg - desværre. Men han er jo ikke den
enste minister, der begår dumme ting - ja, selv statsministeren har jo
begået flere skurkestreger i sin ministertid som skatteminister - og man
kunne sagtens finde andre ting, der også er moralsk forkastelige og hvoraf
nogle af dem burde have fået ham til at gå af som statsminister.
fx Skattesagen herunder -eller AMBI-sagen.

Onsdag d. 18. november 1992 blev Anders Fogh Rasmussen (AFR) afsat som
økonomi- og skatteminister. Eller rettere, han valgte selv at trække sig
efter det var konstateret, at der i Folketinget var et flertal for at
afsætte ham.

Gukker

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:08

"Gukker" <detkuduliatvide@mennej.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> økonomi- og skatteminister. Eller rettere, han valgte selv at trække sig
> efter det var konstateret, at der i Folketinget var et flertal for at

Det er jo ærgerligt, at hver generations lærdom skal genlæres af nye.
Det har altid været sådan, at borgerlige politikere var uhæderlige.
Og intet er ændret.
Dårlig er vi blevet færdig med kvieøjnene, før pressen taler om en vcemstre
EU påolitiker, der uretmæssigt har hævet landbrugsstøtte.
TILLYKKE MED VALGET, siger
Egon

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-02-05 02:10

> [...]
> er moralsk forkastelige og hvoraf nogle af dem burde have fået ham
> til at gå af som statsminister.
> fx Skattesagen herunder -eller AMBI-sagen.

Moralsk forkasteligt; skulle vi så for en ordens skyld nævne Poul
Nyrup Rasmussen og efterlønnen? "Nu skal jeg udstede nogle
garantibeviser der ikke er 5 potter p.. værd efter valget."
Nej vi må nok lade være, det er ikke interessant, når angrebet nu kun
koncentrer sig om den borgerlige regering.

Mvh
Kent

Fra : Gukker

Dato : 17-02-05 09:25

"Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Moralsk forkasteligt;

Næ, næ - den går altså ikke - hverken skattesagen eller Ambi-sagen undgik
statsministeren dom for. Det handlede ikke om moral, men om ulovligheder,
som fik nogle konsekvenser for ham.
At man ikke rejste straffesag skyldes det politiske systems måde at håndtere
den slags ting på. Man ordner det som regel internt når en minister begår
den slags "fejltagelser" - og vi ved jo at fx i sagen mod Ninn-Hansen, der
vitterlig blev dømt, havde det politiske system holdt hånden over ham længe
fordi et flertal ikke ønskede at rejse sag mod ham eller blot at undersøge
det. Først da det radikale støtteparti sprang fra, så rullede sagen.

Det samme gjaldt jo Thor Pedersen - man havde desværre ikke flertal til at
rejse sag mod ham for ulovlighederne - det konstaterede Jelved fornylig i
forbindelse med Henriette Kjær-sagen, at man ikke kunne få fjernet en
minister, hvis man ikke havde flertal mod ham.
Så nej - det handler ikke blot om moral, men om det politiske systems
muligheder.

> [...]
> Nej vi må nok lade være, det er ikke interessant, når angrebet nu kun
> koncentrer sig om den borgerlige regering.

Jo, det er så sandelig ganske interessant - netop fordi den borgerlige
regering er ved magten, netop fordi den borgerlige regering er den, der slår
sig op på lov og orden, netop fordi den borgerlige regering taler meget om
strengere straffe for forbrydelser, netop fordi den borgerlige regering
kommer med en overbudspolitik, som den ikke agter at holde - bemærk
venligst, at man nu trækker i land omkring bankgebyret - det er ganske vist
en af partisoldaterne, der udtaler sig, men der er ingen tvivl om at det har
solid opbakning i regeringen.

Jo Venstre og konservative ved man bestemt hvor man har - men ikke hvad
konsekvenserne bliver.

