Premiere på constantine?
Fra : Pierre & Karina

Dato : 31-01-05 18:17

Er der nogle der ved hvornår filmen Constantine med Keanu reeves har
premiere i Danmark?

http://www.themoviebox.net/movies/2005/0-9ABC/Constantine/trailer.php

Den ser bare alt for fed ud, glæder mig.

Pierre

Fra : Emil Rune

Dato : 31-01-05 18:42

"Pierre & Karina" <prc@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.themoviebox.net/movies/2005/0-9ABC/Constantine/trailer.php
>
> Den ser bare alt for fed ud, glæder mig.

Vi er FLERE der glæder os meget til den 24. Februar ;)
Jeg er ligeglad med hvad folk ellers måtte sige om Keanu, den her film ser
kriminelt fed ud! (og nej, den har intet med tegneserien at gøre...deal with
it fanboys! ;)

Emil

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-02-05 07:17

Emil Rune wrote:
> Jeg er ligeglad med hvad folk ellers måtte sige om Keanu, den her film ser
> kriminelt fed ud! (og nej, den har intet med tegneserien at gøre...deal with
> it fanboys! ;)

Øh, den ser ud til at have langt mere med tegneserien at gøre end f.eks.
Catwoman. At de så også lader til at have lavet en masse åndsvage
ændringer i Constantine er så en anden side af sagen.

Tenz.

Fra : No Humor Man

Dato : 01-02-05 13:05

Tenzel Kim wrote:
> Øh, den ser ud til at have langt mere med tegneserien at gøre end f.eks.
> Catwoman. At de så også lader til at have lavet en masse åndsvage
> ændringer i Constantine er så en anden side af sagen.
Da jeg ikke kender til tegneserien, men synes at traileren ser totalt rå
ud, kunne jeg da godt tænke mig at høre hvilke ting du mener er
åndssvage ændringer i forhold til tegneserien, eller om du kan komme med
en synopsis om selve tegneserien og hvad den handler om og om du vil
anbefale at anskaffe den. Er det en miniserie eller ligesom f.eks.
Spider-Man og X-Men mange års tegneserie?

Hilsen Carsten Hedegaard

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Emil Rune

Dato : 01-02-05 15:36

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Catwoman. At de så også lader til at have lavet en masse åndsvage
> ændringer i Constantine er så en anden side af sagen.

Nu er jeg så heller ikke af den opfattelse at den nye Catwoman overhovedet
kan kaldes en film.....men det er en anden diskussion!
Og jeg har sådan set ikke nogen problemer med de ændringer der er blevet
lavet til denne filmatisering; sandt nok er Constantine hverken Englishman
eller blond mere, men betyder det så meget? Tegneseriens grund elementer ser
ud til at være fint bibeholdt og det er altid det der har interesseret mig
mest ved Hellblazer. At afskrive filmen fordi de ikke har affarvet
hovedrollens hår er rimelig meget nit-picking imo ;)

Emil

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-02-05 17:30

Emil Rune wrote:
> [...]
> mest ved Hellblazer. At afskrive filmen fordi de ikke har affarvet
> hovedrollens hår er rimelig meget nit-picking imo ;)

Nu vil jeg ikke afskrive filmen før jeg har set den men i betragtning af
hvor integreret en del af figuren og serien det at han er englænder er,
vil jeg mene at det at man ændrer hans nationalitet unægteligt vil have
en betydning for filmen. Det ville være lidt som at fortælle en historie
om Klokkeren fra Notre Dame og så lave ham om til Klokkeren fra New York.

At Keanu så meget sjældent udviser det store skuespillertalent hjælper
så ikke på sagen.

Tenz.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-02-05 12:29

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote

> Nu vil jeg ikke afskrive filmen før jeg har set den men i betragtning af
> hvor integreret en del af figuren og serien det at han er englænder er,

Hvor er det dog befriende ikke at være tegneserielæser, så kan man nyde
alle superhelte filmene uden at blive irriterret over den slags
detaljer.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-02-05 14:20

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> writes:

> Hvor er det dog befriende ikke at være tegneserielæser, så kan man nyde
> alle superhelte filmene uden at blive irriterret over den slags
> detaljer.

Tjah. Så går man til gengæld glip af vidunderlige små intertekstuelle
referencer, når instruktør og manus-forfatter laver noget rigtig godt.

Der er f.eks. en scene i Spider-Man 2, der er en direkte kopi af en
klassisk, meget kendt illustration fra Amazing Spider-Man #50.

Men har du det i øvrigt på samme måde med bøger? "Hvor er det dog
befriende ikke at læse bøger, så man kan nyde alle filmatiseringerne
uden at blive irriteret over den slags detaljer"?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-02-05 15:18

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Tjah. Så går man til gengæld glip af vidunderlige små intertekstuelle
> referencer, når instruktør og manus-forfatter laver noget rigtig godt.

Klart nok, og jeg går da også glip af en masse gode fortællinger ingen
tvivl om det, jeg syntes dog at hver gang der kommer en ny tegneserie
til film udgivelse, brokker folk sig over ligegyldige detaljer istedet
for at fokusere på om filmen (aufhængigt af tegneserien) er noget ved.
Om constantine er lys eller mørkhåret - who cares!

