I an sam :-)
Fra : Pierre & Karina

Dato : 31-01-05 00:04

Jeg har lige set filmen `I am sam` med Sean Penn og jeg må sige at det er en
af de bedre/ rigtige gode film jeg længe har set. Jeg var lidt i tvivl om
hans skuespil i starten, om det var godt eller han mindede lidt for meget om
Dustin Hoffman i `Rain Man`, men det kom jeg hurtigt fra igen.
Rigtigt godt skuespil fra dem alle + en rigtig god film.
Hvad syntes i om filmen?

Pierre

Fra : Maria de Francis

Dato : 31-01-05 00:46

"Pierre & Karina" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget om Dustin Hoffman i `Rain Man`, men det kom jeg hurtigt fra igen.
> Rigtigt godt skuespil fra dem alle + en rigtig god film.

Jeg synes egentligt at Sean Penn gør det godt og noget anderledes end Dustin
Hoffman. Det er heller ikke det samme de fejler vist, jeg kan ikke huske om
Sam er autist?
Jeg har kun set dem overgået af een, nemlig Daniel Day-Lewis i "Min venstre
fod".
Da jeg så "Min venstre fod" havde jeg ikke set noget andet med Daniel
Day-Lewis, og var overbevist om at han faktisk var syg og at det ikke var
skuespil.
Det har jeg så rettet op på sidenhen og set adskillige film med ham.

Men tilbage til "I am Sam", så synes jeg det er en sød film med et godt
spil. Sean Penn gør det nu oftest godt. Og nogle gange må film godt være
søde.

Mvh
Maria

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 31-01-05 08:50

Maria de Francis wrote:

> [...]
>
> Men tilbage til "I am Sam", så synes jeg det er en sød film med et
> godt spil. Sean Penn gør det nu oftest godt. Og nogle gange må film

Jeg syntes at I am Sam var en virkelig god film, fordi den nok er sød,
men rummer tilstrækkeligt mange konflikter til at være interessant hele
vejen igennem. Den rummer en meget fin balance mellem det søde og det
farlige.

Jeg anede intet om filmen, før jeg så den, og da det gik op for mig,
hvad den handlede om, havde jeg først ikke lyst til at se den, men jeg
holdt alligevel ved og fik en stærk oplevelse med. Dvd'ens
ekstramateriale er også værd at tage med. For en gangs skyld er der
andet end dokumentarer om det tekniske arbejde og ligegyldigt
promo-stof. I stedet fortælles om, hvordan det var at lave en film om
udviklingshæmmede, hvordan der blev researchet blandt udviklingshæmmede
m.m.

Mikkel

Fra : JytteJ

Dato : 01-02-05 11:28

> [...]
> meget om Dustin Hoffman i `Rain Man`, men det kom jeg hurtigt fra igen.
> Rigtigt godt skuespil fra dem alle + en rigtig god film.

Jeg blev temmelig skuffet, havde forventet noget bedre. Ikke mindst pga.
skuespillerne Synes den var oversentimental, klæg, og også småkedelig.

Vh.
Jytte