Og blot for en ordens skyld: hvis en politiker fra et andet parti kvajer sig
i forhold til lovgivningen, er jeg bestemt også efter vedkommende - men
desværre er det mest borgerlige der begår forbrydelserne og slipper godt fra
det.

Glistrup fik fængsel og blev derpå erklæret værdig til folketinget. Igen en
borgerlig politiker.
Gukker

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 01:00

> På den anden side er det vel fair nok at hun som forbruger minister har
> en personlig føling med de vilkår og konsekvenser som almindelige
> forbrugere kan risikere at møde til daglig.
>
> - cep

Den var fed.. )
MVH
Egon

Fra : J. Pedersen

Dato : 16-02-05 01:58

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in news:OVqQd.514$NT.367
@news.get2net.dk:

> Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
> politikere.
> Inkassosager på stribe..
> Hvor lærer de det dog?
> Fogh, Brixtofte osv.
> Og nu en ny minister i rækken.
> Det går ufatteligt godt...
>
> Egon

Det er jo kendt at de borgerlige politikere ofte forbindes med børnemisbrug
og/eller økonomiske kriminalitet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 03:30

Hvor er det lavt at fremkomme med den kommentar. Ikke engang Enhedslisten,
Socialistisk Folkeparti eller for den sags skyld socialdemokraterne
fremkommer med de beskyldninger.

Hvor ofte er borgerlige politikere blevet beskyldt for børnemisbrug?
Ja jeg kan kunne komme med en og det er så Flemming Opffeldt. Men kom da
endelig ud af busken og fortæl hvorfor de ofter er blevet sat i forbindelse
med børnemisbrug?

Og økonomisk kriminalitet? Hvor mange er blevet dømt for det? Kom gerne med
alle dine mange eksempler. For der må jo være mange når du skriver ofte -
eller hvad?

PN

Fra : Gukker

Dato : 16-02-05 11:02

<pni> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og økonomisk kriminalitet? Hvor mange er blevet dømt for det? Kom gerne
> med alle dine mange eksempler. For der må jo være mange når du skriver

Brixtofte, Anders Fogh Rasmussen, Herniette Kjær - at de ikke er blevet
"dømt" skyldes vel det faktum at de er folketingsmedlemmer og at man her har
en intern justits - Brixtofte har beviseligt begået flere ulovligheder, men
korrekt: som fhv. skatteminister har han ikke nået at blive dømt endnu.

Men lad os blot gå tilbage i historien og se på Alberti, der vitterlig begik
økonomisk kriminalitet og blev dømt for det.

Gukker

Fra : Snurrberget

Dato : 16-02-05 13:57

> Men lad os blot gå tilbage i historien og se på Alberti, der vitterlig begik
> økonomisk kriminalitet og blev dømt for det.

Husk endelig også Marius Andersen fra Ålborg, når vaskeriet nu er i gang...
Det ville være synd at snyde nogen for den danske histories vingesus,
når de nu _har_ gjort sig fortjent.

- cep

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-05 15:53

> Brixtofte, Anders Fogh Rasmussen, Herniette Kjær - at de ikke er blevet
> "dømt" skyldes vel det faktum at de er folketingsmedlemmer

Hvad er Henriette Kjær skyldig i ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 17:17

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er Henriette Kjær skyldig i ?

Fusk med bopælspligten.
Sagde at hun boede i Jylland, tog til Kbh. hver dag, hvorimod at det var
hendes søster der boede i Jylland.

Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:13

> [...]
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Der kommer nok noget om mandatsvig og underslæb.
I gamle firmaer.
Vent og se.
MVH
Egon

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-02-05 01:58

> [...]

> Men lad os blot gå tilbage i historien og se på Alberti, der
> vitterlig begik økonomisk kriminalitet og blev dømt for det.

Det slap du ikke særligt godt fra, da manden spurgte efter hvor mange
der er _dømt_ for økonomisk kriminalitet.

