Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Originale blækpatroner eller kopier
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 16-02-05 09:32

Mine erfaringer med kopitoner til laserprintere er generelt meget dårlige.

Hvordan ser det ud med kopiblækpatroner til fotoprintere. Er det ligeledes
noget man skal undgå?

Printeren er en Canon iP5000, men jeg spørger til mere generelle erfaringer.

Vh, Lars.

Fra : Per O.

Dato : 16-02-05 11:02

"Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget man skal undgå?
>
> Printeren er en Canon iP5000, men jeg spørger til mere generelle

Jeg har desværre kun dårlige erfaringer med kopipatroner. Det gælder både
dem man køber færdigfyldte og de sæt hvor man selv skal fylde op.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 16-02-05 22:43

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message

> Jeg har desværre kun dårlige erfaringer med kopipatroner. Det gælder både
> dem man køber færdigfyldte og de sæt hvor man selv skal fylde op.

Også her. Har bl.a. flere gange været ude for at man lukker låget op på en
laserprinter, tager kassetten med den tomme toner ud, og... flump... dér
ligger indholdet af tonerkassetten - i bunden af printeren. Desuden generelt
dårligt udskrifter. Enkelte med defekte tromler, der laver pletter på
udskriften.

Jeg kan forstå, at der ligeledes er problemer på blækområdet. Enkelte har
foreslået mig Jettec og andre dyrere kopiprodukter, men så snakker vi
priser, der ligger forholdsvist tæt på de originale priser. Og om
kopiproduktet virkelig er så godt, at det er den lille besparelse værd,
tvivler jeg lidt på.

Vh, Lars.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-05 07:08

In article <4213be5d$0$12721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lars Bonnesen wrote:
> [...]
> priser, der ligger forholdsvist tæt på de originale priser. Og om
> kopiproduktet virkelig er så godt, at det er den lille besparelse værd,

JetTec producerer for HP, så de er vel så tæt på originale som e kan komme :)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-02-05 12:11

"Lars Bonnesen" <none@invalid> wrote in message
> [...]
> noget man skal undgå?
>
> Printeren er en Canon iP5000, men jeg spørger til mere generelle

Hej Lars.

Jeg har kun fine erfaringer med kopipatroner - ingen problemer overhovedet.
Jeg kan kun anbefale patroner fra www.nierle.de - og nej, jeg har hverken
aktier i, eller er ansat der.
Efterfyldning af patroner har jeg ikke prøvet endnu, men med mine
finmekaniske evner er det vist kun godt det samme!
Når jeg kan få patroner til en 50'er stykket der, der virker fint, så skulle
fanden da gå ned og ofre et par hundrede for een patron!

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Martin

Dato : 16-02-05 17:57

Hej

Jeg har gennem flere år selv efterfyldt på min HP 920/930c og er rigtigt
godt tilfreds med resultatet. Efter 3-4 refill er det dog tid at skifte
patronerne, men så har du også genopfyldt for omkring 50 kr. pr. gang
Sidste gang skiftede jeg til en fabriksrefill af mærket Peach - disse
patroner koster omkring 100 kr. stk. i BO Bøger og er også gode.

Spar løs!

Martin

Fra : BTG

Dato : 16-02-05 18:11

hejsa!

Jeg har prøvet med en "SEHA" kopiblækpatron (farve) til min HP PSC 750
printer. Gik glimrende til almindelig udskriftsbrug, men var rigtig,
rigtig, rigtig dårlig til udskriving af foto's

Mvh.
Karsten