De fremmedes mentalitet 2
Fra : Malene P

Dato : 14-02-05 21:46

I Station 2 hører vi lige nu, hvordan en araber sidder og kommer med
skiftende og højst utroværdige udtalelser om, hvad en rumæner har sagt om
hans mor og søster. Samt at han ønsker at rumæneren skal lide fordi døden er
for nem. Araberen sidder i en dyr lejlighed, i dyrt tøj med dyrt TV og dyre
møbler -og ligner slet ikke på nogen måde noget der hører til i vores land.
Han udtaler sig heller ikke som noget sådant. Men det er måske det, man
kalder "kulturberigelse"?

Malene P

Fra : Zeki

Dato : 14-02-05 22:26

> Araberen sidder i en dyr lejlighed, i dyrt tøj med dyrt TV og dyre
> møbler -og ligner slet ikke på nogen måde noget der hører til i vores
land.

Yep! Udvis alle med TV der har kostet mere end 10.000. Dem kan vi ikke have
her.

Zeki

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-02-05 22:30

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> land.
> Han udtaler sig heller ikke som noget sådant. Men det er måske det, man

misundelse er en grim ting

Peter

Fra : Malene P

Dato : 14-02-05 22:49

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> misundelse er en grim ting

Jeg synes det er grimmere, at araberen sidder og skider på den humane danske
mentalitet, hans luksustilværelse er et produkt af. Men sådan er vi jo så
forskellige.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 14-02-05 23:06

On Mon, 14 Feb 2005 22:48:59 +0100, "Malene P"

>Jeg synes det er grimmere, at araberen sidder og skider på den humane danske
>mentalitet, hans luksustilværelse er et produkt af. Men sådan er vi jo så
>forskellige.

Aner du overhovedet hvad termen human dansk mentalitet dækker? Dit
skriv gør det ikke indlysende.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 14-02-05 23:31

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Aner du overhovedet hvad termen human dansk mentalitet dækker? Dit
> skriv gør det ikke indlysende.

Jeg mener ikke, ikke at danskere plejer at svore hævn og lidelse over
forbrydere, der har taget deres nærmeste eller deres venner. Men giv mig
bare et par eksempler.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 15-02-05 16:43

On Mon, 14 Feb 2005 23:31:16 +0100, "Malene P"

> [...]
>
>Jeg mener ikke, ikke at danskere plejer at svore hævn og lidelse over
>forbrydere, der har taget deres nærmeste eller deres venner. Men giv mig

Mener du selv at dette er et skønt eksempel på human indstilling til
andre?

citat:
citat slut.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-02-05 19:50

> [...]
>
> Jeg mener ikke, ikke at danskere plejer at svore hævn og lidelse over
> forbrydere, der har taget deres nærmeste eller deres venner. Men giv mig

læser du ikke aviser???

jeg ville ellers have sværget på at du var ivvrig læser af ekstrabladet og
se og hør

Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 14-02-05 22:32

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Araberen sidder i en dyr lejlighed, i dyrt tøj med dyrt TV og dyre
> møbler -og ligner slet ikke på nogen måde noget der hører til i vores
> land.

Kunne jo være at han havde et godt job, selvfølgelig på bekostning af en
Dansker! ( Så har jeg skrevet det, inden du går helt i selvsving )

Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 14-02-05 22:44

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kunne jo være at han havde et godt job, selvfølgelig på bekostning af en
> Dansker! ( Så har jeg skrevet det, inden du går helt i selvsving )

Araberen er formentligt kommet -evt via sine forældre- som flygtning. Han
har i så fald opnået sin luksustilværelse i kraft af en blanding af naive
politikere og godhjertede danskere, der ofte ikke lever så flot som denne
araber. Når en dansker har mistet sine venner eller pårørende ved en
forbrydelse, lyder der der ikke den snak hadske udtalelser om hævn. Men det
er jo måske det, du opfatter som "kulturberigelse"?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 14-02-05 23:02

> [...]
> det
> er jo måske det, du opfatter som "kulturberigelse"?

Hvis man er tidliugere flygtning, kan/må man ikke opnå en god tilværelse i
Danmark!
Det var satans!

Jeg har da herinde, mange gange, set indlæg efter en særlig grov
forbrydelse, hvor der har været skriv der nærmer sig til at forbryderen
skulle have fjernet sine kønsdele langsomt, sættes på hjul og stejle, o.s.v.
men dem ser du nok ikke, medmindre det har været en ikke etnisk Dansker der
er forbryderen!

Btw. Så *skal* Danmark tage imod de af FN erklærede flygtninge, aå kan du jo
kalde den til enhver tid siddende regring og alle Danskere for naive!

Nææ, det drejer sig om at du ikke er tilfreds med dit eget liv, og så skal
andre fandeme ikke have det bedre end dig.
Stakkels dig, det vokser du nok aldrig fra, det kaldes også
mindreværdskompleks!

Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 15-02-05 16:14

> Btw. Så *skal* Danmark tage imod de af FN erklærede flygtninge, aå kan du
jo
> kalde den til enhver tid siddende regring og alle Danskere for naive!

De såkaldte konventionsflygtninge skal vi tage os af, og det drejer sig vel
omkring 500 på årsbasis.