En venstre justitsminister fra _1908_ der blev dømt og en venstremand
der endnu ikke er dømt. Hvordan kan du sige at Brixtofte bevisligt har
begået flere ulovligheder, når der ikke er afsagt dom?? Eller er der
noget jeg har misset?

Og så glemte du endda _alle_ dem med børnemisbruget!

Mvh
Kent.

PS. Den politiker der hed noget med "Norman" som kørte galt i en
brandert et sted i nordsjælland, hvilket parti tilhørte han?

Fra : Gukker

Dato : 17-02-05 09:49

> Det slap du ikke særligt godt fra, da manden spurgte efter hvor mange der
> er _dømt_ for økonomisk kriminalitet.

Tja, såvidt jeg kan se herinde er der en hel masse mennesker, der mener -
med rette måske -at Hitler var en krigsforbryder, men blev han nogensinde
dømt?
I ex-jugoslavien fandtes en nu anholdt præsident, der ofte bliver udråbt til
krigsforbryder, selvom han heller ikke er blevet dømt endnu.
Der har været en lang disput herinde omkring krigsforbrydelser begået af Pol
Pot, skønt han heller ikke er dømt - det ser altså ud til at man er hurtig
på aftrækkeren, når det gælder om at dømme folk for krigsforbrydelser eller
forbrydelser mod menneskeheden, selvom de ikke er dømt endnu.
Jeg er ikke i tvivl om at Hitler gjorde sig skyldig i forbrydelser mod
menneskeheden, jeg er ikke i tvivl om at mange af dem, der i dag er
anklaget for forbrydelser mod menneskeheden er skyldige -og jeg er ikke i
tvivl om at Brixtofte er skyldig - også selvom han ikke er dømt.
Derfor er det søgt at komme med at den eller den ikke er blevet dømt endnu.
Henriette Kjærs husbond er blevet dømt to gange i fogedretten for at være
dårlig betaler - og en ny sag er på vej. Han var pressechef for de
konservative, ergo konservativ. Der er ikke noget nyt her.
Henriette Kjær begik beviseligt socialbedrageri, men blev ikke dømt for
det - det ville enhver anden være blevet, hvis vedkommende ikke lige havde
været medlem af folketinget.
Der er stribevis af sitiationer, hvor man med rette kunne have ført sag mod
medlemmer af tinget eller europaparlamentet, men hvor det politiske systems
sendrægtighed og de anklagedes evner til at trække sagen i langdrag på grund
af rigeligt med midler, prestige etc. har endt med enten at blive frikendt,
fordi sagen i længden ikke kunne bære at blive afgjort så mange år efter.
Hvordan har du det fx med Tvinds stifter Amdi Petersen? Er han skyldig eller
ej? Der findes et overvældende bevismateriale der siger at han er skyldig,
men formelt set har du da ret i at man er uskyldig til det modsatte er
bevist. Det gælder dog ikke pædofile.
Venstrepolitikeren, der er anklaget for pædofili (eller for sexuel omgang
med mindreårige) har jo heller ikke indrømmet at have gjort det, han er
anklaget for -alligevel er der ingen tvivl om at han er skyldig - også
selvom han skulle få held til at påstå at vedkommende kunne gå for at være
15 år. Det er jo sådan i dette land at sexualforbrydelser bliver dømt meget
strengere i den slags sager end i andre: selvom Venstremanden skulle få held
til at postulere sig i "god tro", vil han blive straffet alene fordi han
ikke kan sige sig fri for at drengen vitterlig var yngre -han burde have
forlangt legitimation (sådan er reglerne, da vi jo har en fast
lavaldergrænse på det sexuelle område) hvis han var det mindste i tvivl.
Tvivlen kommer desværre ikke altid folk til gode.

Men økonomiske forbrydelser er vanskelige at afgøre, fordi dem, der har
begået dem også som regel har midlerne til at trække tingene i langdrag. Fx
er det lykkedes Brixtofte at udskifte den ene advokat efter den anden,
oprette et firma i Tyrkiet og dermed unddrage sig en evt. afgørelse der
måtte gå ham imod og sætte ham i fængsel.

