Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nyt fotoprogram men hvilket ?
Fra : Peter Caspersen

Dato : 14-02-05 19:37

Hej jeg vil ud og købe et godt fotoprogram, gerne et der kan lave lidt
forskelligt ved mine bilder, men hviket program kan i anbefale.

På forhånd mange tak for hjælpen

Med Venlig Hilsen

Peter Caspersen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 14-02-05 20:07

"Peter Caspersen" skrev
> jeg vil ud og købe et godt fotoprogram, gerne et der kan lave lidt
> forskelligt ved mine bilder, men hviket program kan i anbefale.

Gimp kan lave lidt forskelligt:

http://www.gimp.org/screenshots/windowsxp_screenshot1.png

http://www.gimp.org/windows/

pris: gratis

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-02-05 21:56

In article <4210f6d2$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thorkild Dalsgaard wrote:
> "Peter Caspersen" skrev
>
> Gimp kan lave lidt forskelligt:
>
> http://www.gimp.org/screenshots/windowsxp_screenshot1.png
>
> http://www.gimp.org/windows/
>
> pris: gratis

Og næste trin op er Photoshop CS. Der er vist ikke noget derimellem.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 14-02-05 22:02

On Mon, 14 Feb 2005 20:56:03 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Og næste trin op er Photoshop CS. Der er vist ikke noget derimellem.

Joo, der er da flere.

Paintshop Pro
Photoshop Elements 2 eller 3

bare for et nævne et par stykker.

Men ja PS CS er det ultimative (og dyreste).

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 14-02-05 22:01

C1

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-02-05 22:34

In article <kb4211tq3098de8j9jbpajp6fh7306e18t@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> Joo, der er da flere.
>
> Paintshop Pro
> Photoshop Elements 2 eller 3
>
> bare for et nævne et par stykker.
>
> Men ja PS CS er det ultimative (og dyreste).

Både Painstshop pro og PS element er vel et trin ned af stigen
i forhold til det gratis GIMP (evt CinePaint hvis man vil have 16-bit).

Så nej, der er ikke nogen mellem den gratis Photoshop kopi GIMP, og så
den rigtige vare.

Fra : emj

Dato : 14-02-05 23:01

On Mon, 14 Feb 2005 21:33:39 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Både Painstshop pro og PS element er vel et trin ned af stigen
>i forhold til det gratis GIMP

Dit kendskab til PaintShop Pro er åbentbart lig 0
Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-05 07:13

In article <br7211hvcl1o4ct718fp8rv44rjqcndp6p@4ax.com>, emj wrote:

> Dit kendskab til PaintShop Pro er åbentbart lig 0

Det er nogle år gammelt. Hvad kan PSP som GIMP ikke kan ?

Fra : emj

Dato : 15-02-05 08:30

On Tue, 15 Feb 2005 06:13:05 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Hvad kan PSP som GIMP ikke kan ?

....og omvendt.

Hilsen emj

Fra : den ægte fotomand

Dato : 15-02-05 16:20

...og omvendt.

> Hilsen emj

GIMP kan fås gratis

Mvh Per

Fra : emj

Dato : 15-02-05 18:26

On Tue, 15 Feb 2005 16:19:46 +0100, "den ægte fotomand"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>GIMP kan fås gratis

Jaja, det er jo ikke en kvalitet i sig selv
Hilsen emj

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-05 19:26

emj wrote:

> Jaja, det er jo ikke en kvalitet i sig selv

Det er det da. Hvis program a og program b er helt ens og program a er
gratis mens b koster penge, så er program a bedst.

/David

Fra : HKJ

Dato : 15-02-05 19:30

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Det er det da. Hvis program a og program b er helt ens og program a er
> gratis mens b koster penge, så er program a bedst.

Det kan nu ikke siges så firkantet, nogle foretrækker f.eks. at have
mulighed for en hotlinie, hvis de har problemer.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-05 19:48

In article <cutf3s$31dq$1@news.cybercity.dk>, HKJ wrote:

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Det kan nu ikke siges så firkantet, nogle foretrækker f.eks. at have
> mulighed for en hotlinie, hvis de har problemer.

