Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Foto med Video optagelse
Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 16-02-05 00:34

Hej

Jeg er ude efter et fotografiapparat der kan tage billeder med 3-4 MPixels
og optisk zoom på minimum 10x og er i stand til at optage video med minimum
25fps og 640x480 og lyd så det kan erstatte video kamaraet. I den
forbindelse er jeg faldet over Konica Minolta DiMAGE Z5, som har 12x zoom og
mulighed for at optage video i 640x480 30fps med lyd.
Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af hvormeget video fylder og Konica som
producerer apparatet kan heller ikke svarer, så er der nogen her, der kan
give et hint om hvor mange minutters video man eks. vis kan have på et 512MB
SD kort??

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-02-05 08:55

Carsten Schack-Eriksen skrev:

> hvor mange minutters video man
> eks. vis kan have på et 512MB SD kort??

Regn med ca 7 minutter

Peter Schrøder

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-02-05 09:37

Carsten Schack-Eriksen wrote:
> [...]
> give et hint om hvor mange minutters video man eks. vis kan have på et 512MB

Jeg har haft et Fuji S7000. Det tager både XD og de langt billigere CF
kort. Video kvaliteten er intet mindre en superb. Idag kan du få et 2Gb
highspeed CF kort for en tusse ca., så der er masser af plads til film.
Desuden er kameraet i sig selv et glimrende "ikke-dSLR" kamera.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Manse

Dato : 16-02-05 09:42

Hejsan

Husk lige at tage et kig på, Canon powershot S1, skulle være rigtig godt til
video.......

Manse

Fra : Jan Otto Ruud

Dato : 16-02-05 12:12

"Manse" <11kili@sol.dk> wrote in message
> Hejsan
>
> Husk lige at tage et kig på, Canon powershot S1, skulle være rigtig godt
> til
> video.......

Jeg har et S1IS, og kan skrive under på at det er bra til video. Men
videofilene tar stor plass. Man oppnår ca 4,5 minutter i beste kvalitet på
et 512MB kort. Man må også ha et relativt raskt CF kort for at det skal
fungere bra med video.

--
Jan Otto

Fra : Nyhedskigger

Dato : 16-02-05 14:07

Jeg har selv et Canon S1 IS som i mange tests er udråbt til det bedste når
vi taler video. Om det er rigtigt ved jeg ikke men det ER flot arbejde. I
640 x 480 /30 fps i laveste kompression (avi format) fylder filmen ca 80
MB/min. S1 kan optage 1 GB eller 1 time i et hug hvad der kommer først. Jeg
bruger et Ultra II CF kort og det "æder" alt uden billedudfald og kameraet
er klar igen på 2 sek. efter man har trykket på stop. Altså et stort og
hurtigt CF kort = Succes.

Bemærk at S1 har billedstabilisator - IS - hvilket er et must med 10x
zoom/video - det har ikke alle.
Bemærk også at S1 objektive zoom virker ved video - det gør ikke alle, ofte
har de kun digital zoom ved video opt.

Kan varm anbefale S1 IS (Nogen tror at Canon barsler med en afløser til S1
her i foråret)

Med venlig hilsen
Kjeld