Den evigt aktuelle stifter af Cybercity blev også anklaget i Frankrig og
dømt for økonomiske forbrydelser, dommen lød på 2½ års betinget fængsel.
Altså en dom for økonomiske forbrydelser - han er Venstremand.

> [...]
> endnu ikke er dømt. Hvordan kan du sige at Brixtofte bevisligt har begået
> flere ulovligheder, når der ikke er afsagt dom?? Eller er der noget jeg

Fordi der er beviser for det, fx en af de seks tiltalte i Brixtofte-sagen
tilstod i retten, at han hjalp Farums borgmester Peter Brixtofte med at
kanalisere ni millioner kroner fra kommunekassen over i håndboldklubben
Ajax-Farum, et datterselskab af Farum Boldklub A/S, hvor borgmesteren var
formand og aktionær.
Ifølge den kommunale styrelseslov skal lån og garantistillelser godkendes af
byrådet, men det skete ikke i Farum, da sagen om de famøse 59 ungdomsboliger
var løbet ind i problemer som følge af Naturklagenævnets beslutning fra
august 2001 om, at de blev opført ulovligt. Lokalplanen tillod ikke, at de
blev opført i et industriområde.

Det er også bevist. Og det er bevist at Brixtofte gik uden om byrådet i den
sag -

> Og så glemte du endda _alle_ dem med børnemisbruget!

Nej, det gjorde jeg ikke - jeg har i et tidligere indlæg omhyggeligt
redegjort for Oppfeldtsagens eksistens.

> PS. Den politiker der hed noget med "Norman" som kørte galt i en brandert
> et sted i nordsjælland, hvilket parti tilhørte han?

A.C. Normann, tidligere radikal fiskeriminister, stemmes ud af Folketinget
efter dom for groft uforsvarlig kørsel og uagtsomt manddrab.
Gukker

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:12

<pni> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> alle dine mange eksempler. For der må jo være mange når du skriver ofte -

Rigtigt. De er ikke blevet dømt.
Det koster jo at blive udnævnt til dommer....
Men nogle der burde være dømt er Poul Schlüter, bolighej, og Fogh.
Bedragerisk embedsførsel.

MVH
Egon

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-02-05 09:13

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
> politikere.
> Inkassosager på stribe..
> Hvor lærer de det dog?
> Fogh, Brixtofte osv.
> Og nu en ny minister i rækken.
> Det går ufatteligt godt...
>
> Egon

Er du ikke bare *SÅ* misundelig!

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 21:14

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:cuuv06$2uj$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Er du ikke bare *SÅ* misundelig!

Nej.
Men i besiddelse af normal moral og anstændighed.
MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 17-02-05 18:56

On Wed, 16 Feb 2005 21:14:27 +0100, "Egon Stich"

>Nej.
>Men i besiddelse af normal moral og anstændighed.
>MVH
>Egon

Og med en åbenbar lav intelligens (Jeg har dine indlæg her i tråden og
de påviser ikke nævneværdig IQ)

Jeg ved godt at det er at gå efter manden og ikke bolden, men da det
er det plan du befinder dig på, synes jeg at det er berettiget....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 11:41

Snurrberget <cep@_REMOVE_snurrberget.dk> writes:
>I så fald kan man vel dårligt klandre konen, med mindre det var hendes
>underskrift, imho.

Det der går det hele lidt underligt er, at ministeren hævder at hun
aldeles intet vidste, men på de stævinger som TV2 har vist står både
hendes og ægtefælles navn. Disse stævninger er blevet forkyndte gennem en
stævningsmand og dommen er efterfølgende blevet forkyndt fra domstolen.
Muligvis har der desuden skullet en fuldmagt til, for at ægtefællen har
kunnet møde op i rette uden Henriette Kjær.
Det er her jeg synes det går helt galt med troværdigheden.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : jodem

Dato : 16-02-05 12:06

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunnet møde op i rette uden Henriette Kjær.
> Det er her jeg synes det går helt galt med troværdigheden.