Hilsen Sten

Fra : Brian P

Dato : 14-02-05 22:53

"Malene P" <malenehagekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse:

blabla... "kulturberigelse"?... blabla... "kulturberigelse"

Man skulle tro du også havde set TV2-Nyhederne, hvor der vistes
videooptagelser fra et nazimøde i 1988, hvor ordet "kulturberigelse" også
blev anvendt forsøgsvis (for ikke at sige desperat) ironisk. Det var
dengang, dette er nu. Tonen har ikke ændret sig meget siden 30erne, hva'?

Fra : Malene P

Dato : 14-02-05 23:35

"Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev anvendt forsøgsvis (for ikke at sige desperat) ironisk. Det var
> dengang, dette er nu. Tonen har ikke ændret sig meget siden 30erne, hva'?

Jeg så godt det indslag fra nazimødet og væmmes ved de fjolser. Men her så
vi en araber i dagens Danmark, der sværgede hævn og lidelse over en
forbryder -og jeg spørger igen om DET er den kulturberigelse, som
meningseliten begyndte at bombardere os med, da det viste sig at deres løgne
om hjemsendelse af flygtninge ikke holdt vand.

Malene P

Fra : måske

Dato : 14-02-05 23:58

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> skrev i en meddelelse

(KLIP)
> [...]
løgne
> om hjemsendelse af flygtninge ikke holdt vand.

...de udsagn du kommer med i denne gruppe er da også tæt på "at sværge
hævn og lidelse" .....
men okay:
- lad os da smide alle dem der lever over evne ud (dyrt tøj, dyre møbler)
.... ups der røg det meste af whiskybæltet
- lad os smide dem ud der gennem generationer har hentet deres ægtefælle i
udlandet ...ups der røg kongefamilien

Fra : Croc®

Dato : 15-02-05 16:45

On Mon, 14 Feb 2005 23:35:24 +0100, "Malene P"

> [...]
>meningseliten begyndte at bombardere os med, da det viste sig at deres løgne
>om hjemsendelse af flygtninge ikke holdt vand.

Hvordan hulen kan du væmmes over dem? For mig at se er i støbt i samme
skabelon. Det var måske på tide at slå den i stykker.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-02-05 19:54

> [...]
> løgne
> om hjemsendelse af flygtninge ikke holdt vand.

Du manipulerer groft med hvad der blev sagt. Manden sagde jo netop at han
håbede at han blev idømt livsvarrig straf fordi han skulle lide, og
fornægtede jo NETOP den arabiske øje for øje mentalitet, og fandt det danske
retsvæsens måde at gøre tingene på bedre.

Tilbage står så din musundelse over at manden havde nogle dyre møbler. som
sagt misundelse er en meget grim ting.

Peter

Fra : Malene P

Dato : 16-02-05 08:10

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Tilbage står så din musundelse over at manden havde nogle dyre møbler. som
> sagt misundelse er en meget grim ting.

Jeg ved ikke, hvordan han har fået sig de dyre møbler. Men hvis det er
danskerne, der har betalt, samtidig med at de danske ældre må gå med ble, så
synes jeg faktisk ikke det er rimeligt. Hvis du kalder det misundelse, synes
jeg ikke at det er så grim en ting endda.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 08:42

> [...]
> synes
> jeg ikke at det er så grim en ting endda.

Hvem siger at han har fået dem via bistandshjælp?
Dine fordomme flyder over...

Allan Riise

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-02-05 18:57

> Jeg ved ikke, hvordan han har fået sig de dyre møbler.

netop derfor er din miusundelse usmagelig, og understreger at du lægger
under for fordomme

> Men hvis det er
> danskerne, der har betalt, samtidig med at de danske ældre må gå med ble,
> så
> synes jeg faktisk ikke det er rimeligt.

men du ved det ikke. Hvis du nu satte dig lidt ind i tingene så ville du
vide at det sandsynligvis IKKE er "danskerne" der har betalt.
(underforudsætning af at du med den formulering mener at det er
socialkontoret der har betalt)

> Hvis du kalder det misundelse, synes
> jeg ikke at det er så grim en ting endda.

nej det kan jeg forestille mig

Peter

Fra : Zeki

Dato : 14-02-05 23:46

> Araberen er formentligt...

Formentligt?

Skal vi ikke bare blive enige om, at du lider af et ordentligt tilfælde af
fordomme?
Svært at tage jeres slags seriøst, men morsomt er det!

Zeki

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-02-05 16:31

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> writes:
>De såkaldte konventionsflygtninge skal vi tage os af, og det drejer sig
>vel
>omkring 500 på årsbasis.

Der er noget jeg har funderet over i et stykke tid:
Sten, findes der overhovedet flygninge i din bevidsthed, uden at de bliver
behæftet med et "såkaldt" eller andet forbeholdent ord?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-02-05 01:12

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Der er noget jeg har funderet over i et stykke tid:
> Sten, findes der overhovedet flygninge i din bevidsthed, uden at de bliver
> behæftet med et "såkaldt" eller andet forbeholdent ord?

Her kan det vist ikke fortolkes som et forbehold, såkaldte
konventionsflygtninge er jo bare konventionsflygtninge.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-02-05 11:30

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> writes:
> [...]
>synes
>jeg ikke at det er så grim en ting endda.

Nu siger du at du ikke ved hvor han har dem for, men oprindeligt lå det
som undertone at du gik ud fra at han ikke selv havde tjent til dem. Det
er da fordomsfuldt om noget…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-02-05 09:35

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> writes:
>Her kan det vist ikke fortolkes som et forbehold, såkaldte
>konventionsflygtninge er jo bare konventionsflygtninge.

OK, kan godt se, at jeg sandsynligvis har fejllæst Sten indlæg.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311