| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Blueberry, western syre-trip Fra : Brian, Rikke & Krist~ | 
  Dato :  14-02-05 15:06 |  
  |   
            Hejsa
 
 Så fik jeg set Blueberry, som jeg investerede i selv om folk havde advaret 
 mig herinnde, men Blockbuster havde den brugt til billige penge. JEg må sige 
 jeg er glad for jeg gjorde det, synes det var en god oplevelse. Nu var jeg 
 selvfølgelig helt klar over hvad jeg skulle forvente, hvilket måske lige i 
 tilfældet med denne film er en fordel. Hvis man forventer en helt igennem 
 klassisk western bliver man nok meget skuffet.
 
 Men hvad man kan forvente så? Flotte flotte scener, interessante og gode 
 skuespillere, en interessant historie, der ikke er helt lige ud af 
 landevejen. Men først og fremmest er filmen en visuel oplevelse, synes 
 faktisk den kan sammenlignes lidt med Vidocq.
 
 Men til jer der ikke har set den, så synes jeg ikke i skal snyde jer selv 
 for den oplevelse, lej den og læn jer tilbage og nyd billederne.
 
 Mvh. Brian
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Ludvigsen (14-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  14-02-05 15:17 |  
  |  
 
            Den 14-02-05 15.05 skrev Brian, Rikke & Kristian følgende:
 > Så fik jeg set Blueberry, som jeg investerede i selv om folk havde advaret 
 > mig herinnde, men Blockbuster havde den brugt til billige penge. JEg må sige 
 > jeg er glad for jeg gjorde det, synes det var en god oplevelse. 
 Du har ikke læst tegneserien? I så fald kan jeg ikke afvise, at man kan 
 få en god oplevelse ud af filmen, hvis man ellers er til den slags.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian, Rikke & Krist~ (14-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian, Rikke & Krist~ | 
  Dato :  14-02-05 21:11 |  
  |  
 
            "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4210b2d9$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Den 14-02-05 15.05 skrev Brian, Rikke & Kristian følgende:
 > Du har ikke læst tegneserien? I så fald kan jeg ikke afvise, at man kan få 
 > en god oplevelse ud af filmen, hvis man ellers er til den slags.
 Jo et par enkelte afsnit for lang tid siden, så nej jeg sammenlignede slet 
 ikke.
 Mvh. Brian
 >
 > -- 
 > Mvh. Kim Ludvigsen
 > Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox
 >  http://kimludvigsen.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Ludvigsen (14-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  14-02-05 23:20 |  
  |  
 
            Den 14-02-05 21.10 skrev Brian, Rikke & Kristian følgende:
 >>Du har ikke læst tegneserien? I så fald kan jeg ikke afvise, at man kan få 
 >>en god oplevelse ud af filmen, hvis man ellers er til den slags.
 > 
 > Jo et par enkelte afsnit for lang tid siden, så nej jeg sammenlignede slet 
 > ikke.
 Det kan man ikke lade være med, hvis man er vokset op med 
 tegneseriehæfterne. Jeg fatter ikke, hvorfor man kobler filmen op på en 
 tegneserie og så laver en handling, som ligger langt fra forlægget.
 Det svarer vel til, at Peter Jackson havde lavet tre film om en 
 cirkustrups tur gennem Danmark. Med den modvillige (sceneskræk) 
 konferencier Frodo, klovnene Pippin og Merry, dværgen Gimli, 
 løvetæmmeren Aragorn og tryllekunstneren Gandalf.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Lær at vælge sikre kodeord som er nemme at huske
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mark Thomas Gazel (14-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Thomas Gazel | 
  Dato :  14-02-05 23:42 |  
  |   
            >> Jo et par enkelte afsnit for lang tid siden, så nej jeg
 >> sammenlignede slet ikke.
 >
 > Det kan man ikke lade være med, hvis man er vokset op med
 > tegneseriehæfterne. Jeg fatter ikke, hvorfor man kobler filmen op på
 > en tegneserie og så laver en handling, som ligger langt fra forlægget.
 >
 > Det svarer vel til, at Peter Jackson havde lavet tre film om en
 > cirkustrups tur gennem Danmark. Med den modvillige (sceneskræk)
 > konferencier Frodo, klovnene Pippin og Merry, dværgen Gimli,
 > løvetæmmeren Aragorn og tryllekunstneren Gandalf.
 
 Filmatiseringen af Blueberry lyder næsten som Jeremiah tv-serien. Den kunne 
 have været *så* fed, men endte som det argeste lort.
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 
 Mark 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (15-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-02-05 00:14 |  
  |   
            On Mon, 14 Feb 2005 23:42:08 +0100, "Mark Thomas Gazel"
 <markgazel@hotmail.com> wrote:
 
 >Filmatiseringen af Blueberry lyder næsten som Jeremiah tv-serien. Den kunne 
 >have været *så* fed, men endte som det argeste lort.
 