> Men har du det i øvrigt på samme måde med bøger? "Hvor er det dog
> befriende ikke at læse bøger, så man kan nyde alle filmatiseringerne
> uden at blive irriteret over den slags detaljer"?

Nej, men bøger er ikke så visuelt orienteret, så det støder ikke så ofte
sammen. Jeg har intet imod at en historie bliver ændret fra et medium
til et andet.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-02-05 15:35

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> writes:

> Om constantine er lys eller mørkhåret - who cares!

Tjah. Hvor meget skal man lave om i et forlæg, før det ikke længere
kan betragtes som en filmatisering?

En væsentlig charme ved en filmatisering af en tegneserie er at se
filmskaberens omlægning af tegneseriens visuelle stil til filmmediet.

At ændre væsentligt på en tegneseriefigurs udseende - som jo er
centralt i en tegneserie - er som at ændre væsentligt på
personligheden hos en hovedperson i en roman.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Emil Rune

Dato : 02-02-05 15:39

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message
> [...]
> for at fokusere på om filmen (aufhængigt af tegneserien) er noget ved.
> Om constantine er lys eller mørkhåret - who cares!

Min pointe all along...

Emil

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-02-05 15:05

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na> writes:

> [...]
> kriminelt fed ud! (og nej, den har intet med tegneserien at gøre...deal with

Ork, vi "dealer". Det har vi gjort så mange gange før.

Men var lidt affarvning til håret og en trenchcoat så meget at
forlange?

Det her er jo næsten som at præsentere Spider-Man - men nu i en blå
sparkedragt.

Fra : Emil Rune

Dato : 01-02-05 15:32

> Ork, vi "dealer". Det har vi gjort så mange gange før.
>
> Men var lidt affarvning til håret og en trenchcoat så meget at
> forlange?

Havde det virkelig gjort så stor en forskel? Så skulle man have fundet en
helt anden til rollen, for affarvning af håret ville næppe virke godt, og
Keanu i trenchcoat har vi ligesom set før ;)

Emil

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-02-05 15:46

> Havde det virkelig gjort så stor en forskel?

Det synes jeg.

Når man overfører tegneserier til film er fælleselementet det visuelle
indtryk af hovedpersonen. Det er fuldkommen væk (om end smøgerne
hjælper )
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 04-02-05 19:12

On 01 Feb 2005 15:05:26 +0100, Peter B. Juul wrote:
> Det her er jo næsten som at præsentere Spider-Man - men nu i en blå
> sparkedragt.

Jeg vil ha' en *rød* Hulk.

/Lars

Fra : Silver

Dato : 01-02-05 00:46

> Den ser bare alt for fed ud, glæder mig.

SYYYYG film!, den skal bare ses i biffen!

Silver.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 01-02-05 19:19

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> SYYYYG film!, den skal bare ses i biffen!

Jeg glæder mig til næste gang min læge siger "du er syg og alt for fed" for
så ved jeg det er en kompliment!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Silver

Dato : 03-02-05 10:13

> Jeg glæder mig til næste gang min læge siger "du er syg og alt for fed"
for
> så ved jeg det er en kompliment!

HAHAHAHA!! sådan kan man vel osse se på det hehe.

Silver.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-02-05 19:21

> for
>
> HAHAHAHA!! sådan kan man vel osse se på det hehe.
>
> Silver.

Det er sgu' nok bare mig der er en gammel forstokket idiot (i en alder af
37). Jeg har f.eks. stadig ikke fattet hvorfor Michael Jackson for mange år
siden lavede en plade der hed "Bad", når han faktisk mente det modsatte...

Akkeja, disse unge Mennesker opfører sig saa mærkværdigt nu til Dags!

Fra : -V-

Dato : 03-02-05 23:28

Jonas Gaarde wrote:
> Jeg har f.eks. stadig ikke fattet hvorfor Michael
> Jackson for mange år siden lavede en plade der hed "Bad", når han
> faktisk mente det modsatte...

Som Prince kommenterede valget af titel:

"Der var ikke plads på coveret til at skrive 'Pathetic'."

-V-

Fra : Hobert Idiart

Dato : 03-02-05 23:39

-V- wrote:

> Som Prince kommenterede valget af titel:
>
> "Der var ikke plads på coveret til at skrive 'Pathetic'."

Prince er musikalsk talentløs, men humor det har han da.

Fra : -V-

Dato : 04-02-05 01:45

Hobert Idiart wrote:
> Prince er musikalsk talentløs, men humor det har han da.

Du har ret i ét af dine udsagn.

-V-

Fra : Hobert Idiart

Dato : 04-02-05 02:06

-V- wrote:

> Du har ret i ét af dine udsagn.

Så er der jo fremgang.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-02-05 10:03

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Du har ret i ét af dine udsagn.

Come on,lidt humor har han da.

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 04-02-05 19:14

On Fri, 4 Feb 2005 01:45:22 +0100, -V- wrote:

> Du har ret i ét af dine udsagn.
^mindst
HDH.

/Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-02-05 14:02

Hobert Idiart wrote:

> Prince er musikalsk talentløs, men humor det har han da.

Han er Jackson overlegen med mange længder. Et musikalsk multigeni.

/David