Ja, hun lyver simpelthen.

Et andet lavpunkt indtrådte, da hun på pressekonferencen stod og brokkede
sig over, at hun var blevet opdaget, men der er vel ved at blive moralen her
i landet. Som Kjeld Heick Grand Prix vinder siger: Det som ingen ser, det
har ingen ondt af.

Jeg er helt med på, at vi andre synes det er en svinsk måde at drive politik
på, men det tilkommer ikke den, der faktisk er skyldig.

Det værste arf det hele var dog den politik hun førte og den var der ingen
der reagerede på, viste valget.

Et juridisk spørgsmål: Når man undlader at betale, bliver stævnet og dømt
til det,
hvad hedder det så hvis det ikke hedder bedrageri - økonomisk kriminalitet?
Jeg spøger helt alvorligt. Det må vel have en juridisk betegnelse.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 11:38

<pni> writes:
>Hvor er det lavt at fremkomme med den kommentar. Ikke engang
>Enhedslisten,
>Socialistisk Folkeparti eller for den sags skyld socialdemokraterne
>fremkommer med de beskyldninger.

Hvad mener du egentlig med ikke engang?
De har da været yhure afdæmpede, hverken buldret frem eller tonset løs.
Kommentarerne har da mest været noget med en trist og dum situation - og
det er vel inddiskutabelt rigtigt?

Det lugtede sgu lidt af fordom.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 12:33

"jodem" <jodem@nypost.dk> writes:
> [...]
>kriminalitet?
>Jeg spøger helt alvorligt. Det må vel have en juridisk betegnelse.

Jeg tror det afhænger af hvorfor man ikke betaler - hvis det er for at
forsøge at snyde, kommer fogden blot og tager det, der er af værdi.
Hvis det er fordi skyldneren rent faktisk ikke har pengene eller andre
værdier, er der ikke så meget at gøre, med mindre at gælden er skabt med
fortsæt, vel vidende at den aldrig vil kunne betales - så er det bedrageri.
Men det er ikke kriminelt at have en dårlig økonomi eller været gået
konkurs med en virksomhed.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-02-05 08:07

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> Henriette Kjær er det nyeste skud på stammen af bedrageriske borgerlige
> politikere.
> Inkassosager på stribe..
> Hvor lærer de det dog?
> Fogh, Brixtofte osv.
> Og nu en ny minister i rækken.
> Det går ufatteligt godt...

Hvilket bedrageri? Det er ikke konens opgave at bekymre sig om
privatøkonomien ud over at hun kan gøre med sine penge, hvad hun har lyst
til, når manden har trukket det beløb som han vurderer, der skal bruges til
de faste udgifter.

Det er hos os som ministeren manden der kører privatøkonomien. Det er
manden, som skal sikre at familien ikke kommer i en sådan situation, hvor
manden må vurdere at skammen for familien bliver for stor til at familien
fortsat kan leve videre.

I moderne ægteskaber hedder det arbejdsfordeling.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
- borger i den kommende Lede Ølløse storkommune

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-05 08:31

"Carsten Overgaard carstenovergaard.dk>" <mail@<fjern> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortsat kan leve videre.
>
> I moderne ægteskaber hedder det arbejdsfordeling.

Hun har lavet bedrageri via bopælsoplysninger, som gav hende en merindtægt,
efter skat, på over 200.000 kr.

Allan Riise

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 17-02-05 09:20

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hun har lavet bedrageri via bopælsoplysninger, som gav hende en
> merindtægt, efter skat, på over 200.000 kr.

