Sin City
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-02-05 00:09

Har jeg sovet i timen eller er denne Frank Miller/Robert Rodriguez film gået
min og gruppens næse forbi?

http://www.apple.com/trailers/miramax/sin_city.html

Måden den blander film og tegneserie sammen på, ser røvspændende ud.

Mark

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-02-05 00:40

Mark Thomas Gazel wrote:
> Har jeg sovet i timen eller er denne Frank Miller/Robert Rodriguez film
> gået min og gruppens næse forbi?

Det er vist kun dig der har sovet. linket var oppe at vende i gruppen for et
par uger siden
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-02-05 23:48

> Det er vist kun dig der har sovet. linket var oppe at vende i gruppen
> for et par uger siden

Fordømt!

"Father... father, the sleeper has awakened!"

Mark

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-02-05 10:03

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordømt!
>
> "Father... father, the sleeper has awakened!"

Rolig nu, helt rolig!
Kan du sige:

"I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that
brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass
over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye
to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will
remain."

Mvh Maria

Fra : John Hinge

Dato : 16-02-05 10:32

On 15 feb 2005 Maria de Francis was heard to say:

> [...]
> gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the
> fear has gone there will be nothing. Only I will remain."

Jeg har nu altid holdt af Litaniet imod Frygt.
Men det med at sidde og kigge på min hånd indtil jeg kan bevæge en
enkelt muskel alene.. hmm nej.. Jeg blir bare søvnig ;)

Et eller andet sted kunne jeg godt tænke mig hvis nogen turde binde
an med en filmatisering af God Emperor of Dune.. Jeg ved godt
at det er en forholdsvis tung historie på mange måde, og at det
nok virkelig er den bog som skiller Dune fans ad... Mange bremser
op i GEoD og kommer aldrig frem til de sidste bøger, netop fordi
den er så forb.. tung.
Men et eller andet sted, ja så ku jeg altså godt tænke mig at se den.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Maria de Francis

Dato : 16-02-05 23:08

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> On 15 feb 2005 Maria de Francis was heard to say:

> Jeg har nu altid holdt af Litaniet imod Frygt.
Ja, ditto her... det er selvkontrol der vil noget.

> Men det med at sidde og kigge på min hånd indtil jeg kan bevæge en
> enkelt muskel alene.. hmm nej.. Jeg blir bare søvnig ;)

Det hedder bare dyb meditation zz

> [...]
> den er så forb.. tung.
> Men et eller andet sted, ja så ku jeg altså godt tænke mig at se den.

De bøger er mesterværker imho. Og jeg må snart læse dem igen.
GEoD tror jeg er svær at filme, men jeg ville da elske at se netop den. Leto
II er en meget speciel personlighed.

Hvem skal instruere den?

Hvor mange film er der egentligt lavet?

De tre jeg har set er:
Lynch' Dune fra '84
Miniserien Dune fra 2000, som er noget anderledes end Lynch' udgave...og
længere iøvrigt
Miniserien Children of Dune fra 2003

Og så påstår IMDB at der er en Dune fra '73, instrueret af John Knoop, som
jeg ikke kender. Jeg læste iøvrigt et eller andet sted, at Lynch havde
puslet med de to efterfølgende, mens han lavede Dune, men hvad skete der
lige der?

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse.
I suspect people of plotting to make me happy.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-02-05 00:07

"Maria de Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> writes:

> De tre jeg har set er:
> Lynch' Dune fra '84
> Miniserien Dune fra 2000, som er noget anderledes end Lynch' udgave...og
> længere iøvrigt
> Miniserien Children of Dune fra 2003

De to miniserier kan i øvrigt varmt anbefales. Jeg blev lidt chokeret
over HVOR meget film jeg pludselig havde set på få dage.
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Maria de Francis

Dato : 17-02-05 09:14

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> De to miniserier kan i øvrigt varmt anbefales. Jeg blev lidt chokeret
> over HVOR meget film jeg pludselig havde set på få dage.

Ja, Dune miniserien alene varer 265 minutter, det er længere end de enkelte
udgaver af LOTR. Children of Dune kan jeg ikke huske længden på. Den er en
af de film, der ikke er dukket op herhjemme, siden jeg indførte
DVD-profiler, men jeg ved den er et sted, ikke derude, men herinde.
Underligt at film bare kan "forsvinde", det ligner snart en gang oprydning
og sanering. Der dukker stadig film op mellem f.eks en bunke noter. LOL

Jeg så dem ud i et køre, men jeg har nu ikke noget problem med at afsætte en
weekend til bare at se film, f.eks. et tema eller en instruktør (det er vel
også et tema). Et godt eksempel er LOTR-filmene, der også tager sin tid at
få set. Eller en hel weekend med scifi, gysere, ect....

Men det skal da blive spændende at se hvad der sker på Dune området.

Mvh Maria

Fra : John Hinge

Dato : 17-02-05 10:34

On 16 feb 2005 Maria de Francis was heard to say:

om God Emperor of Dune

> Hvem skal instruere den?

Tjaa, hvis det f.eks var en Scifi Channel udgave, så bliver det
jo nok en af deres relativt ukendte men ikke uefne faste personer.

> [...]
> Knoop, som jeg ikke kender. Jeg læste iøvrigt et eller andet sted,
> at Lynch havde puslet med de to efterfølgende, mens han lavede

Jeg tror, som de andre på imdb, at John Knoops film nok er noget
totalt urelateret, måske en film om sandklitter eller noget..

Men beskrivelsen af det tidligere kuldsejlede Dune projekt med blandt
andet H. R. Giger og Salvador Dali lyder som en film der ku ha været
sådan ret.. Anderledes..

Jeg synes at Scifi Channels filmatiseringer vinder ved at de trods
tydelige budget problemer og manglende muligheder for locations
alligevel formår at formidle selve historien.
De holder sig noget bedre til historien en f.eks Lynch, som bruger
et par muligheder for at trippe lidt ud hist og pist..
Specielt slutningen af Lynch's Dune irriterer mig helt ustyrligt..
Regnvejr.. pah !

Problemet ved en Dune 3 er at selv det at koge den ned til de der 3-4
timer eller deromkring, nok er at barbere den for hårdt..
Dune 3 dækker over 3000-3500 år, og der er grænser for hvor meget
man kan springe de lange forklaringer over hvis ikke essensen af
historien skal sige fft ud af vinduet.
Hele ideen med Leto 2 er et sted, at han i sin spisen spice har set
en krise i menneskehedens fremtid. En eller anden form for absolut
krise som kan betyde slut finale, medmindre man kan få menneskeheden
tila t finde sin vandrelyst og energi frem igen. Med andre ord,
så er menneskeheden så stagneret at den kommende krise vil kunne
gøre en ende på os alle.
Leto tager så valget at sidde i små 3500 år som en prop i hele
maskineriet, så menneskeheden i modreaktion får så kraftig en
inerti og udlængsel at de, da han endelig står af, promte
spreder sig så kraftig at det ikke længere vil være muligt
at udrydde dem.

Nåja.. jeg mumler og mumler.. hmm :)