Er der telefonsupport på PSP ? Undersøgelser har vist at support af populær
OpenSource i nyhedsgrupper er væsentlig hurtigere end den gennemsnitlige
websupport fra betalingsprodukter.

Fra : HKJ

Dato : 15-02-05 19:56

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Er der telefonsupport på PSP ? Undersøgelser har vist at support af
populær
> OpenSource i nyhedsgrupper er væsentlig hurtigere end den gennemsnitlige
> websupport fra betalingsprodukter.

Jeg sagde ikke noget om hvad er bedst, kun hvad nogle foretrækker.
Der findes også andre grunde til at foretrække betalingsprogrammer, om
grundene er fornuftige eller ej, vil jeg ikke kommentere.

Fra : emj

Dato : 16-02-05 00:20

On Tue, 15 Feb 2005 18:48:08 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Er der telefonsupport på PSP ?

Ja, det er der, hvis man har købt sit program hos
http://www.prosoft.dk/

Hilsen emj

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-05 20:00

HKJ wrote:

> Det kan nu ikke siges så firkantet, nogle foretrækker f.eks. at have
> mulighed for en hotlinie, hvis de har problemer.

Da jeg skrev at programmerne var helt ens, mente jeg det: De inkluderer
begge lige meget hotlinesupport f.eks.
Prøver netop at isolere det økonomiske aspekt ved at sige at alle andre
faktorer er ens, og siger så at, jo, at noget er gratis er så en
kvalitet i sig selv. Alle andre "kvaliteter i sig selv" skal jo også
sammenlignes på samme grundlag.

/David

Fra : emj

Dato : 16-02-05 00:21

On Tue, 15 Feb 2005 19:59:30 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Da jeg skrev at programmerne var helt ens, mente jeg det:

Hvilke programmer er helt ens?

Hilsen emj

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 16-02-05 17:55

emj wrote:

> Hvilke programmer er helt ens?
>
> Hilsen emj

Du har selv i dine tidligere poster antydet, at GIMP og PSP kan de samme
ting?

Mvh Tommy

Fra : emj

Dato : 16-02-05 18:19

On 16 Feb 2005 17:54:56 +0100, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

>Du har selv i dine tidligere poster antydet, at GIMP og PSP kan de samme
>ting?

Overhovedet ikke. Jeg har blot tilkendegivet at GIMP ikke er bedre end
PSP.
Hilsen emj

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-02-05 22:52

emj wrote:

> Hvilke programmer er helt ens?

De to hypotetiske programmer, program A og program B som kan nøjagtigt
det samme men som koster forskelligt. Jeg gider næsten ikke at gentage
det der allerede står i tråden, men sig til hvis du insisterer på at jeg
uddyber.

/David

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-02-05 20:02

David Rasmussen wrote:

> Det er det da. Hvis program a og program b er helt ens og program a er
> gratis mens b koster penge, så er program a bedst.

Nej, det er bare billigst.

vh
jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN, the

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-05 21:08

In article <42124719$0$12765$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:

> Nej, det er bare billigst.

hvis det samme produkt findes til 2 priser, så er det billigste det bedste
set i en totalbetragtning.

Jeg arbejder i en virksomhed hvor vi ikke ønsker at bruge gratisprodukter,
men ting til 1 kr er perfekt, for så har man betalt sig fra ansvaret.
Synes selv det er en tåbelig holdning - Men Microsoft elsker den.

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-05 22:24

Jan Bøgh wrote:

> Nej, det er bare billigst.

Ja, og derfor bedst efter enhver fornuftig definition. Mindst lige så
fornuftigt som alle andre "kvaliteter i sig selv" som man kunne udtale
sig om.

/David

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-02-05 22:24

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg vil ud og købe et godt fotoprogram, gerne et der kan lave lidt
> forskelligt ved mine bilder, men hviket program kan i anbefale.

> [...]
PhotoFiltre som jeg først så på www.digitalmagasinet.dk virker også helt ok,
specielt prisen taget i betragtning (gratis). Der står noget om det her:

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=395 hvor der også er links til
andre skriverier om samme program.

Med venlig hilsen Kim