Nærmere 225.000. Da sagen kom frem undskyldte Henriette og Lene Espersen sig
med at de ikke kendte reglerne!!! Jeg skal hilse fra mit lokale
bistandskontor og sige at sådan en forklaring ikke er gangbar hvis det er
bistandsklienter der kommer med den.

En omskrivning af et gammelt mundheld: De små tyve ryger i spjældet - de
store bliver ministre.

Vagn Kofoed

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-02-05 09:32

> [...]
meddelelse

> Hun har lavet bedrageri via bopælsoplysninger, som gav hende en

Det er gamle nyheder. Hvis resten af tinget havde tillagt dem nogen som
helst værdi, havde de ikke udnævnt hende til minister fra starten af. Så
havde de grillet hende allerede efter indsættelsen. I den nuværende sag er
det nærmest kun at betragte som fyld.

Husk på at der gælder forskellige regler for os borgere og for
folketingsmedlemmer. Se på Midtbank sagen. Politiet vælger ikke at sigte
folketingets medlem af bestyrelsen og hvorfor?

Hun er lige så meget med til beslutningerne som den øvrige bestyrelse, så
svaret som ingen af os ønsker besvarelsen på (hvis vi vil bevare vores naive
tro på retssamfundet), hænger i tågerne. Men personen har stort set været
med til at formulere hvert komma i loven mod insiderhandel og vil nemt kunne
afvise de latterlige anklager, som poltiet stillede op med og som blev
afgjort da der kom dom fra en kompetent domstol. Derfor valgte man at sigte
nogle borgere i det fjerne Jylland - måske som led i den kampagne, København
har ført i de sidste 20 år for at knuse enhver tendens til at provinsen må
noget som helst.

Fra : Gukker

Dato : 17-02-05 10:27

> folketingsmedlemmer.

Nej, det er ikke korrekt - men der gælder andre muligheder og konsekvenser
for dem sålænge de er folketingsmedlemmer. (jeg tænker ikke blot på deres
parlamentariske immunitet) og i øvrigt er det vel ikke en undskyldning for
at de skal handle i strid med lovgivningen?

Vi så jo på Thor Pedersen -sagen, at man ikke kunne samle et flertal for at
afsætte ham som minister i de sager han var involveret i.

Se på Midtbank sagen. Politiet vælger ikke at sigte
> folketingets medlem af bestyrelsen og hvorfor?

Det er meget enkelt: man kan ikke sigte et folketingsmedlem med mindre
hans/hendes parlamentariske immunitet bliver ophævet af folketingets
flertal. Og hvis man ikke har en kinamands chance for at det sker, så rejser
man naturligvis ikke sigtelse.

Så ærlig talt: lad os holde os til kendsgerningerne: Henriette Kjær og Lene
Espersen begik ulovligheder - det fik ingen konsekvenser for dem da de er
medlemmer af folketinget og dermed vanskeligere at ramme end andre borgere.
Jeg forstår ikke hvorfor du forsøger at bortforklare det. Det er jo
indlysende sandt og åbenbart.
Gukker

Fra : N/A

Dato : 17-02-05 19:14

Fra : Alucard

Dato : 17-02-05 19:14

On Thu, 17 Feb 2005 09:59:45 +0100, "Gukker"
<detkuduliatvide@mennej.invalid> wrote:

>Hvis min kone begår bedrageri ved at undlade at betale en vare, hun har købt
>og så udsteder en falsk check, så bliver jeg indblandet, da vi ikke har
>særeje. Vi hæfter altså for hinandens gæld, der er stiftet i ægteskabet.

Det vil da IKKE gøre dig til kriminel....

Det med at du vil hæfte for hendes gæld passer altså bare ikke..!!!!

Min ekskone og jeg optog for et par år siden et lån... Ved skilsmissen
hang jeg på hele lånet (selvom det var stiftet i ægteskabet) da jeg
var den eneste af os der havde underskrevet lånet....

Det vil kun få dig til at se dum ud, hvilket jeg gjorde og hvilket
Henriette Kjær også gør lige nu....