 Ja, Jeremiah havde potentiale til at kunne blive en virkelig god
 serie. Men næh... sådan skulle det ikke være.  :(
 
 Mvh, Claus
 -- 
 I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
  - Homer Simpson
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Christian (15-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian | 
  Dato :  15-02-05 10:36 |  
  |  
 
            On Tue, 15 Feb 2005 00:14:13 +0100, Claus Nielsen <> wrote:
 >
 >Ja, Jeremiah havde potentiale til at kunne blive en virkelig god
 >serie. Men næh... sådan skulle det ikke være.  :(
  Jeg synes ofte, at post-apokalyptiske serier/film gør den samme fejl.
 Nemlig at forfatteren ikke har fantasi nok til at beskrive, hvordan
 man klarer sig i en verden uden benzin og el, og derfor lader
 personerne finde et lager af moderne bekvemmeligheder. I Jeremiah
 startede det ellers så fint med back-to-basics men endte i
 helikoptere, computere, automatvåben etc.
  Lidt ligesom Water World. I stedet for at bruge fantasien, finder de
 onde et tankskib med benzin og våben og vupti - så er man tilbage i
 nutiden.
 /Christian
 -- 
 [  http://broothal.dk/software/antispam/ ]
 [   Non semper ea sunt quae videntur.   ] 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Mark Thomas Gazel (15-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Thomas Gazel | 
  Dato :  15-02-05 16:42 |  
  |   
            >> Ja, Jeremiah havde potentiale til at kunne blive en virkelig god
 >> serie. Men næh... sådan skulle det ikke være.  :(
 >
 > Jeg synes ofte, at post-apokalyptiske serier/film gør den samme fejl.
 > Nemlig at forfatteren ikke har fantasi nok til at beskrive, hvordan
 > man klarer sig i en verden uden benzin og el, og derfor lader
 > personerne finde et lager af moderne bekvemmeligheder. I Jeremiah
 > startede det ellers så fint med back-to-basics men endte i
 > helikoptere, computere, automatvåben etc.
 
 Jeg giver dig ret. Nu foregår Jeremiah "kun" efter en borgerkrig, så der kan 
 dukke diverse moderne ting op hist og her. Seriens fejl er mere, at den 
 læner sig mere op ad cyberpunk end en moderne western, hvilket er er en 
 fejl.
 
 
 Og så er valget skuespillere jo helt hen i vejret.
 
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 
 Mark 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Christian (16-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian | 
  Dato :  16-02-05 11:05 |  
  |  
 
            On Tue, 15 Feb 2005 16:42:21 +0100, "Mark Thomas Gazel"
 <markgazel@hotmail.com> wrote:
 >
 >Jeg giver dig ret. Nu foregår Jeremiah "kun" efter en borgerkrig
  Huh? En virus har forårsaget en pandemi og har dræbt alle "over the
 age of innocence". Det er vel næppe en borgerkrig?
 >
 >
 >Og så er valget skuespillere jo helt hen i vejret.
  Tjoh... jeg har mere et problem med indholdet end med skuespillerne. 
 /Christian
 -- 
 [  http://broothal.dk/software/antispam/ ]
 [   Non semper ea sunt quae videntur.   ] 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Jonas Gaarde (16-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas Gaarde | 
  Dato :  16-02-05 22:15 |  
  |  
 
            "Christian" <christian@fabel.dk.nospam> skrev i en meddelelse 
 news:ce6611dils0a70459rjtoa6p7ru18cno6b@4ax.com...
 > On Tue, 15 Feb 2005 16:42:21 +0100, "Mark Thomas Gazel"
 > <markgazel@hotmail.com> wrote:
 >
 >>
 >>Jeg giver dig ret. Nu foregår Jeremiah "kun" efter en borgerkrig
 >
 > Huh? En virus har forårsaget en pandemi og har dræbt alle "over the
 > age of innocence". Det er vel næppe en borgerkrig?
 Jeg har ikke set filmen eller serien eller hvad det nu er, men ifølge 
 tegneserien, som vel må anses som den oprindelige historie, er der i hvert 
 bind en prolog, som over en enkelt side viser hvordan raceuroligheder 
 udarter til en borgerkrig med atomvåben og hele pivetøjet, hvorefter tiden 
 går og græsset gror hen over ruinerne.
 -- 
 Jonas
 My DVD's:  http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (14-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  14-02-05 23:40 |  
  |  
 
            Brian, Rikke & Kristian wrote:
 > Men til jer der ikke har set den, så synes jeg ikke i skal snyde jer selv 
 > for den oplevelse, lej den og læn jer tilbage og nyd billederne.
 Tak for tippet, den har jeg bestilt hjem fra  www.dvdzone2.com
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |